سرویس: سلامتکد خبر: 109373|15:02 - 1395/11/27
نسخه چاپی

کاری کارستان و شایسته تقدیر؛

جراح گیلان غربی با ابتکار خود جوانی را از معلولیت دایمی نجات داد/ کمبود امکانات در مقابل تخصص پزشک رنگ باخت

جراح گیلان غربی با ابتکار خود جوانی را از معلولیت دایمی نجات داد/ کمبود امکانات در مقابل تخصص پزشک رنگ باخت
مطلع الفجر:در روزهای اخیر یکی از جراحی های بی سابقه در بیمارستان گیلان غرب انجام گرفت که طی آن جراح گیلان غربی با ابتکار خود جوانی را از معلولیت دایمی نجات داد .

به گزارشمطلع الفجر،دکتر "کیوان حسینی" جراح بیمارستان الزهرا (س)گیلان غرب با یک جراحی ابتکاری و بی نظیر دست قطع شده یک جوان گیلان غربی را  از معلولیت نجات داد.

 ماجرا ای این قرار  است که در روزهای اخیر جوانی که بر اثر تصادف یک دستش از ناحیه بازو ،آرنج و قسمت بالای ساعد کاملا آسیب دیده بود به گونه ای که پوست و  گوشت آن جدا شده و همه رگهای آن قطع شده بود را به اورژانس بیمارستان الزهرا (س)گیلان غرب آورده بودند.

دکتر حسینی در حین انجام کارهای اولیه با چندین بیمارستان وفوق تخصص جراحی در تهران و کرمانشاه تماس می گیرد و همه آنان می گویند هیچ فایده ای ندارد و دستی که تنها با استخوان آویزان بود باید قطع شود.

 اما این دکتر جوان و لایق دست از تلاش بر نمی دارد و با مراکز دیگری از جمله بروجرد تماس می گیردکه جراحان آنجا می گویند اگر خون رسانی به قسمت سالم دست برقرار شود می توان به پیوند و نجات امید داشت.

(در این گونه موارد اگر بیش از شش ساعت عمل پیوند انجام نشود عضو قطع شده دیگر پیوند نمی خورد)

با وجود محدویت زمان دوری مسیر و کمبود امکانات دکتر حسینی دست به ابتکاری جالب می زند و با استفاده از شلنگ سرم رگهای خونی را به هم وصل می کند و جریان خون رسانی به قسمت سالم -مچ و ساعد- برقرار می کند و رگهایی عصبی را هم تا حد امکان پیوند می دهد و مصدوم را فورا بهبیمارستان بروجرد اعزام می کند.

با تلاشها و خلاقیت این جراح واقعا حاذق دست این جوان از قطع شدن حتمی نجات می یابد کاری به این بزرگی در انبوه خبرهای تکراری روزمره اصلا به گوش مردم نرسید.

انتشار این رویداد مهم  در پایگاه خبری تحلیلی مطلع الفجر در حالی بعد از چند روز تاخیر درج می شود که انعکاس چنین اخباری که به نوعی موفقیتی برای بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان  شهرستان به حساب می اید مورد غفلت مسئولین امردر بعد اطلاع رسانی خدمات شایسته این جراح متعهد  واقع شده است.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد