سرویس: سلامتکد خبر: 111684|10:09 - 1397/04/04
نسخه چاپی

کارشناس بهداشت؛

شهروندان عزیز گیلانغربی برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت به پایگاههای سلامت مراجعه کنند

شهروندان عزیز گیلانغربی برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت به  پایگاههای سلامت مراجعه کنند
مطلع الفجر:کارشناس بهداشت گیلانغرب گفت:شهروندان عزیز گیلانغربی برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت خود به پایگاههای سلامت محل سکونتشان مراجعه کنند.

مظفر پروین در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر ضمن تشریح این طرح اظهار داشت:شهروندان عزیز که تاکنون پرونده الکترونیک سلامت گیلانغربی برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت  خود به پایگاههای سلامت  محل سکونتشان مراجعه کنند.

وی در خصوص ماهیت و مزایای  پرونده الکترونیک سلامت نیز چنین شرح داد :پرونده الکترونیک سلامت نسخه دیجیتال پرونده های کاغذی است که سوابق درمانی و بهداشتی مردم را از زمان تولد تا لحظه مرگ ثبت می کند.
این کارشناس بهداشت افزود: تشخیص ها ،داروها، تاریخ مراجعه به پزشک ،حساسیت ها و آلرژی ها ،تصاویر رادیولوژی و آزمایشگاهی، نتایج آزمایش‌های پزشکی  جزو مواردی هستند که در این پرونده ثبت می شوند.
وی گفت: این سند بین مراکز درمانی و بهداشتی قابلیت اشتراک دارد تا هرکدام اطلاعات فرد را وارد و آن را تکمیل کنند.
پروین ابراز داشت: شهروند مدار بودن حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات سلامت ،دسترسی شهروندان به پرونده الکترونیک سلامت خود ،تمرکز بر فرآیندهای کسب و کار با ارزش افزوده برای ذینفعان از جمله رویکردهای کلان طرح پرونده الکترونیک سلامت است.

 وی در ادامه از همشهریان گرامی که تاکنون موفق به تشکیل و یا تکمیل پرونده الکترونیک سلامت نشده‌اند خواست تا به لحاظ اهمیت امر هر چه سریعتر به نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور  و بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد