کد خبر: 110134|09:54 - 1396/02/21
نسخه چاپی

ربط انتخابات ریاست جمهوری با ظهور در کیهان

 

 
روزنامه کیهان در شماره امروز خود ، انتظار ظهور امام زمان را به انتخابات گره زده است.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان279
روزنامه کیهان در شماره امروز خود ، انتظار ظهور امام زمان را به انتخابات گره زده است.

در گزارش کیهان آمده است:
 
جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود (ارواحنا فداه) باشد که در او آمادگی و قابلیت باشد و الا مثل انبیاء و اولیای طول تاریخ می‌شود، چه علتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی پاک و پیراسته کنند؟ چون زمینه‌ها آماده نبود... اگر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در یک دنیای بدون آمادگی تشریف بیاورند، همان خواهد شد!
 
 
ساده‌ترین راه و مهم‌ترین آنها که باید در نظر داشته باشیم تا با در نظر گرفتن آن به این هدف (ایجاد زمینه ظهور) دست یابیم این است که، منتظر واقعی کسی است که از آنچه که امام زمانش کراهت دارد، دوری و اجتناب کند. دلیل اصلی بر این مطلب توقیعی است که از خود حضرت علیه‌السلام رسیده است که چنین است:

«فما یحبسنا عنهم الا ما یتصل بنا ممّا نکرهه و لانوثره منهم»‌؛ «پس محبوس نکرد ما را از دوستان مگر خبرهای ناگواری که از ناحیه آنها به ما می‌رسد که ناخوشایند است در حالی که ما آن کارهای را از ایشان نخواسته‌ایم.»

پس باید بگوییم که اگر آن چیزهایی که برای حضرت ناخوشایند و موجب غیبت حضرت علیه‌السلام هستند، از میان برداشته شود (ان‌شاءالله) زمینه‌هایی جهت ظهور ایشان فراهم شده و هر چه زودتر ظهور خواهند کرد.

دکتر زهرا عباسی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه مخاطب گزارش ما قرار می‌گیرد و درباره نشانه‌های یک جامعه منتظر به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «در بحث انتظار دو موضوع مهم را باید مد نظر قرار بدهیم، ابتدا مدیریت خود و دیگری مدیریت جامعه و جهان.»

وی در ادامه تصریح می‌کند: «در بحث مدیریت خود باید گفت که اگر می‌خواهیم در زمره منتظران واقعی حضرت قرار بگیریم باید به یک خودسازی درونی برسیم و بر تمام کارهای فردی و اجتماعی خود و خانواده نظارت و کنترل کامل و دقیقی داشته باشیم. به عنوان مثال باید کنترل کاملی بر خشم و غضب و تسلطی  بر تمام اعضا و جوارح خود و سایر اعضاء خانواده داشته باشیم و خصوصا بر تربیت فرزندان و نسل‌های آینده دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم در آینده نسل جدید را نسلی مهدوی بار بیاوریم  و روح مهدویت را درکالبد آنان نهادینه کنیم، وقتی که یک روح و روان پاک و جسمی سالم وجود داشته باشد بهتر می‌تواند پذیرای فرهنگ غنی و سرشار مهدویت باشد.»

خانم دکتر عباسی در ادامه سخنان خود با اشاره به محور دوم بحثش می‌گوید: «موضوع دوم این است که باید جامعه خودمان و جامعه جهانی را به سوی مهدویت  پیش ببریم و آماده کنیم. در ابتدا هم لازم است از جامعه خودمان شروع کنیم، یعنی باید مردم کشورمان به هر شکل ممکن با فرهنگ ناب مهدویت و انتظار فرج آشنا شوند و زمانی این امر تحقق عینی پیدا می‌کند که مردم با فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی آشنا باشند و به وظایف خود آگاهی یابند.»

وی تاکید می‌کند: «حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب فرمودند که این انقلاب ما مقدمه انقلاب و قیام حضرت مهدی(عج) است، بنابراین ما باید بتوانیم جامعه خودمان را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد مسئولیت‌هایی کنیم که زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) باشد.»

انتخاب فرد اصلح و بسترهای ظهور

امروز که در آستانه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) قرار داریم و برهه حساس یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ملت ما قرار دارد و در یک آزمونی مهم قرار گرفته‌ایم.

آیت‌الله قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر حوزه مهدویت در چکیده یکی از گفت‌وگوهایش در باب مهدویت و ظهور و آخرالزمان می‌گوید: «دو سیر شتابان در آخرالزمان وجود دارد؛ ابتدا آغاز ظهور با آمدن امام خمینی(ره) و دوم تشکیل حکومت ولایت‌فقیه و اینک در متن تحولات ظهور قرار داریم.»

حرکت‌های مردمی‌، نشانه‌های آخرالزمان

سیال بودن وقایع ظهور و دخیل بودن اراده انسان‌ها در شکل دادن تحولات منطقه می‌تواند بسترهای ظهور را فراهم سازد.

جبهه حق طی سال‌های گذشته فتوحات عظیمی داشته است، از پیروزی حزب‌الله لبنان تا پیروزی مقاومت فلسطین و برخی از انقلاب‌های منطقه و ... همگی نشانه‌هایی از آخرالزمان در آنها دیده می‌شود.

7 سال قبل بود که حرکت توده‌های مردمی مسلمان در منطقه، وقایع حیرت‌آوری را رقم زد و حکام ستمگر زیادی را ساقط کرد، اما استکبار جهانی با مدیریت و نفوذ، برخی از این انقلاب‌ها را به انحراف برد و حتی با حرکتی دروغین و خشن در بخش مهمی از محور مقاومت تلاش کرد تا وقایع و تحولات را به سرعت به نفع خود تغییر دهد اما با تمام این شرارت‌ها اینک ایران اسلامی است که در منطقه حرف اول را می‌زند.

 ایران اسلامی محور اصلی مقاومت

اما در این میان اصلی‌ترین کانون و تفکری که در برابر این توطئه ایستادگی کرده و حتی انقلاب اولیه را تداوم داده و به نتیجه رسانده، هسته‌های مقاومت در بخش‌های مختلف منطقه از بحرین تا یمن و از عراق تا سوریه و لبنان بود که به پشتگرمی انقلاب اسلامی ایران و اعتقاد به نزدیکی ظهور  سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند و به پیش رفت.

اما مصیبت آنجا بود که در کانون محور مقاومت، ایران اسلامی‌، در چهار سال گذشته دولتی بر سر کار آمد که از اساس با تفکر مقاومت مخالف بود و حیات و هستی خود را به دنباله روی چشم و گوش بسته از تمدن غرب گره زده بود، اشتباهات پی‌درپی که به مرور احتمال غیرعمدی بودن آنها را کمتر می‌کرد، نشان می‌داد که برخی آگاهانه در تلاشند تا موتور محرکه مقاومت در منطقه را زمین‌گیر کرده و زمینه را برای تسلط غرب فراهم سازند.

اما از سوی دیگر بی‌اعتنایی ذاتی این طیف به درخواست‌ها و مشکلات توده‌های مستضعف مردمی و فشارهای اقتصادی و  فراموشی وعده‌هایی که در ابتدای کار مردم را با آن اغوا کرده بودند - مثل اقتصاد صد روزه، بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و . . . از یک‌سو و ناکامی در گشایش‌های توافق و تسلیم در برابر زورگویان جهان، موجب شده تا به تدریج جامعه از آنها رویگردان شده و راه نجات و رهایی را در جای دیگری جست‌وجو کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی کارشناس امور فرهنگی در این باره به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «اینک می‌توان گفت ایران و منطقه در سرنوشت‌سازترین لحظات تاریخی خود قرار دارد، در پیچی تاریخی که می‌توان با گذر صحیح از آن وارد جهان جدید و درخشانی شد یا با قهقرا و عقبگرد به دنیای ظلمانی گذشته سقوط کرد.

و اینجاست که بصیرت مورد تاکید مقام معظم رهبری بسیار می‌تواند گره‌گشا باشد و مردم را از این پیچ‌های مهم تاریخی عبور دهد.» وی در ادامه تاکید می‌کند: «در ایران اسلامی انتخاباتی تاریخی در جریان است و مردم برای رقم زدن سرنوشت خود و منطقه و بلکه جهان آماده می‌شوند، اعتماد مجدد به پیشقراولان رسوای تمدن غرب یا بازگشت به جریان انقلابی و جهادی، به جرات می‌توان گفت تسلط دوباره غرب‌گرایان در ایران اسلامی بر مناصب دولتی پیشروی‌های روزافزون جبهه باطل را درپی خواهد داشت و دشمن را امیدوارتر از قبل می‌کند.

لذا همگی باید هوشیار و بیدار باشیم و نگذاریم فردی که مورد تاکید و تایید  دولت‌های غربی خصوصا دولت بریتانیا یا آمریکاست بر سر کار بیاید و فراموش نکنیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: هرگاه دشمنان شما از فردی تعریف کردند در مقام آن فرد شک کنید، و یا در جای دیگری فرمودند: نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.».

قبادی معتقد است که انتخابات جزو واجبات مهدویت است، وی می‌گوید: «از این جهت می‌توان گفت انتخابات یک امر واجب در استمرار خط انتظار است که با انتخاب فرد اصلح و خدمتگزار یک قدم به ظهور نزدیک می‌شویم و باید با این نیت رای دهیم که با این انتخاب راه ظهور منجی عالم بشریت را هموار می‌کنیم.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد