سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3123|18:49 - 1391/10/19
نسخه چاپی

دانش آموز وبلاگ معلمش را هک کرد

مطلع الفجر-رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت:دانش‌آموز 14 ساله که وبلاگ معلم خود را هک کرده بود در مشهد دستگیر شد و مجازات عمومی این جرایم از 6 ماه تا 3 سال حبس است.

به گزارش مطلع الفجربه نقل از محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری جرایم سایبری در تشریح یکی از پرونده‌ها اظهار کرد: دانش‌آموزی 14 ساله که از معلم خود ناراضی بود وبلاگ آموزشی او را هک کرد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: این دانش‌آموز با هک کردن وبلاگ معلم رمز ورود را تغییر داده و از طرف معلم در این وبلاگ پیام می‌گذاشت؛ معلم که در گذشته دو مرتبه وبلاگ او توسط افرادی مورد نفوذ قرار گرفته بود به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی پرونده را کرد. عرفانی خاطرنشان کرد: بلافاصله کارشناسان پلیس فتا به بررسی پرونده پرداخته و موفق به شناسایی متهم در فضای سایبری شده و با پیگیری‌های لازم او را دستگیر کردند. وی یادآور شد: دانش‌آموز که تصور نمی‌کرد پلیس بتواند او را شناسایی کند در بازجویی علت این اقدام را نشان دادن توانایی خود به معلم و خانواده خود عنوان کرد و معلم با مشاهده دانش‌آموز خود در برابر قانون از شکایت خود صرف‌نظر کرد. رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به مجازات مجرم گفت: بسته به میزان خسارت وارد آمده غیر از جبران ضرر و زیان شاکی و پرداخت غرامت از شش تا سه سال حبس در قانون مجازات برای این مجرمان بیان شده است. عرفانی تاکید کرد: هیچ ردپایی در فضای سایبری از چشمان پلیس دور نمی‌ماند و والدین موظف هستند بر رفتار فرزندان خود نظارت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد