کد خبر: 109714|12:05 - 1395/12/28
نسخه چاپی

هشداررئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلان‌غرب؛

کشتار دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی است

کشتار دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی است
مطلع الفجر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلان‌غرب ضمن هشدار به همشهریان گفت :هرگونه کشتاردام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی و مورد تایید نمی باشد .

دکتر حسین حیدری در گفتگو  باخبرنگار مطللع الفجردر خصوص نظارت و وجهه بهداشتی و سلامت  کشتار دام در قصابی های  حاشیه جاده ها در ایام نوروز  اظهار داشت: براساس ضوابط و دستورالعمل های نظارتی سازمان دامپزشکی هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی است.

 

این مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت مغایر بودن  استقرار سیاه چادرهای محل ذبح دام در حاشیه راهها در شهرستان   چگونه این رویه معمول شده است؟ ابراز داشت:از سال 93که این پدیده شوم و نامبارک در وردی جاده ناودار شیوع پیدا کرد و برابر مستندات و مکاتبات موجود مخالفت  خود را به مجریان و‌متصدیان و همچنین تصمیم سازان و تصمیم گیران شهرستان به صورت کتبی شفاهی ودر جلسات مختلف ومتعدد اداری شورای سلامت ستاد تسهیلات سفر های نوروزی عنوان نمودیم و خطرات و عواقب کشتار و عرضه دام بدون نظارت بهداشتی و شرعی که مصداق عینی تهدید علیه بهداشت عمومی بوده است را مطرح کردیم .

وی همچنین در ایم باره افزود:ما  هشدارهای لازم را  در راستای ضرورت تامین سلامت همشهریان عنوان نمودیم و مستندات را نیزعرضه کردیم و از طرق مختلف مخالفت خود را اعلام  داشتیم که متاسفانه به تنهایی توان برخورد و ممانعت را نداشته   و دستگاههای نظارتی و بهداشتی ظاهرا عقیده ای بر این نظر کارشناسی دامپزشکی نداشته اند .

دکتر حیدری گفت:فضای ذبح غیر قانونمند و غیر اصولی نمود پر رنگی گرفته  به صورتی که هم اکنون شاهد ورود این اماکن تحت عنوان نان ساجی ولی با کشتار کاملا غیر بهداشتی و شرعی  دام و عرضه گوشت بدون بازرسی و تایید سلامت در محدوده شهر نیز می باشیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلان‌غرب در پایان اظهار داشت: ما به جهت  دغدغه سلامت مردم عزیز  اعلام میداریم  چنین اماکنی صلاحیت بهداشتی و شرعی را نداشته و تمام مکاتبات و‌مستندات آن که موضوع و حساسیت این امر را به مسئولان محترم متولی ارایه کردیم نیزاکنون در دامپزشکی موجود  و در صورت لزوم قابل ارائه می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد