سرویس: اقتصادیکد خبر: 112049|14:49 - 1399/05/07
نسخه چاپی

سهام عدالت در دهه فجر به صورت کامل آزادسازی می‌شود

 سهام عدالت در دهه فجر به صورت کامل آزادسازی می‌شود
مطلع الفجر:سهام عدالت افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند تا دهه فجر به صورت کامل آزادسازی خواهد شد.

سهام عدالت افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند تا دهه فجر به صورت کامل آزادسازی خواهد شد. این افراد از تاریخ ۱۹ مرداد ماه می‌توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام خود اقدام کنند در حالی که ۴۰ درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

به گزارشمطلع الفجر  محمدرضا معتمد، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی در این خصوص اظهار کرد: ثبت شرکت‌های سرمایه گذاری استانیسهام عدالتامروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ها منتشر می‌شود.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

 

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود، اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزاد سازی خواهد شد.

 

معتمد در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه آزاد سازیسهام عدالتدر شورای عالی بورس در قالب ۲۲ ماده تصریح کرد: در این آئین نامه ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت‌ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله، پیش بینی شده است.
منبع: ایمنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد