کد خبر: 110451|11:38 - 1396/04/24
نسخه چاپی

مدیر اداره بهزیستی گیلان غرب؛

1700 خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی گیلان غرب/رسالت بهزیستی حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی است

1700 خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی گیلان غرب/رسالت بهزیستی حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی  است
مطلع الفجر: مدیر اداره بهزیستی گیلان غرب گفت:سازمان بهزیستی با توجه به حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی تشکیل شده است و رسالتش را همواره در این بستر با نهایت تلاش و اهتمام پیگیری کرده است .

 مدیر اداره بهزیستی گیلان غرب  در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر و به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی   در خصوص ماهیت خدومانه  این نهاد  مردمی اظهار داشت : به واقع سازمان بهزیستی با توجه به حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی تشکیل شده است و رسالتش را همواره در این بستر با نهایت تلاش  پیگیری کرده است .


بهزاد شیرزادی ماهیت حمایتی  بهزیستی را یاد آور و با اشاره به اینکه 3 اصل از اصول قانون اساسی در مورد بهزیستی است، تصریح کرد: حمایت از کودکان نیازمند، ایجاد عدالت اجتماعی، زنان و فرزندان بدون سرپرست، ارائه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان صعب‌العلاج ، معتادان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایفی است که  در چارت خدماتی برای مجموعه بهزیستی در نظر گرفته شده است.
 
 این مسئول حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی  را رسالتی متعالی دانست که سازمان  با توجه به آن  تشکیل شده و افزود: حقیقتا باید گفت که  بهزیستی کار پیشگیری از فروپاشی زندگی افراد و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی را انجام داده و این یک کار عظیمی در کشور و متعاقب ان در شهرهای زیر مجموعه  است.

 شیرزادی همچنین  به منظور تنویر افکار عمومی و  اطلاع رسانی اقدامات  شاکله بهزیستی گیلان غرب، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در این مجموعه ظرف یک سال اخیر را به اطلاع مردم رساند.
وی گفت : در شهرستان گیلانغرب   و در دو بخش مرکزی و گواور بیش‌از‌هزاروهفصد‌خانوار‌زیرچترخدمات‌‌رفاهی‌وخدماتی بهزیستی‌ هستند .
مدیر اداره بهزیستی گیلان غرب   حوزه اشتغال و  کمک به  خودکفایی خانواده های مددجویان تحت پوشش بهزیستی را یاد اور شد و خاطر نشان کرد :اقدامات یک سال اخیر بهزیستی گیلانغرب منجر  به توانمند‌شدن‌بیش‌از‌ده‌‌‍درصد‌خانوارها‍و‍خروج‌از‌وابستگی‌ شده است که این نمود موثری را در بین اقدامات مجموعه داشته است .


 شیرزادی گفت : از انجا که پرداخت و توجه به امورات توانبخشی در راستای ارایه خدمت به  معلولان  جسمی و حرکتی  در دستور کار مداوم بهزیستی است ؛واگذاری‌وسایل‌توانبخشی‌۱هزار و ۹۲۷مورد‌به‌توانخواهان  توسط این مجموعه ارایه شده است .


وی همچنین  به حوزه کمک  به  خانواده های نیازمند و فرزندان تحت پوشش انها نیز  در حوزه آموزشی گفت : در سال اخیر  مجموعه بهزیستی گیلانغرب توانسته است  حمایت های خود را به صورت عادلانه و خدومانه به 40 دانشجوی تحت پوشش  به عنوان شهریه  دانشجویی ارایه کند .

 مدیر اداره بهزیستی گیلان غرب موضوع دیگر که  به عنوان یک رسالت در سلسله وظایف  بهزیستی در راستای  حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی و حرکتی  انجام شده است  ؛مناسب‌سازی‌۱۲۴مورد‌از‌منازل‌و‌خودرو‌مددجویان بوده که از این حیث عملکرد  خوبی در جهت  رضایت مندی معلولان تحت پوشش  با توجه به منابع  اعتباری موجود انجام شده است .

http://www.matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1396/04/24/photo_2017-07-15_11-08-53.jpg

 شیرزادی در پایان سخنان خود و در راستای  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارایه خدمات عادلانه اجتماعی   از غربالگری  و معاینه   کودکان زیر نظر بهزیستی خبر داد و تصریح کرد :غربالگری‌و‌معاینه‌بیش‌از‌۳هزار‌کودک‌۳تا۶سال‌در‌برنامه‌پیشگیری‌از‌تنبلی‌چشم ظرف یک سال گذشته توسط بهزیستی گیلانرغب  انجام شده است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد