سرویس: گلزار شهداکد خبر: 110248|11:16 - 1402/03/12
نسخه چاپی

اسطوره های جهاد و شهادت؛

شهید علی بیگی از تشکیل هسته جوانان انقلابی در گیلانغرب تا شهادت در رزمگاههای غرب کشور

شهید علی بیگی از تشکیل هسته جوانان انقلابی در گیلانغرب تا شهادت در رزمگاههای غرب کشور
مطلع الفجر:شهید علی بیگی درگیلان غرب دیده به جهان گشود و از همان ایام کودکی به صورت خود جوش تحت تاثیر ادب و نزاکت، مومن بودن پدر و مادر و جو مساجدی خانه قرار گرفت.

به گزارشمطلع الفجر،از شهید علی بیگی از زبان همشهری هایش و بخصوص همرزمان به جا مانده  از قافله شهدا   حکایت فراوان است اما با کسب اجازه از محضر این عزیزان، وی را از زبان دوست صمیمی و پسر دائی ایشان یعنی آقای اسد الله حسینیان معرفی می کنیم چرا که وی ایام کودکی و فعالیت های وی قبل از  پیروزی انقلاب 57 حکایت ها دارد، پس از آب را  از سرچشمه  بر می داریم و امید که یک جرعه آب گوارای وجود تشنه لبان و دوستداران شهدای دومین شهر مقاوم کشور شود.

شهید علی بیگی در خانواده ای مذهبی به تاریخ 1337 در شهرستان گیلان غرب دیده به جهان گشود و از همان ایام کودکی به صورت خود جوش تحت تاثیر ادب و نزاکت، مومن بودن پدر و مادر و جو مساجدی خانه قرار گرفت و این تاثیر پذیری  دینی در وی بعدها  باعث شد که هر جا نامی از حق و اسلام برده می شد ابراز وجود کند و در نهایت نیز جان  بر سر همین مساله نهاد.

وی در دوران تحصیل با وجود جو خفقان ضد مذهبی که در شهرستان وجود داشت دست از قران و اسلام و بر نمی داشت و توانست هسته ی اولیه ی جوانان انقلابی را در شهرستان پایه ریزی کند تا آنجا که مسئولیت کتابخانه مسجد را بر عهده گرفت و به بچه های انقلاب از رساله توضیح المسایل مرحوم مرعشی نجفی یاد می داد.
 

شهید علی بیگی به همراهی یکی از دوستانش به  نام بهروز نوروزی اولین کسانی  بودند که در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب توانستند شب نامه و عکس امام را از قصر شیرین به گیلان غرب بیاورند و به همراه چند نفر از دوستان: اسمائیل چهار زبر شاهی، نور الله مرادیان و اسدالله  حسینیان این شب نامه ها و عکس ها را در میان مردم منتشر و در خیابان ها و کلوچه های شهر نصب می کردند.

بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی بر خود وظیفه دانست که از انقلاب بدست آمده حفاظت نماید چرا که وی معتقد بود: پاسداری از انقلاب مشکل تر از پیروزی آن است. پس  وی به همراه شهید خوشروان و شهیدان بزرگوارای چون نعمت الله شیرزادی و بسیطی اقدام به تشکیل سپاه ناحیه گیلان غرب نمودند و لباس خاکی گرفتند تا ثابت کنند که از خاکند و بیان به خاک برگردند اما قبل از خاکی شدن توانستند  دماغ بعثیان را به خاک بمالند.

شهید علی بیگی دوست صمیمی شهید  خوشروان یود تا آنجا که شهید خوشروان در غیاب خویش محورهای عملیاتی را به وی با شهید نعمت الله شیرازی محول می کرد که سند حاکی از این مسئله پیوست زندگینامه شهید علی بیگی می باشد.

آقای حسینیان اشاره می کند به این جمله ماندگار از شهید علی بیگی که: اگر فقر انسانی بود آنرا هلاک می کردم. در پایان لازم به ذکر است که بیان کنم قبل از شهادتش به تاریخ 31/3/1360 نه تنها فقر را هلاک کرد بلکه  ثابت کرد که آنچه در مقابل مردان خدا بایستد هلاک شدنی است.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1394/03/12/girl-with-flowerssss4.jpg

وی هم اکنون در مزار شهدای شهرستان اسلام آباد غرب در خاک آرام گرفته است. روحش شاد یادش گرامی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد