سرویس: اقتصادیکد خبر: 111995|14:54 - 1398/10/04
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب:

حدود چهار هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در گیلانغرب ساخته شد

حدود چهار هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در گیلانغرب ساخته شد
مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب گفت: عملیات ساخت سه هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی این شهرستان که در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه تخریب شده بود، پایان یافت.

به گزارش  مطلع الفجر،کوروش محمودیان  در گفت و گو افزود: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ و چهارم آذر سال ۹۷ در مجموع سه هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی تخریب شد که عملیات ساخت ۲۰ واحد مسکونی باقی مانده نیز در دست احداث است.

وی اظهار داشت: ۲ واحد مسکونی در دست ساخت هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: همچنین کار تعمیر ۱۰ هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی نیز در این شهرستان که در جریان زلزله آسیب دیدند، پایان یافته و مالکان آن ها در این واحدها زندگی عادی خود را از سرگرفته اند.

محمودیان در ادامه در خصوص واحدهای آسیب دیده در جریان سیل فروردین امسال اظهارداشت: از مجموع ۱۸۰ واحد مسکونی که در جریان این حادثه تخریب شد تاکنون ۱۴۰ واحد تکمیل شده و ۴۰ واحد با پیشرفت ۵۰ درصد در حال احداث است.

وی اضافه کرد: از محل طرح ویژه هم احداث ۲۳۰ واحد مسکونی با تسهیلات مناسب سهمیه شهرستان است که تاکنون ۲۰۰ مورد به  بانک های عامل معرفی شده و از این تعداد ۱۰۰ فقره پرونده منجر به انعقاد قرارداد یا پرداخت تسهیلات شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: در زمینه احداث مدارس مناطق زلزله زده نیز ۱۶ مدرسه با ظرفیت ۷۲کلاس درس در شهر گیلانغرب و ۱۴ روستا درمناطق زلزله زده به همت خیران و کمک های دولت تاکنون تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۶ مدرسه هم با ظرفیت ۲۸کلاس درس در دست ساخت است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسوولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد