سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 110140|10:02 - 1396/02/21
نسخه چاپی

در همایش بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شد رجبی‌دوانی‌:

برخی مواضع امروز در دفاع از آزادی مشابه مواضع بنی‌صدر است

 برخی مواضع امروز در دفاع از آزادی مشابه مواضع بنی‌صدر است
مطلع الفجر:عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در طول این دوره از انتخابات برخی سخنان که در حمایت از آزادی است انسان را به یاد سخنرانی‌های بنی صدر می‌اندازد.

به گزارشمطلع الفجر،  محمدحسین رجبی دوانی ‌چهارشنبه شب در همایش رویش فرهنگ با بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی که در تالار قدس آستان قدس برگزار شد اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی انتخابات هیچ معنایی برای مردم نداشت. در دوران مشروطه اگرچه کشور دارای قانون اساسی بود اما جز چند دوره اول مشروطه انتخابات با آزادی برگزار نشد.

 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: قبل از انقلاب اراده مردم هیچ تاثیری در مسیر کشور نداشت و تمام انتخابات برگزار شده از قبل نتایجش معلوم بود.

 

رجبی دوانی به ویژگی‌های دولت‌های شکل گرفته پس از انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: دولت‌های جمهوری اسلامی با دومولفه توانمندی دولت برای پیشرفت ایران و لزوم اطاعت پذیری از ولی فقیه شکل می‌گرفت که هرکدام از دولتها در امر دوم ضعفهایی داشتند.

 

پژوهشگر مسائل تاریخی به دولت‌های ابتدایی شکل گرفته در انقلاب اسلامی اشاره و اذعان داشت: دولت موقت اگرچه مشروعیت خود را از ولایت فقیه گرفته بود اما در عمل هیچ التزام عملی به ولایت فقیه نداشت.

 

وی درباره ثمرات ولایت فقیه از منظر قرآن گفت: ثمره حاکمیت ولایت فقیه تشکیل حزب الله است و ثمره تشکیل حزب الله نیز پیروزی در تمام جهات برای مسلمین است.

 

رجبی دوانی اذعان داشت: در طول این دوره از انتخابات برخی سخنان که در حمایت از آزادی است انسان را به یاد سخنرانی‌های بنی صدر می‌اندازد.دولت سازندگی اگرچه فعالیت‌های عمرانی خوبی را از خود به جای گذاشت اما در مواردی چون شلیک به ناوگان آمریکایی از فرمان امام خمینی(ره) سرپیچی کرد.

 

وی افزود: با لطف الهی، مردم در تمام دوران در دفاع از ولی فقیه سنگ تمام گذاشتند و اگر ائمه ما مردمی چون ایران اسلامی داشتند جهان را نجات می‌دادند.در زمان اصلاحات نیز دولت با شتاب بیشتری از ارزش‌های ابتدای انقلاب دور می‌شد و به بهانه توسعه سیاسی برخلاف نظرات مقام معظم رهبری قصد مذاکره با آمریکا را داشتند.

 

وی در پایان سخنان خود به عملکرد دولت نهم و دهم در اطاعت از ولایت‌پذیری گفت: این دولت در ابتدای کار به خوبی توانست شعارهای خود را عملی کند اما با گذشت زمان نتوانست در مواردی چون انتخاب مسئولین ولایت‌پذیری خود را حفظ کند و تا پایان همراه ولی فقیه باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد