سرویس: سلامتکد خبر: 111897|11:08 - 1398/07/20
نسخه چاپی

پیگیری یک مطالبه و پاسخ مسئولان؛

درج نرخهای متناقض و سردرگمی همشهریان در داروخانه ها+ سند و تصویر

 درج نرخهای متناقض و سردرگمی  همشهریان در داروخانه ها+ سند و تصویر
مطلع الفجر: درج قیمتهای دوگانه و متناقض بر روی دارو و اقلام بهداشتی در داروخانه ها صدای مردم گیلانغربی را در اورده است .

 به گزارشمطلع الفجردر روزهای  اخیر  گلایه مندی های از سوی شهروندان عزیز  به رسانه مطلع الفجر رسید که در راستای پاسخ به مطالبات و پیگیری مشکلات انها موضوع را پیگیری کردیم .

شهروندان چنین استدلال میکنند که  هر دارو و اقلامی که عرضه می شود باید بر اساس قیمت درج شده روی ان  که از ان به عنوان قیمت برای مصرف کننده یاد می شود به فروش برسد در حالی که چنین نیست .

 در تصویر ارسالی فوق از سوی شهروندان همانطور که می بینید  قیمت درج شده اولیه 147 هزار یال است در حالی که  قیمت مجدد درج شده توسط داروخانه 235 هزار یال  یعنی با افزایش 88 هزار یالی درج و هزینه ان از بیمار گرفته شده است.

 در پیگیری این خبر  سراغ  مسئول نظارت بر درمان شهرستان در شبکه بهداشت شهرستان رفتیم که با اغوش باز و مشروح به این مشکل پاسخگو بودند ؛
 

مسئولین محترم  شبکه بهداشت  خصوصا  آقای شیرزادیان  ( مسئول نظارت بر درمان شهرستان ) مرجع  پاسخ به مطالبه و دغدغه مردم بودند که در این جوابیه امده است :

با سلام بابت پیگیری این موضوع در رسانه مطلع الفجر ،،،حقیقتا  مشکل و اعتراض بیشتر در مورد همین موضوع است؛قیمت اصلی یا قدیمی رو دارو مال قبله(۱۴۷۰۰۰ریال) یعنی مال زمان تولید دارو،،اما این قیمت جدید(۲۳۵۰۰۰) ‌‌مال زمانی است که داروپخش برای داروخانه فاکتور می‌کند و به داروخانه میفروشد .
و اگر شخصا به داروخانه سر بزنید خواهید دید  خرید آنها به قیمت جدید یا همان فاکتوره و داروخانه فاکتور دارد و بر اساس فاکتوری که از دارو پخش گرفته میفروشد،،از این ور هم دوتا قیمت رو دار درج شده است .
اگر پاک کنند مردم معترضن اگر نخرند نمیشود چون اکثر داروها همچین شرایطی دارند  و اگر دوقیمت هم باشد به این شکل هم باز شاکین و مردم رو سرگردان می‌کند و از سویی قیمت دارو هم متاسفانه مثل سایر اجناس از پارسال حدود ۴ برابر شده  وحتی گرانتر از سایر کالاها،،و بابت این موارد بارها مکاتبه کردیم و خواهش کردیم این موضع را  حل کنند و  البته تمام مکاتبات این امر هم موجود است واگر صلاح دانستین در وقت مقتضی به جهت تنویر افکار عمومی و مردم عزیز  در اختیار قرار میدهیم ،اما در پاسخ نهایی این ماجرا  متاسفانه افزایش بی ثبات  قیمتها همواره مشکل ساز است .
 به نظر می رسد در شرایط  اقتصادی و بی ثبات کنونی  حتی به داروخانه ها و مراکز عرضه دارویی هم نمیتوان به عنوان یک مرجع  با ثبات در عرضه داروها با قیمت  درج شده برای مصرف کننده نگاه کرد چرا که هر روز شاهد بی ثباتی و تغییر در قیمت اجناس دارویی و بهداشتی هستیم  و البته این مراجع هم اگرچه مثتثنی نیستند اما باید فرجه خرید و فاکتور  خرید داروها را چنان تنظیم و مدیریت کنند تا چنین مشکلاتی برای مردم  خصوصا در شهرستان گیلانغرب پیش نیاید .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد