کد خبر: 109998|12:32 - 1396/02/04
نسخه چاپی

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب:

اقامه عدل و برپايى حكومت الهى از مهترین اهداف بعثت است

اقامه عدل و برپايى حكومت الهى از مهترین اهداف بعثت است
مطلع الفجر: حجت الاسلام موسوی، اقامه عدل و برپايى حكومت الهى را از اهداف بعث خواند و گفت: با تحقق اين دو هدف مقدماتى، عبادت مخلصانه حق‌ كه هدف اصلى بعثت انبياست، محقق مى‌شود.

به گزارش مطلع الفجر، حجت الاسلام سید سیف الله موسوی، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب گفت: هدف اصلى بعثت انبياء، همان عبادت مخلصانه خداست كه سعادت جاودانه انسان، در آن است و او را خاضع و فرمانبردار مى‌سازد.

وی، اقامه عدل و برپايى حكومت الهى را از اهداف بعث خواند و افزود: با تحقق اين دو هدف مقدماتى، عبادت مخلصانه حق‌ كه هدف اصلى بعثت انبياست، محقق مى‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب ادامه داد: در حكومت انبياء، خواسته‌ها و مصالح فردى يا گروهى، حكومت نمى‌كند؛ آنچه حكومت مى‌كند، امر و نهى الهى و دستورها و قوانين خداست.

وی با اشاره به اینکه حكومت اسلامی با ديگر حكومت ها تفاوت اساسى دارد، افزود: همه حكومت‌ها از هر نوع و به هر شيوه، چه حكومت‌هاى فردى و چه  جمعى، چه آن‌ها كه بر پايه استبداد و یا دموكراسى غير الهى و حاكميت مطلق احزاب و گروه‌ها بنا مى‌شوند، همگى در يك نقطه به هم مى‌رسند و همگى از اين نقص مشترك برخوردارند كه مصالح و خواسته‌هاى فرد يا جمع معينى، آن هم به تشخيص عده معدودى از افراد بشر، اختيار همه انسان‌ها را در دست داشته باشند و على‌رغم حس طبيعى خودخواهى و نيز خطاپذيرى آنان، خواست و تشخيص آنها، سرنوشت بقيه را رقم می زند و انسان‌ها در زندگى‌شان محكوم تصميم حاكمان باشند.

حجت  الاسلام موسوی عنوان داشت: در حكومت انبيا خواسته خداوند ملاك تصميم‌گيرى‌ها و قوانين و مقررات است. خواسته خدای متعال يعنى عدل، فضيلت و مصلحت. انبيا امانتدارانى هستند كه قانون و دستور خدا را در جامعه بشرى اجرا مى‌كنند و حكومت انبيا به ‌معناى حكومت قانون خداست.

وی تاکید کرد: حكومت امامان معصوم عیهم السلام پس از نبى خاتم(ص) و نيز حكومت فقهاى عادل در زمان غيبت امام معصوم نيز همان حكومت قانون خداست زيرا مبتنى بر اراده و دستور خداوند متعال است، انبيا و امامان معصوم(ع) و نيز فقهاى عادل امانتداران دين خدايند.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب تاکید کرد: خداى متعال در قرآن كريم از جمله در سوره شعراء بارها به بيان هدف پيامبران مبنی بر اقامه حكومت الهى پرداخته است.

امام جمعه موقت شهرستان گیلانغرب ادامه داد: انبياى الهى، بشر را به پذيرش رهبرى خود فراخوانده‌اند و آنان را به برپايى حكومتى كه رهبرى آن را انبيا بر عهده دارند، دعوت كرده‌اند.

حجت الاسلام موسوی افزود: اين هدف در سوره نساء آيه ۶۴، هدف همه پيامبران اعلام شده است.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب در پایان گفت: اين دو آيه، تأكيدى بر تداوم هميشگى اين هدف پيامبران، يعنى برپايى حكومت الهى در طول تاريخ گذشته و آينده بشر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد