سرویس: ویژهکد خبر: 68211|14:00 - 1393/07/04
نسخه چاپی

ارتباط با انگلیس یک رویای شیرین نیست/اظهارات کامرون گستاخانه و تداوم توهم سیاست نخ نما شده چماق و هویج بود

ارتباط با انگلیس یک رویای شیرین نیست/اظهارات کامرون گستاخانه و تداوم توهم سیاست نخ نما شده چماق و هویج بود

مهریبه گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی مسجد جامع گیلانغرب افزود :تمام جهان باید بداند که رابطه با انگلیس برای دولت و ملت ما یک رویای شیرین نیست که حاضر باشد برای رسیدن به آن تن به زیاده خواهی های انگلیس و هم پیمانانش بدهد، باید این تصوری که در میان دولتمردان غربی پیش آمده است که دولت ایران برای برقراری رابطه با این کشورها لحظه شماری می کند و از سر ناچاری و استیصال حاضر است برای این رابطه، امتیاز بدهد، شکسته شود.

وی سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس را گستاخانه و دخالت در امور داخلی کشور خواند و تصریح کرد: نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و همچنین به خود اجازه داد که در امور داخلی ایران دخالت کند ،او هنوز به خیال خود از سیاست نخ نما شده چماق و هویج استفاده کرده کما اینکه این سخنان با واکنش تند و سریع دستگاه دیپلماسی کشورمان روبرو شد.

حجت الاسلام مهری طرح دیدگاه خصمانه انگلیس حتی بعد از دیدار اخیر رئیس جمهور کشورمان با مسئولان این کشور را معنا دار خواند و ابراز داشت :این لحن سخن گفتن کامرون، آن هم پس از دیدار با دکتر روحانی و اولین دیدار مسئولان دو کشور در این سطح، معنادار استو تشدید مواضع ضد ایرانی و تعیین تکلیف کردن برای ایران بعد از دیدار بادکتر روحانی نشان می دهد که انگلیس تمایلی برای ارتباط منطقی، درست و بر پایه منافع مشترک با ایران ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری رابطه با کشور انگلیس نیازمند عمل محتاطانه است خاطر نشان کرد :اینکه کامرون به خود اجازه می دهد درباره رفتار دولت ایران با مردمش نظر بدهد و در امور داخلی ما دخالت کند، این پیام را برای ایران دارد که باید در برقراری رابطه با انگلیس محتاطانه عمل کندچرا انگلیس ایرانی را می خواهد که در راستای منافع آن گام بردارد و خیلی دقیق پس از دیدار با رییس جمهور این نکته را یاد آوری می کند.

امام جمعه گیلان غرب خطاب به همه کسانی که در خواب تحقق رویای رابطه با انگلیس اند گفت :تمام جهان باید بداند که رابطه با انگلیس برای دولت و ملت ما یک رویای شیرین نیست که حاضر باشد برای رسیدن به آن تن به زیاده خواهی های انگلیس و هم پیمانانش بدهد. باید این تصوری که در میان دولتمردان غربی پیش آمده است که دولت ایران برای برقراری رابطه با این کشورها لحظه شماری می کند و از سر ناچاری و استیصال حاضر است برای این رابطه، امتیاز بدهد، شکسته شود.

حجت لاسلام مهری در بعد دیگری از سخنان خود به دیدار دیدار جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره نمود و دوران دفاع مقدس را مایه آبرو برای ملت ایران دانست

وی همچنین در تبیین سخنان معظم له یاد آور شد :حقیقتاً تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می توان با عزم راسخ و توکل بر خدا، در مقابل زورگویی و توقعات بی جای قدرتهای جهانی ایستاد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به تشکیل جبهه گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته آنها در منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی، افزود: قصد این جبهه گسترده، تضعیف و بی آبرویی نظام اسلامی و گرفتار کردن آن به مشکلات داخلی و در نهایت زمینه سازی برای فروپاشی جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی و ملت ایران، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد.

وی نشان کردند: بواسطه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از شخصیت های اثرگذار و ذهن های فعال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، به دفاع مقتدرانه با دست خالی، اعتقاد راسخ پیدا کردند.

امام جمعه گیلانغرب در ادامه به چهار مهرماه رورز مقاومت مردم گیلانغرب پرداخت و گفت: حقبقتاً هفته دفاع مقدس فرصت تکریم فرهنگ جهاد و شهادت و شهامت و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است و نباید از یاد برد که این هفته گنجینه ای گرانبها و پرافتخار و سرمایه ای تمام نشدنی است که در سایه توجه به امر انتقال فرهنگ آن به نسلهای بعد از دوران دفاع مقدس و بهره گرفتن از آن مقوله حفظ و حراست از نظام و انقلاب به تمام معنا محقق خواهد شد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد