سرویس: ویژهکد خبر: 1558|10:45 - 1391/10/01
نسخه چاپی

اصلاح فرهنگ جامعه نیازمند کارهای پژوهشی است

اصلاح فرهنگ جامعه نیازمند کارهای پژوهشی است

حجت الاسلام ˈ محمد آفتابی؛

اصلاح فرهنگ جامعه نیازمند کارهای پژوهشی است

به گزارش مطلع الفجر به نقل از ایرنا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت پژوهش در رشد و پیشرفت جامعه گفت: اصلاح فرهنگ جامعه نیازمند کارهای پژوهشی گسترده است.

حجت الاسلام ˈ محمد آفتابیˈ  افزود: امروز پژوهش باید مهمترین اولویت نهادهای آموزشی باشد و رشد فعالیت های پژوهشی باعث رشد و پیشرفت کشور می شود.

وی با اشاره به آسیب های جدی در حوزه فرهنگ و جامعه گفت: همه نهادها و مراکز موجود فرهنگی و اجتماعی اعم از خانواده، مدارس، دانشگاه ها مراکز فرهنگی نیازمند بررسی و آسیب شناسی هستند که این آسیب ها با کارهای پژوهشی رفع خواهد شد.

آفتابی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه کارهای پژوهشی از ادارات فعال استان بوده که توانسته است از ابتدای سال تاکنون فعالیت های پژوهشی گسترده ای انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: هم اکنون اداره ارشاد تهیه و تدوین اطلس فرهنگی استان را در اولویت کارهای پژوهشی خود قرار داده و تاکنون جلد اول آن که مربوط به مطبوعات استان است، تدوین شده و آماده چاپ است.

وی اظهار داشت: در سال جاری دو جلد کتاب نسیم الجنان شامل مجموعه مقالات همایش علمی، پژوهشی امام رضا (ع) به چاپ رسید که توانست از برترین کتاب های حوزه رضوی انتخاب شود که علاوه بر اینکه در کرمانشاه از آن رونمایی شد در مشهد نیز با حضور مسوولین وزارتخانه از آن رونمایی گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این کتاب شامل مجموعه مقالات نقد و برسی تأویلات عرفانی از ابعاد مختلف شخصیت و احوالات رضا (ع) در آیینه ادبیات عرفانی از قرن دهم تا عصر حاضر، سیمای امام رضا (ع) در شعر دوره بازگشت ادبی، معجزات و کرامت های امام رضا در آیینه ادب فارسی، تجلی سیمای امام رضا (ع)، شاعران برجسته سبک هنری، بررسی مدایح رضوی در دیوان ملک الشعرای بهار و تاثیرپذیری او از شاعران متقدم، نقد و بررسی شعر رضوی از منظر مبانی سبک شناختی، نقد و بررسی تحولات مربوط به تصویر امام رضا (ع) در شعر فارسی و بازتاب القاب ثامن الحجج در شعر فارسی، بررسی اشعار رضوی از نظر صور خیال در شعر نظیر، حزین لاهیجی و صفای اصفهانی است.

وی همچنین به چاپ کتاب شیدای روح الله مربوط به زندگی آیت الله حاج مجتبی حاج آخوند اشاره کرد و افزود: از این کتاب همزمان با هفته پژوهش رونمایی شد و هم اکنون این اداره کل کتابی دیگر با عنوان مفاتیح ااصلواه و کتاب دینور شناسی در دست اقدام دارد که بزودی چاپ خواهد شد.

حجت الاسلام آفتابی تصریح کرد: امسال در حوزه فعالیت های پژوهشی این اداره کل با برگزاری همایش های علمی و پژوهشی نقش برجسته ای در سطح استان داشت که نمونه این همایش ها می توان به همایش کشوری امام رضا (ع) در در آیینه ادبیات عرفانی، همایش کشوری دینور شناسی، همایش جایگاه نهاد خانواده، همایش ازدواج آسان، همایش پیام های نوروزی، همایش نیایش و آرامش نام برد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد