سرویس: سلامتکد خبر: 109367|11:47 - 1395/11/26
نسخه چاپی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب:

ضبط و امحاء ۷۲ راس دام در کشتارگاه گیلانغرب

 ضبط و امحاء ۷۲ راس دام در کشتارگاه گیلانغرب
مطلع الفجر:رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از ضبط و امحاء ۷۲ راس دام و لاشه دام در کشتارگاه های این شهرستان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارشمطلع الفجر، دکتر حسین حیدری امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، از کشتار ۹ هزار و ۱۶۲ راس دام سبک و سنگین طی ۱۰ ماه سال جاری در کشتارگاه های این شهرستان خبر داد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲ کشتارگاه دام در شهرهای گیلانغرب و سرمست در سطح این شهرستان، اظهار داشت: گوشت استحصالی از کشتارگاه های مذکور تحت نظارت کامل بهداشتی و شرعی دامپزشکی است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب افزود: همچنین از تعداد فوق الذکر تعداد ۷۲ راس دام و لاشه ذبح شده به میزان یک هزار و ۲۹۴ کیلوگرم ضبط عمومی شده است.

 

معدوم سازی یک هزار دل و جگر  و 320 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی

 

دکتر حیدری تصریح کرد: علاوه بر ۷۲ راس دام ضبط شده، بیش از ۳۲۰ کیلوگرم گوشت نیز به دلایل مختلف بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان نظارت بهداشتی و شرعی ضبط موضعی شده و از چرخه ی مصرف حذف و به طریق بهداشتی امحاء شده است.

 

به گفته این مقام مسئول، همچنین در بازرسی از لاشه های کشتاری بیش از یک هزار دل و جگر به علت انواع بیماریهای انگلی و... ضبط شده و از چرخه مصرف خارج  با نظارت کارشناس بهداشتی دامپزشکی معدوم گردیده است.

 

وی یادآور شد :این موضوع نشان از اهمیت کشتار دام تحت نظارت دامپزشکی داشته و لذا شهروندان به دلیل وجود بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان از کشتار دام، خارج از کشتارگاه و خرید و مصرف گوشت کشتار شده در خیابان ها و بین جاده ها خود داری کنند.

 

دکتر حیدری همچنین ادامه داد:  امروز با وجود بیش از یک هزار و ۷۰۹ بیماری شناخته شده در دنیا حدود ۸۳۲ مورد آنها قابلیت انتقال به انسان را داشته و این نشان از اهمیت موضوع را دارد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از شهروندان خواست که موارد تخلف، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در میان بگذارند/مرصاد نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد