کد خبر: 109822|11:06 - 1396/01/15
نسخه چاپی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب:

ثبت‌نام اعتکاف در شهرستان گیلانغرب تا 21 فروردین ادامه دارد

ثبت‌نام اعتکاف در شهرستان گیلانغرب تا 21 فروردین ادامه دارد
مطلع الفجر:رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب گفت: ثبت‌نام اعتکاف در شهرستان گیلانغرب آغاز شده و تا ۲1 فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضا رضایی درگفت‌وگو باخبرنگار مطلع الفجر، ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: همزمان با  سایر استان و شهرستانها آیین معنوی اعتکاف در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه مصادف با ۱۳ تا پانزدهم ماه رجب هم‌زمان با میلاد حضرت علی (ع) در مساجد گیلانغرب برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اعتکاف در شهرستان گیلانغرب  آغاز شده  و تا ۲1 فروردین‌ماه ادامه می‌یابد، افزود: معتکفین وعلاقه‌مندان می‌توانند با حضور در  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ساعات اداری برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب در خصوص فلسفه وجودی و شرعی اعتکاف و تاثیرات معنوی ان نیز ابراز داشت: چنانچه فرهنگ اعتکاف به درستی در جامعه و حتی در بین معتکفین تبیین شود بسیاری از مشکلات وچالش های اجتماعی در حوزه های مختلف برطرف می شود.


حجت الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: انسان برای پالایش روح نیاز به فضاهای معنوی دارد که ماه رجب یکی از این ماه ها است که می توان از آن استفاده کرد.


وي اظهار كرد: گفتمان هاي ديني با حضور روحانيون اعزامي از قم، برگزاري جشن ميلاد امام علي (ع)، سخنراني، اجراي برنامه هاي فرهنگي و پرسش و پاسخ به مسائل شرعي، بيان اهميت و تشريح اعتكاف، محفل انس با قرآن كريم در مساجد از جمله برنامه هاي سه روزه سنت اعتكاف در اين شهرستان است.


 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب یاد اور شد :تعداد ثبت‌نام کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته در شهرستان گیلانغرب در دو بخش مرکزی و گواور  350 نفر بود  که امیدواریم امسال استقبال باشکوه‌تر از سال قبل باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد