کد خبر: 109962|10:29 - 1396/01/31
نسخه چاپی

ضرب المثل هایی برای انتخابات؛

یه پله نشون بده تا سرپله ها را نشونت بدم/ طنز

یه پله نشون بده تا سرپله ها را نشونت بدم/ طنز
مطلع الفجر:باور کنید که از این نمد هم نمی خواهیم کلاهی برای خود درست کنیم، چرا که ما آردمان را بیخته و الکمان را هم آویختیم، اجازه بدهید با چند ضرب المثل با نامزدهای بالقوه و محترم شورای شهر صحبت داشته باشیم.

مطلع الفجر-محمد صادقی/ همراه با گرم شدن هوا، تنور انتخابات شورای شهرها نیز کم کم گرم شده و گمانه زنی ها  بسیار شده است، حرف ها را خوب حلاجی کرده و خواسته هایمان را در قالب زیبای مثل های فارسی می گوییم، چرا که جنگ اول به از صلح آخر است.

باور کنید که از این نمد هم نمی خواهیم کلاهی برای خود درست کنیم، چرا که ما آردمان را بیخته و الکمان را هم آویختیم، اجازه بدهید با چند ضرب المثل با نامزدهای بالقوه و محترم شورای شهر صحبت کنیم:

* مال بد بیخ ریش صاحبش
ابتدا باید گفت، نامزدهای گرامی شورای شهر حرف هایی نزده که همیشه پیش خودتان بماند و روزی یقه خودتان را بگیرد! چون حرف های ناحسابی در جیب خود نامزدها بوده و شنیده شده که همیشه مال بد بیخ ریش صاحبش است.

* مال مردم گل مناره مال ما زیر تغار
کاندیداها از اقدامات خود گزارشی داده و یکدیگر را تخریب نکنند تا مردم بتوانند درست تصمیم بگیرند؛ درست نیست که عیب های دیگران را بلند بلند داد زده و عیب های خود را پنهان کنیم، آری درست نیست که مال مردم گل مناره باشه و اعمال خودمان را زیر تغار پنهان کنیم.

* مال یه جا میره ایمان هزار جا
فضای انتخابات باید سالم باشد تا مردم درست انتخاب کنند، نباید بی جهت بقیه رو متهم کرد تا ایمان حفظ شود، این نکته را باید در نظر گرفت که تهمت و ایمان مثل آب و روغنی است که باهم جمع نمی شوند!

* إمثله بوجار لنجونه
حزب باد را حتما شنیدید، افرادی هستند هر سود باد می آید هدفش را با باد موفق تنظیم می کند، بنابراین برخی به آن ها می گویند ثبات شخصیتی ندارند، شما عزیزان لطف کنید مثل بوجار لنجون نباشید، قدم هایتان استوار و هدفتان خدمت باشد.

* خدا نصیب گرگ بیابان نکند!!
برخی دنیا طلب بوده و دو دستی به قدرت چسبیدند اما باید دانست که دنیا طلبی بوقلمون صفتی را هم به همراه دارد، این افراد همان کسانی هستند که مردم را آزرده خاطر کرده که امیدواریم خدا  این ها را نصیب گرگ بیابان هم نکند!

* نام بلند به از بام بلند
کاندیداهای محترم به خاطر خدا به فکر مردم باشید که تنها نام نیک است که می ماند؛ تمام کاخ ها و جسم آدمی روزی به فنا می رود.

* اگه بپوشی رختی و نشینی روی تختی من می بینمت به چشم اون وختی!
مردم تمامی شما را می شناسند، پس تواضع و فروتنی پیشه کرده تا در دل مردم جای داشته و احترام مردم  به خاطر منش و کار درستان باشد نه به خاطر مقام و ثروتی که دارید؛ برای مردم همان باشید که از ابتدا بودید.

*اگر مگر باهم ازدواج کردند بچشون شد کاشکی
خواهشی که از تمامی کاندیداها داریم با برنامه بیایند اگر می خواهید با وعده و وعید آمده و بعد کاشکی تحویلمان بدهید که چه بسیار دیدیم در این سال ها، خب عزیزان نیایید بهتر است!

* یه پله نشون بده تا سرپله ها رو نشونت بدم!!!
داوطلب محترم و معزز شورای شهر یک کار خوب که قبلا برا مردم انجام داده را عنوان کنید تا موفقیتتان را ما نیز با رای خودمان تایید کنیم.
ابتدا بگوییم که اگه خواستید سرپله ها را نشان ما داده، باید بگویم که این سرپله ها شهرمان با دماغ دختر ۲۲ ساله اشتباه گرفته شده است! اخه هر روز یک عمل زیبای انجام می دهد تا ببینیم بهتر می شود یا نه! به احتمال زیاد، فکر کنم نوکش خوب بالا نمی ایستد!!

*****

حال با بیان ضرب المثل ها، حرفی نیز با مردم عزیز که می خواهند رای بدهند، داریم:

* نذر میکنم برای سرم، خودم می خورم و پسرم
مردم عزیز به تخصص و کار رای داده و قبیله ای عمل نکنید؛ تا چه زمانی می خواهید اینگونه رای داده و برخی افراد را معرفی کنید که دردشان بی دردی است و از جنس خودمان نیستند، فقط مدافع خود و قبیله خود هستند!

* نه افتاب از این گرمتر میشه نه غلام از این سیاهتر
وضع که از این بدتر نمی شود، کمی با احساس مسئولیت بیشتر رای بدهید، این روزها کسی زیر منت کسی نیست پس حرفت را نترس و بگو

* نه پشت داره نه مشت
کاندیداهای بوده که خیلی متخصص و شجاع هستند اما امکاناتی برای معرفی خود ندارند و اگر رای بیاورند موثر هستند به این افراد هم گوشه چشمی داشته باشید که این ها نه پشت دارند نه مشت!!

* هر جا آش و پلو همون جا بدو
مردم دنبال پلو و آش نیستند، برخی عزیزان هم جلوی شکمشان را چند روزی بگیرند تا پرخوری مانع درست فکر کردنشان نشود که به چه کسی باید رای بدهند!!

* آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
لطفا به کسانی رای داده که حرف و طرح جدیدی داشته باشند، به کسانی که ۳۰ سال است با یک شعار آمده و رای می آورند، رای ندهید چون تاکنون بسیاری از شعار آقایان به سرانجام نرسیده است.

*از زیر سنگ در آوردن
از زیر سنگ هم شده آدم های لایق را پیدا کرده و نگذارید یه عده برای شما تصمیم گیری کنند و کسانی را که از آن ها آبی برای منطقه گرم نمی شود را بر مسند ننشانید.

* امان از دوغ لیلی ماستش کم بود آبش خیلی
به انسان هایی که حرف های پر طمطراق زده ولی در عمل کاملا خنثی هستند، رای نمی دهیم چون این افراد دست از سر مردم بر نمی داشته و همه ادوار بوده و هستند! عزیزان از عمل کار بر آید به سخندانی نیست!!

 

پس مردم دوباره نگویید چرا اوضاع تغییر نکرده است پس به قول آیت الله مدرس؛ بروید آدم انتخاب کنید!!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد