سرویس: سیاسیکد خبر: 111705|16:49 - 1397/04/22
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

عده ای وطن فروش درصدد تحمیل جام زهری دیگرند/تحریم و جنگ اقتصادی مولفه خصمانه دشمن در تضعیف نظام است+ تصاویر

عده ای وطن فروش درصدد تحمیل جام زهری دیگرند/تحریم و جنگ اقتصادی مولفه خصمانه دشمن در تضعیف نظام است+ تصاویر
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت:دشمن در بحث اقتصادی از ابتدای انقلاب به تحریم و الان جنگ اقتصادی رو آورده است و بسیاری از پیشرفت های کنونی مدیون ایستادگی در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا است.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین خاص امیری در خطبه های نماز جمعه امروز مصلی مسجد  جامع گیلانغرب ؛مناسبتهای هفته اتی و 26تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، ولادت حضرت معصومه ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی را یاد آور شد .


وی تصریح کرد :در پرتو حکیمانه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در دانشگاه امام حسین (ع) چگونگی بهره مندی از مولفه های قدرت ملی در مقابله با تهدیدات آمریکا:از ابتدای انقلاب به خصوص پس از تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام رحمت الله که به فاش شدن ماهیت سیاست خارجی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران انجامید تاحالا تهدیدات مختلف و متنوع و گسترده ای از سوی آمریکا علیه ایران وجود داشته است و خواهد داشت اما این تهدیدها و تحریم‌ها شدت و ضعف دارند با هدف اصلی نظام سیاسی که به حول قوه الهی این هدف و آرزو را با خود به گور می برند.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: 27تیر سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که امام امد از آن به عنوان جام زهر یاد کردند خیلی جالب است تنها موردی که دوابر قدرت شرق و غرب آمریکا و شوروی سابق با هم متحد شدند از عراق و حزب بعث و صدام جنایتکار حمایت کردند آمریکا عملا و به طور مستقیم وارد صحنه شد سکوهای نفتی ما را بمباران کرد با هدایت هواپیماهای عراقی نفتکش‌های ما را بمباران می‌کردند.

*عده ای وطن فروش درصدد تحمیل جام زهری دیگرند

حجت الاسلام خاص امیریدر تشریح این مهم ابراز داشت :هواپیمای مسافربری ما را به طور مستقیم منهدم کردند ۲۹۰ مسافر بیگناه عکس آن زن و کودک بودند به قتل رساندند فرانسوی‌ها هواپیماهای پیشرفته دو هزار در اختیار عراق گذاشتند روسها مدرن ترین هواپیماهای جنگنده و دور پرواز و بلند پرواز را به عراق ارسال کردند، کویت و عربستان سیل دلارهای خود را و عراق روانه ساختن آلمانی ها مواد لازم برای سلاح شیمیایی در اختیار عراق گذاشتند با این امکانات عراق به طور وسیعی مناطق مسکونی و جبهه‌ها را بمباران شیمیایی می‌کردند و مجامع بین المللی با سکوت خود این جنایات را تایید می کردند جنگ تبدیل شده بود به یک نسل کشی گسترده.

وی  ضمن تاکید به نقش منفعلانه و بی اصر مجامع به اصطلاح بین المللی گفت : حامیان صدام در مهار قدرت ملت بزرگ ایران ناتوان شده بودند و ایستادگی و استقامت ملت ایران آنها را وادار کرد تا با تصویب قطعنامه ۵۹۸ به بخشی از مطالبات نظام جمهوری اسلامی تمکین نکنند و با این حال امام این قطعنامه را مانند جام زهر می‌دانند که به خاطر مصلحت انقلاب و نظام با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت می‌نمایند.

حجت الاسلام خالص امیری ابراز داشت : اما امروز شاهد قدرت و صلابت ایران اسلامی هستیم؛ کشورهای اروپایی و آمریکایی بیان می‌کنیم اگر جرأت دارید الان چشم چپ به کشور و ملت ما بیاندازید که درازای حمله و موشک شماده موشک در جواب خواهید گرفت، به تیم مذاکره کننده توصیه می شود فرامین و شروط رهبر معظم انقلاب را از غرب مطالبه کنند و در مذاکرات با غرب آنها گوشزد کنند در طول این ۴۰ سال چه جنایت ها نبوده که بر علیه ملت ما انجام ندادند.

وی افزود: نفس قدسی امام و شهدا باعث شد هم عراق و هم سوریه از چنگال آمریکا و اسرائیل صدام کافر و داعش نجات پیدا کند و هم در آن سالها منافقین از صحنه ی هستی محو شوندو البته  در حال حاضرعده ای وطن فروش درصدد هستند که جام زهر دیگری را بر ولی امر مسلمین تحمیل کنند ولی ملت بزرگ ما چنین اجازه را نخواهند داد.
* توان موشکی امروز جمهوری اسلامی به مولفه اول دفاعی بدل شده است

 امام جمعه گیلانغرب به نقش بازدارندگی و توان دفاعی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اکنون به حول و قوه الهی نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری قادر به انجام عملیات نظامی نیستند دارا بودن انواع موشک های بالستیک ایران اسلامی کشورهای دارای این فناوری است جمهوری اسلامی ایران ۳۲ کشور جهان صدور تسلیحات نظامی دارد.
وی اظهار کرد: دشمن در بحث اقتصادی از ابتدای انقلاب به تحریم و الان جنگ اقتصادی رو آورده است و بسیاری از پیشرفت های کنونی مدیون تحریم‌های یکجانبه آمریکا آمده است اما اوضاع کنونی که پیش آمده است علاوه برماهیت تحریم‌های اقتصادی شامل فشارهای روانی ناشی از تبلیغات گسترده خارجی، برخی تبلیغات مسموم داخلی   و مهمترین عامل، سوء مدیریت مدیران ما تا حدودی توانسته است باعث بی ثباتی هادر اقتصاد ایران به خصوص در حوزه ارزی و دیگر کالاهای غیر مولد مانند سکه زمین و مسکن شود موضوعی که در حال سرایت به دیگر کالاهاست .

*شورای نگهبان از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن اسلامیت قانون درجمهوری اسلامی است
 خطیب نماز جمعه گیلانغرب یاد آور شد :  همه ما وظیفه داریم مولفه‌های قدرت و بازوان نظام اسلامی را تقویت کنیم چون سپاه پاسداران شورای نگهبان که حاصل زحمت های شهدا و صلحا و بزرگان دین است شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام اسلامی و خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام است .
وی ابراز داشت:شورای نگهبان یکی از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن اسلامیت قانون درجمهوری اسلامی و حفظ قانون اساسی است،سابقه این شورا در ایران به دوران مشروطیت باز می‌گردد که متاسفانه در دوران مشروطه به این اصل اجرا نشد بر انقلاب اسلامی ایران شورای نگهبان با دستور و پیگیری های جدی بزرگ مردی چون امام راحل در قانون اساسی گنجانده شد.

 

حجت الاسلام خاص امیری به جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد و گفت:امام راحل همواره بر حفظ جایگاه این شورا و قدرت و اقتدار آن در دفاع از اسلام و قانون اساسی تاکید داشتند در مقابل دشمنان ملت ایران همواره شورای نگهبان را یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت خود درصدمه به اسلامیت و جمهوریت نظام دیده و به آن حملات ناجوانمردانه داشته اند.


 خطیب نماز جچمعه گیلانغرب ضمن برشمردن مناسبتهای اتی  تصریح کرد:بهزیستی نهادی خدمتگزار به انسان های ارزشمند است که نیازمند کمک می باشد خدمات ارائه گردیده است.
وی افزود: بهزیستی سازمانی فرهنگی اجتماعی و امدادی است به منظور رحمت الهی در جامعه توسط شهید محمدعلی فیاض‌بخش نهاد دولتی به حساب می آید و حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی برای کمک به قشر های محروم و عزیزانی که دارای مشکلات جسمی روانی عاطفی گرفتار مشکلات و عدم تعادل شده اند همچون کودکان نیازمند زنان و کودکان بی‌سرپرست عزیزانی که معلولیت جسمی و ذهنی مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

*با مصرف بهینه و اولویت در صرفه جویی برق، رفاه خود را تامین کنیم

 در ادامه امام جمعه گیلانغرب به مشکلات اخیر برق اشاره کرد وضمن تاکید بر رعایت مصرف بهینه و صرفه جویی گفت: به منظور تامین رفاه عمومی همشهریان عزیز در ساعات اوج مصرف  از وسایل پر مصرف استفاده نکنند اگرچه ما  باید با توجه به دانش  موجود ،به فکر برق هسته ای و انرژی تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی باشیم.
 

موضوع مورد تاکید دیر حجت الاسلام خاص امیر  در خطبه های نماز جمعه  مقوله حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها بود  وی افزود:ما باید به واقع مراقب منطقه زیبا و جنگل های بلوط باشیم حیف است با آتش از روی عمد یا غیرعمد سلامتی خود و  طبیعت را به خطر بیندازیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد