کد خبر: 109217|21:27 - 1395/11/17
نسخه چاپی

گفتگوی چهره انقلابی با مطلع الفجر:

در لبیک به ندای امام پادگان را ترک وبه جمع مردم انقلابی در گیلانغرب پیوستم+ عکس

در لبیک به ندای امام پادگان را ترک وبه جمع مردم انقلابی در گیلانغرب پیوستم+ عکس
مطلع الفجر: یک چهره انقلابی در گیلانغرب گفت : همزمان با پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر ترک پادگانها از سوی سربازان ؛ پادگان را ترک وبه جمع مردم انقلابی زادگاهم پیوستم.

به گزارشمطلع الفجر ،پیروزی انقلاب اسلامی  نتیجه بصیرت پیامبرگونه حضرت امام خمینی .ره. و مجاهدتهای مردم انقلابی بود که با قیام خود فریاد ازادی و آزادگی سر دادندو در شهرهای بزرگ و حتی کوچکی مانند گیلانغرب در لبیک به ندای رهبر خود با شعارهای ضد طاغوتی به خیابانها امدند  و از رژیم طاغوت ابراز انزجار نمودند .


یکی از چهره های انقلابی گیلانغرب کهخبر نگار مطلع الفجردر استانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پای سخنان و خاطرات او نشسته یک چهره فرهنگی بازنشته است که در  زیر گفتگوی  صمیمانه با او را خواهیم خواند ؛
حمید رضا نوری که متولید  سال 1336  در گیلان غرب است  ضمن معرفی خود  و تبریک سالگرد پیروزی  انقلاب شکوهمند اسلامی به خبر نگار مطلع الفجر گفت : دقیقا در سالهای اختناق ، ظلم و خفقانی که به واسطه حکومت طاغوت حکمفرما بود به اجبار  ما را راهی خدمت دوره ضرورت کردند  و در بدو ورود به پادگان لشکرک تهران برای آموزش فرستادند.


وی تصریح کرد : بعد از طی دوره مقدماتی اموزشی به سرعت نظر به فضای اعتراضات مردمی در شهرهای که اغازین حرکات انقلابی مردم به شکل پر رنگ در شهرها بود ، ما را به پادگان صالح آباد کرمانشاه اعزام نمودند.
نوری ابراز اشت: هنوز چند وقتی از استقرار در ان پادگان نگذشته بود که یک روز صبح  به ما گفتند که باید برای مقابله با مردمی که به داخل خیابانها امده اند اماده شودید  و بعد اسلحه و لباس فرم دادند و ما را اماده  تقابل با مردمی کردند که برادر و هم کیش و ایین خودمان بودند .


 این چهره انقلابی  گفت : حقیقتا برای هر کسی از روی اجبار هم شده  کشیدن اسلحه بر روی برادر دینی و انقلابی خود  امری اکراه اور و نا شدنی است  و بر این اساس در همان لحظه که ما را اماده کردند تا به خیابانها برویم   من در فکر چاره ای بودم تا  از حضور در این کار سر باز زنم هرچند  از قبل چندین بار سعی در امتناع داشتم ولی کار اجبار بود .


نوری در حالی که تبسمی بر لب داشت  گفت:بالاخره لحظه حرکت فرار رسید  در یک لحظه و هنگامی که ازکنار تخت اسایشگاه منتهی به درب ورودی در حال گذر بودم به عمد پایم را به تخت گیر دادم و به سرعت  به داخل پله ها پرت شدم .


وی اظهار داشت : بر اثر این اتفاق هرچند پایم زیاد آسیب ندید اما قنداق اسلحه ام شکست  و من هم برای اینکه راهی خیابانها و در مقابل مردم قرار نگیرم پایام را به شکستن  زدم و دوستان به سرعت ملحفه ای را به پایم بستند و کشان کشان مرا به داخل اسایشگاه برگرداند ، فرمانده هم که به شدت ناراحت و عصبانی بود گفت:" لازم نیست امروز به ماموریت بیایید فعلا در آسایشگاه بمان و استراحت کن".


این فرهنگی  بازنشسته ابراز داشت:  من که دیگر نمیتوانستم  ماندن در ان پادگان و یا کشیدن اسلحه در مقابل مردمم را تحمل کنم  دقیقا چند روز بعد این اتفاق  و همزمان با پیام  بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی مبنی بر اینکه سربازان باید سربازخانه و پادگانها را ترک کنند ؛ من از پادگان فرار کردم و به شهر کوچکم در گیلان غرب برگشتم و در اینجا نیز همگام با بزرگان انقلابی شهر در تظاهراتها شرکت نمودم .


نوری یاد اور شد : در همان روزهای منتهی به پیروزی انقلاب که تنور مبارزات و تجمعات انقلابی داغ بود در گیلانغرب هم بسیاری از بزرگان شهر حضور داشتند که ما هم همپای دیگر مردم شهر با حضور در تظاهرات ها که عمدتا محل تجمعش میدان مرکزی شهر بود  شروع به شعار دادن کردیم و "مرگ بر شاه" و "درود بر خمینی می گفتیم".
 
این مبارز انقلابی گیلانغربی  تصریح کرد :در ان زمان برای پایان دادن به اعتراضات مردمی در گیلانغرب یک استوار مغرور و پر افاده  نظامی  بنام "شاطر ابادی"  فرستاده بودند  ،وقتی نیروهای ژاندارمری این صداها و تجمعات اعتراضی  مرگ بر شاه  را دیدند و شنیدند ، شاطر ابادی که سلاحی مانند یوزی در دست داشت با تکبر خاصی در خیابان همراه نیروهایش حاضر شد و مردم را تهدید کرد اگر شعار دادنها و تجمعشان را ادامه دهند انها را به گلوله خواهد بست اما مردم از حرفها و نعره های توخالی او هراسی نداشتند.

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/11/18/photo_2017-02-06_00-15-27.jpg
 
نوری اصالت  انقلابی مردم گیلانغرب را یاد اور و گفت :تجمع مردمی در این روز  که بزرگتر و شعارهای مردم که رسا تر و یکنواخت تر شد  در همان لحظه نیروهای مسلح ژاندارمری با تیر اندازی  به سوی مردم هجوم آوردند تا نسبت به دستگیری آنها اقدام کنندهرچند در این روز یکی از اهالی گیلانغرب شهید و بعضی هم جانباز شدند اما این روند اعتراضی تا اخرین روزهای پیروزی انقلاب ادامه داشت .


به گزارش مطلع الفجر ، محمد رضا نوری که با پیام حضرت امام در سالهای انقلاب ، پادگانها نظامی ارتش  را ترک و به جمع مردم انقلابی شهرش در گیلانغرب پیوسته بود بعد از پیروزی انقلاب  توانست تحصیلاتش را ادامه دهد و بعد از سال 60 هرچند به عنوان یک معلم و فرهنگی آموزش و پرورش میتوانست در میدان جنگ(دوران دفاع مقدس) حضور نداشته باشد اما برای دفاع از کشور و انقلابش  عازم جبههای حق علیه باطل شد و در جبههه های غرب از مهران ، آوزین ، مریوان تا فاوو عملیات والفجر 9 حضور داشت .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد