کد خبر: 109344|12:15 - 1395/11/26
نسخه چاپی

احتمال شکسته شدن بزرگترین سد آمریکا

 

 
رسانه های آمریکایی گزارش دادند که حدود 200 هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا به علت احتمال شکستن سد «اوروویل» که در قسمت شمالی کالیفرنیا قرار دارد مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
امتیاز خبر:36از100تعداد رای دهندگان1704
خبرگزاری میزان: رسانه های آمریکایی گزارش دادند که حدود 200 هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا به علت احتمال شکستن سد «اوروویل» که در قسمت شمالی کالیفرنیا قرار دارد مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
 
 
«یو.اس.ای تودی» گزارش داد: حدود 200 هزار نفر از ساکنان کالیفرنیا به علت احتمال شکستن سد «اوروویل» که در قسمت شمالی کالیفرنیا قرار دارد، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند که احتمالا تا دو هفته دیگر ساکنان مناطق پر خطر که در مسیر این سد قرار دارند،قادر به بازگشت به منازل خود نخواهند بود.

«جری براون» فرماندار کالیفرنیا نیز عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نشستی با مقامات دولت ترامپ در این خصوص داشته است.

آژانس مدیریت بحران فدرال نیز برای افرادی که مجبور به ترک منازل خود شده‌اند تجهیزات و مواد غذایی فراهم کرده است.

علاوه بر این حدود 23 هزار نفر از نیروهای گارد ملی کالیفرنیا نیز به حالت آماده‌باش در امده‌اند تا در صورت لزوم به منطقه اعزام شوند.
 
«بیل کرویل»، معاون مدیر آمادگی اضطراری اداره منابع آبی کالیفرنیا نیز در مصاحبه خود اذعان کرد که این اداره پاسخ روشنی در قبال این بحران ندارد.
 
 
کرویل گفته است که دست کم 15 روز و یا بیشتر زمان لازم است تا برنامه‌ای در راستای ترمیم این سد اجرا شود.

مقامات ایالت کالیفرنیا ضمن اعلام وضعیت اضطراری در شهرهای مجاور سد «اوروویل» اعلام کردند که در حال تلاش برای ترمیم دیواره‌های این سد برای جلوگیری از احتمال سرریزشدن آب، فروپاشی دیواره‌های سد و وقوع سیل هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد