کد خبر: 109726|23:10 - 1396/01/02
نسخه چاپی

طی سه روز گذشته؛

96 نفر برای انتخابات 96 شورای شهر و روستای در گیلانغرب ثبت نام کردند

96 نفر برای انتخابات 96 شورای شهر و روستای در گیلانغرب ثبت نام کردند
مطلع الفجر: سرپرست فرمانداری گیلان غرب گفت:تا پایان روز سوم 96 نفر برای انتخابات 96 شورای اسلامی شهر و روستا درشهرستان گیلانغرب ثبت نام کردند.

فرهاد همتی درحاشیه بازدید از دفاتر ثبت نام  داوطلبین در فرمانداری و بخشداری مرکزی  طی گفتگویی با خبرنگارمطلع الفجراز امار جدید ثبت نامی های کاندیدایی شورای شهر و روستا در این شهرستان خبر داد و  اظهار کرد:تا پایان روز سوم 96 نفر برای انتخابات 96 شورای اسلامی شهر و روستا درشهرستان گیلانغرب ثبت نام کردند.

وی  تصریح کرد: با احتساب آمار دو روز گذشته درمجموع از آغاز ثبت نام تاکنون 94نفر بعنوان داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا نام نویسی کرده اند که 36نفر از آنها مربوط به شهر و مابقی  از روستاها  هستند.

 سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: با اشاره به  احتمال ترافیک ناشی از ثبت نام در روزهای پایانی مهلت نام نویسی داوطلبان ابراز داشت:عزیزانی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای اسلامی را دارند آنرا به ایام پایانی موکول ننمایند و در فرصت مناسب کنونی  ثبت نام خود را ثبت  نهایی نمایند.

تاکنون چهار دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاباتی که در سال‌های 1377، 1381، 1385 و 1392برگزار شد، تشکیل شده اند. شوراهایی که عمر قانونی آنها چهار سال است به استثنای شورای سوم که با قانونی در مجلس مصوب شد که انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با ریاست‌جمهوری ادغام شود بر همین اساس عمر شورای سوم هفت سال به درازا کشید. 

در سال 1396 پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حالی برگزار می شود که 19 سال از عمر این پارلمان شهری در کشور می‌گذرد.

در اصل 7 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (1358) به لزوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره شده و در اصل ۱۰۰ نیز به برگزاری انتخابات برای تشکیل آن‌ها اشاره شده‌ است. برای قوانین اجرایی نیز قانون‌های متعددی تصویب شده‌است که آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور (۱۳۶۸) از آن‌جمله است.

شهرستان گیلان غرب بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و گواور است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد