کد خبر: 110427|10:21 - 1396/04/17
نسخه چاپی

مدیر اداره امور عشایری گیلان غرب؛

آغاز طرح تعویض دفترچه های عشایری از تیرماه به مدت 1 ماه/1 هزار خانوار گیلان غرب در طرح تعویض دفترچه های عشایری شرکت میکنند

آغاز طرح تعویض دفترچه های عشایری از تیرماه  به مدت 1 ماه/1 هزار خانوار گیلان غرب در طرح تعویض دفترچه های عشایری شرکت میکنند
مطلع الفجر: مدیر امور عشایری گیلانغرب از اجرای طرح تعویض دفترچه خانوارهای عشایری خبر داد و گفت :اجرای این طرح در سطح 1هزار خانوار عشایری گیلانغرب اجرا می شود.

 مدیر امور عشایری گیلانغرب در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر از اجرای طرح تعویض دفترچه خانوارهای عشایری خبر داد و گفت :اجرای این طرح در سطح  1هزار خانوار عشایری گیلانغرب اجرا می شود.

الهی   در خصوص  جایگاه عشایر  این مرزداران غیور  و خدمات  تولیدی انها تصریح کرد :جامعه عشایری ایران با حدود 2 درصد جمعیت کشور سهم بسزایی در تولید گوشت و برخی از فرآورده‌های دامی دارد و در این اثنا  در شهرستان گیلانغرب نیز با 270هزار راس دام  عشایر سهم بسیار خوبی یعنی 4 هزار تن فراورده های دامی  در حوزه اقتصادی استان کرمانشاه دارند .

 این مسئول با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح خدمات عمومی و وضعیت معیشتی عشایر در حوزه های مختلف ، تعداد خانوارهای عشایری مستقر در این شهرستان را یک هزار و 500 خانوار ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 900 خانوار بومی شهرستان و 600 خانوار نیز به بصورت مهمان در طول سال در گیلانغرب حضور دارند.

 الهی با عنوان اینکه  سرپرست خانوارهای  عشایر برای تعویض دفترچه های  عشایری فقط  تا پایان مرداد ماه فرصت دارنداظهار کرد: به منظور نوسازی دفترچه هایی که بسیاری از خدمات از لحاظ توزیع آراد ، سبوس ، جو کنستانتره  و سایر فراورده های  معمول  و تسهیلات  لازم در صورت تامین اعتبار  بر مبنای ان ارایه می شود  عشایر عزیز باید تا پایان ماه مرداد نسبت به تعویض  انها در شهرستان اقدام نمایند.

جامعه عشايري هر شهرستان ، جامعه اي است کاملاً مولد و میراث دار هویت دینی و فرهنگی  منطقه که زندگی آنها بر مبنای کوچ و بهره برداری از شرایط اقلیمی و طبیعی و با تکیه بر دامداری بنا نهاده شده است در شهرستان گیلانغرب  این قشر با دارا بودن  270 راس دام سهم تولید 4 هزار تنی فراورده های دامی در سال را دارد

 شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 60 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش گواور و مرکزی است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد