کد خبر: 109723|13:20 - 1396/01/01
نسخه چاپی

طی دو روز گذشته؛

33 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گیلان غرب ثبت نام کردند

 33 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گیلان غرب ثبت نام کردند
مطلع الفجر: با اغاز دومین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گیلان غرب تا کنون 33 نفر ثبت نام کرده اند .

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،انتخابات دومین روز از ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی صبح دومین روز از ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی با ثبت نام تعداد دیگری از داوطلبان همراه بود.

   

   در دومین روز از ثبت نام داوطلبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهروروستا در شهرستان گیلانغرب تاظهر امروز 15 نفر جهت ثبت نام به فرمانداری و بخشداری های تابعه مراجعه نموده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در گفتگویی  اظهار داشت: طی گذشت 30 ساعت از آغاز ثبت نام تاکنون 33 نفر بعنوان داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا نام نویسی کرده اند.

فرهاد همتی  تصریح کرد :از این تعداد 20 نفر از آنها مربوط به شهر و مابقی  از روستاها  هستند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در دفاترپیشخوان  پیش ثبت نام نموده اند لازم است جهت ثبت نهایی با دردست داشتن مدارک به فرمانداری مراجعه نمایند ابراز داشت: افرادی هم که پیش ثبت نام آنها در دفاتر پیشخوان ناقص است می بایست نسبت به رفع نقص در همان دفاتر اقدام و سپس به فرمانداری مراجعه نمایند.

همزمان با سراسر کشور در سی ام  اسفندماه ثبت نام کاندیداهای شورای  اسلامی شهر  و روستا در سه شهرستان گیلان غرب ، قصر شیرین و سرپل ذهاب نیز شروع شد .

تاکنون چهار دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاباتی که در سال‌های 1377، 1381، 1385 و 1392برگزار شد، تشکیل شده اند. شوراهایی که عمر قانونی آنها چهار سال است به استثنای شورای سوم که با قانونی در مجلس مصوب شد که انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با ریاست‌جمهوری ادغام شود بر همین اساس عمر شورای سوم هفت سال به درازا کشید. 

در سال 1396 پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حالی برگزار می شود که 19 سال از عمر این پارلمان شهری در کشور می‌گذرد.

در اصل 7 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (1358) به لزوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره شده و در اصل ۱۰۰ نیز به برگزاری انتخابات برای تشکیل آن‌ها اشاره شده‌ است. برای قوانین اجرایی نیز قانون‌های متعددی تصویب شده‌است که آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور (۱۳۶۸) از آن‌جمله است.

شهرستان گیلان غرب بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و گواور است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد