کد خبر: 110159|10:54 - 1396/02/24
نسخه چاپی

مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی گیلانغرب خبر داد؛

عشایر و دامداران برای ممانعت از اتش سوزی در مراتع و جنگلها نگهبان می شوند

عشایر و دامداران برای ممانعت از اتش سوزی در مراتع و جنگلها نگهبان می شوند
مطلع الفجر:مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب گفت :با توجه به سابقه اتش سوزیهای گسترده در گیلانغرب امسال از وجود عشایر و دامداران عزیز برای حفظ مراتع و جنگلها استفاده شده است.

مهندس پروانه مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب در گفتگو بامطلع الفجراظهار داشت : متاسفانه در سالهای اخیر با توجه به دلایل مختلف  هر از چند گاهی دلایلی و حوادثی به وقع پیوسته و وسعت قابل توجهی از مراتع و جنگلها به کام فنا رفته است .


وی  همچنین  تصریح کرد: با توجه به سابقه آتش سوزی وو گاها  اختلافات قومی در نقاط حساس شهرستان گیلانغرب، از دامداران و عشایر تعهدنامه  اخذ شده  تا به عنوان  قشری عزیز که خود از مراتع و منابع طبیعی بیشتر  در ارتباطتند سریعتر برای مراتع خود نگهبان معرفی کنند.


مسئول یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب افزود:  عشایر منطقه در صورت آتش سوزی در مراتع خود و منابع ملی لازم است در اطفای حریق  در کنار نیروهای دلسوز دیگر از جمله منابع طبیعی  ،مشارکت داشته باشند در غیر این صورت پروانه چرای آنها باطل خواهد شد.

 

وی ابراز داشت :بدون شک همه آگاه هستیم که آتش سوزی های بی سابقه سال گذشته در شهرستان گیلانغرب اکنون به منظور بهره گیری از ظرفیت بالقوه ،  عشایر و دامداران با گرفتن نگهبان برای مراتع خود و شرکت در مهار آتش سوزی می توانند نقش مهمی در کاهش تعداد حریق ها و اطفای سریعتر و خبررسانی به موقع آن داشته باشند.


 در سال 95 با وقوع بیش از 21 فقره اتش سوزی بزرگ از جمله در ارتفاعات سرکش ، گلین ،حیدریه و ناودار صدها هکتار از جنگلهای بکر و مراتع گیلان غرب  در کام اتش سوخت .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد