سرویس: ورزشیکد خبر: 88262|09:22 - 1394/01/12
نسخه چاپی

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

رقابت تراکتورسازی و نفت برای صدر/ تقابل قلعه نویی با یک اجنبی و پرسپولیس مقابل گربه سیاه

رقابت تراکتورسازی و نفت برای صدر/ تقابل قلعه نویی با یک اجنبی و پرسپولیس مقابل گربه سیاه
مطلع الفجر:هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال روز چهاردهم فروردین با انجام 4 مسابقه آغاز می شود.

به گزارش  مطلع الفجر  به نقل از فارس، روز چهاردهم فروردین ماه هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال آغاز می شود. مسابقاتی که اولین دیدارهای باشگاهی در سال 94 است و شاهد رقابت هیجان انگیزی در صدر و بالای جدول هستیم. تراکتورسازی تبریز و نفت تهران برای صدرنشینی با تیم های خوزستانی رقابت دارند.

نگاهی به این بازی ها و همچنین یک مسابقه عقب افتاده از هفته بیست و سوم می اندازیم:

پرسپولیس- راه آهن؛ تقابل با گربه سیاه و مدیرعامل سابق

فصل کابوس وار پرسپولیس هنوز ادامه دارد و سرخپوشان در هفته بیست و سوم باید به مصاف آخرین تیم جدول لیگ یعنی راه آهن بروند. راه آهن با 37 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد با این حال بعید است پرسپولیس مقابل این تیم هم بتواند خود را از پیش برنده بداند! راه آهن برای بقا در لیگ برتر مقابل پرسپولیس انتحاری بازی خواهد کرد زیرا آنها دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند البته پرسپولیس هم در ادامه این فصل فقط برای اعاده حیثیت و حتی سقوط نکردن! می جنگد و خبری از  قهرمانی یا حتی کسب سهمیه آسیایی نخواهد بود. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز نشود یا شکست بخورد ممکن است تا رده یازدهم سقوط کند. بنابراین شاگردان حمید درخشان که سال 93 را با شکست سنگین آسیایی مقابل النصر به پایان رساندند باید در اولین بازی خود در سال 94 به دنبال برد باشند. تیم های فرهاد کاظمی در دیدارهای بزرگ بسیار خوب بازی می کنند. این مسابقه یک تقابل ویژه هم هست. علیرضا رحیمی مدیرعامل سابق و اخراجی پرسپولیس اکنون مدیرعامل باشگاه راه آهن است و خیلی دوست دارد که سه امتیاز از باشگاه سابقش بگیرد باشگاهی که اکنون مدیرعاملش زندانی است. در سال های نه چندان دور که پرسپولیس همیشه جز مدعیان قهرمانی بود از راه آهن به عنوان گربه سیاه این تیم یاد می کردند ولی حالا شرایط خیلی فرق کرده است هم وضعیت راه آهن بد است و هم پرسپولیس در شرایطی وخیمی است با این حال برای پرسپولیس با یک برد هم بهار از راه خواهد رسید و این تیم به طور نسبی در وضعیت مناسب تری قرار می گیرد.

تراکتورسازی - استقلال خوزستان؛ سرخپوشان تبریزی به دنبال صدرنشینی

تراکتورسازی با 44 امتیاز در یک امتیازی صدر جدول است و امیدوار است که تیم نفت تهران مقابل نفت مسجدسلیمان پیروز نشود و قرمزپوشان تبریزی با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در ابتدای سال 94 صدرنشینی را در لیگ تجربه کنند. تیم عبدالله ویسی در این فصل خوب نتیجه نگرفته و پرنوسان بوده استبنابراین نمی توان حدس زد استقلال خوزستان مقابل تراکتورسازی کدام روی خود را نشان می دهد یک تیم منظم که می تواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد یا تیمی که با وجود بازی خوب نمی تواند پیروز شود و سه امتیازها را به حریفان تقدیم می کند. شاگردان تونی اولیویرا امیدوارند با شکست دادن آبی های اهواز به صدر برسند.

نفت تهران- نفت مسجد سلیمان؛ دربی نفتی

دربی نفتی هم برای تیم های صدر و قعر جدول لیگ از اهمیت خاصی برخوردار است. نفت تهران اگر بتواند نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد همچنان به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد اما تیم منصوریان با مساوی یا شکست ممکن است صدر را از دست بدهد. نفت مسجدسلیمان که در رده پانزدهم جدول است در این بازی فقط برد می خواهد و تساوی هیچ فایده ای برای نفت مسجدسلیمان نخواهد داشت. بهروز مکوندی تیمش را برای برد به مصاف همنام تهرانی می فرستد تا شاید بتواند تا رده سیزدهم صعود کند.

فولاد خوزستان- استقلال؛ نبرد قلعه نویی با یک اجنبی

فولاد مدتی است که با اسکوچیچ خوب نتیجه نمی گیرد با این حال این مسابقه برای قرمزپوشان اهوازی و همچنین خود اسکوچیچ یک بازی ویژه است. مدت هاست که باشگاه استقلال نسبت به شایعه حضور اسکوچیچ در این باشگاه واکنش نشان داده و بارها حضور اسکوچیچ به جای قلعه نویی را تکذیب کرده است.

استقلال که با 41 امتیاز در رده سوم جدول است تلاش می کند در این بازی سه امتیاز را بگیرد و همچنان در کورس قهرمانی بماند. امیر قلعه نویی که از منتقدان کی روش است باید مقابل یک مربی خارجی دیگر لیگ قرار بگیرد. فولاد اگر می خواهد کورسویی برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی داشته باشد باید در این بازی سه امتیاز را بگیرد تا حداقل از جمع 4 مدعی اصلی بالای جدول جدا نشود. سه امتیاز این جدال قرمز و آبی ارزش حیاتی برای دو تیم دارد استقلال در صورت برد هم همچنان در رده سوم باقی خواهد ماند مگر آنکه بتواند با اختلاف بیش از 6 گل فولاد را شکست بدهد و امیدوار باشد که تراکتورسازی هم مقابل استقلال خوزستان بازنده شود که این احتمالات بسیار بعید است.

معوقه هفته بیست و سوم لیگ برتر

سایپا- ملوان؛ ملوانان جای پرسپولیس را می گیرند؟

ملوان که بهترین نتایج را با فیروز کریمی گرفته و 4 برد متوالی داشته از انتهای جدول به رده یازدهم صعود کرد و اکنون این تیم می خواهد که به رده نهم برسد و جای پرسپولیس را بگیرد! سرخپوشان تهرانی اگر مقابل راه آهن بازنده شوند در آنصورت احتمال دارد ملوان جای آنها را در جدول بگیرد. نارنجی پوشان سایپا هم که در رده هفتم هستند تلاش می کنند جایگاه هفتمی شان را تثبیت کنند. این بازی معوقه از هفته بیست و سوم لیگ برتر در سال 93 بود که در ساعت 17 روز 14 فروردین 94 برگزار می شود.

هفته 24 جام خلیج فارس

جمعه 14 فروردین

16:45راه‌آهن-پرسپولیس

17:00استقلال خوزستان-تراکتورسازی

17:00نفت تهران-نفت‌ م.سلیمان

18:55استقلال-فولاد

شنبه 15 فروردین

17:00سپاهان-صبای قم

17:00گسترش فولاد-ذوب آهن

سه‌شنبه 18 فروردین

17:00سایپا-پدیده

17:00پیکان-ملوان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد