کد خبر: 110456|10:26 - 1396/04/26
نسخه چاپی

رییس کمیته امداد گیلان غرب خبر داد؛

نصب8 نیروگاه کوچک خورشیدی برای مدد جویان کمیته امداد گیلان غرب+تصاویر

نصب8 نیروگاه کوچک خورشیدی برای مدد جویان کمیته امداد گیلان غرب+تصاویر
مطلع الفجر:رییس کمیته امداد گیلان غرب گفت :در راستای طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد8 نیروگاه خورشیدی خانگی برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد گیلان غرب نصب شد .

علی اصغر برق پوردر گفتگو با خبرنگار مطلع الفجراز  نصب  و استقرار  ابزارهای  8 نیروگاه کوچک خورشیدی خانگی  برای مدد جویان کمیته امداد این شهرستان  در سطح  8 روستا خبر داد.

وی با اشاره با اینکه موضوع اشتغال و خوکفایی مددد جویان یکی از دغدغه و  رسالتهای کمیته امداد است اظهار داشت: در ادامه طرح پایلوت احداث46نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره)درگیلانغرب تاکنون 8  نیروگاه در سطح 8 روستا  احداث شده  است .

وی دراین خصوص تصریح نمود:هرکدام از این نیروگاههای کوچک خانگی ظرفیت تقریبی تولید5کیلو وات برق دارد که هر ماهه بعد از نصب، برق تولیدی ان طی قرارداد به اداره برق فروخته و در پایان هر ماه  مبلغ 8 میلیون ریال به حساب مدد جو  به عنوان   در امد  زایی واریز میگردد.

برقپور ابراز داشت:هزینه نصب واحداث هر کدام از این نیروگاهها نیازمند اعتباری معادل 270 میلیون ریال است که150 میلیون ریال آن  را بانک عامل و 120 میلیون ریال را در قالب تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد به صورت قرض الحسنه  به مدد جویان تحت حمایت که توانایی اجرای هیچ طرح اشتغالزایی دیگری نباشند ، پرداخت می شود.

مدیر کمیته امداد گیلانغرب با عنوان اینکه بازپرداخت این تسهیلات  60 ماهه است   یاد اور شد :با توجه به اینکه  این شکل از اشتغالزایی در شکلی نو به تازگی برای مدد جویان کمیته امداد عرضه شده است ،کارشناسان بر این باورند که نظر به اقلیم و فضای افتابی شهرستان گیلانغرب در اکثر ماههای سال،  این نیروگاه های کوچک خانگی افتابی میتوانند میزان قابل توجهی برق تولید و از محل فروش ان در امد خوبی  با اشتغالزایی مطلبوب برای مدد جویان داوطلب فراهم شود.

 هم اکنون شهرستان گیلانغرب  3 هزار و 420 خانوار با 7 هزار و 834 نفر جمعیت از خدمات مختلف حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد