سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112309|09:38 - 1400/10/29
نسخه چاپی

یادداشت؛

چاله میدان یا عرصه مطالبه گری؟!

چاله میدان یا عرصه مطالبه گری؟!
مطالبه گری راهکار مدنی و اجتماعی برای طرح درخواست و حقوق تضییع شده و یا نیل به خروجی موثر تر در بهبود شرایط عامه است..

به گزارش مطلع الفجر ،مطالبه گری راهکار مدنی و اجتماعی برای طرح درخواست و حقوق تضییع شده و یا نیل به خروجی موثر تر در بهبود شرایط عامه است لذا  قانون اجازه نمیدهد با تضییع حقوق عامه  عده ای این بسترمشروع را با چاله میدان  عقده کشایی ، سهم خواهی و فشار سیاسی  بر مدیران متعهد و دلسوز  در خدمت به مردم ، اشتباه گیرند .

 

مطالبه گری یکی از «باید»هایی است که جوامع یا شاید بهتر است، این‌طور گفته شود، مردمان باید به آن توجه داشته و اهتمام ورزند تا گاها نقیصه هایی که در مسیر اراییه خدمت ایدال رخ میدهد  برطرف شود .

و اما عده‌ای برای رسیدن به موقعیت و منسب  در گیر و دار انتخابات ریاست جمهوری  خود را در مسیر  شاکله یک حریان سیاسی سیال غالب  قرار دادند و اما اکنون وقتی سهمی از حضور در دولت نداشته باشند، شروع به فشار و تخریب و حتی سنگ اندازی در مسیر  معدود مدیرانی میکنند .

ما که خود در قالب یک رسانه مطالبه گر و تحلیل مبنا  فعالیت میکنیم ، به مصداق فرموده امام خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب که فرمودند :"پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید"؛مطالبه‌گری از مسئولان را حق مردم عزیز و فهیم میدانیم  و معتقدیم مردم باید از مسئولان در هر جایگاهی  مطالبه‌گری داشته باشند اما با چه ادبیاتی باید مطالبات به حق مردمی صورت بگیرد؟

امروز در تنگنای فشار اقتصادی و معیشتی و همچنین تحریم های ظالمانه دشمن  مردم در وضعیت سختی بسر میبرند  عده ای سهم خواه ، تخریب گر  و غیر منصف خود را در  مجموعه مردم مطالبه گر  بعنوان نوعی نفوذی  جا داده اند .

این چهره ها در پستو کانال و گروها در قالب شبکه های اجتماعی  گاها با اسامی مجهول الحال بدور از عقلانیت و دلسوزی  نوک پیکان تخریب گری خود را بسوی مدیرانی نشانه رفته  که به گواه مستندات و بازدید و پیگیری های میدانی و فعالیتهای چهره به چهره با مردم  ثایت کرده اند به واقع  در مسیر خدمت صادقانه به مردم  و در مصداق مدیریت جهادی  پای کار هستند.

 

چهره های  معدودی که اکنون دستشان از پست و سمت  کوتاه مانده است  و به مانند فلاکت زدگانی عقب مانده از قافله ،اکنون برای تطهیر خود  در همین جریان به اصطلاح ولایی به دگر دیسی روی آورده اند ، نا امیدانه  برای رسیدن به موقعیت و منصب در انتخابات خود را به ستادها منتسب و فعالیت کردند، وقتی سهمی از حضور در دولت نداشته باشند، شروع می‌کنند به تخریب و خورده گرفتن به مسئولان تا با نقد و فشار، بگویند اگر ما می‌آمدیم، وضعیت بهتر بود و این مدیر و فلان مدیر ناتوان است و فلان و بهمان .

 

مردم صبور و نجیب ما زیر بار مشکلات خورد شدند همه مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی را تحمل کردند و انتظار دارند تحولی به وجود بیاید تا هرچه زودتر کمر خمیده را از زیر بار مشکلات در بیاروند. اما تنها راه تحقق این امر  همراهی و امید بخشی و حماید و همراهی مدیران جهادی و متعهد و انقلابی است.

 

خلاصه کلام اینکه  اکنون که مردم در شرایط سخت معیشتی و اقتصادی هستند همه ما باید با مدیرانی که قدم در مسیر خدمت به مردم و  در مسیر پاسخ به مطالبات و در عین حال متعهد به نظام و انقلاب و خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند همراه باشیم وخطاب به دگر دیسان  سیاسی و عقده گشایان دغدغه مند نما باید گفت اگر نمیتوانید برای فراهم شدن مسیر خدمت  بهتر  شرافتمندانه و دلسوزانه کمک و یاور باشید به  سنگ اندازی در مسیر خادمان مردم  پایان دهید چرا که انتقادهای فارغ از صحت ووثوق و غیر منصفانه  نه تنها دردی از مشکلات حل نمیکند بلکه خود چالش در مسیر رفع مشکلات مردم عزیز وبلا شک خیانت به مردم است .

* مجتبی جنگلی نیا /فعال رسانه