کد خبر: 108978|13:48 - 1395/11/04
نسخه چاپی

دلار در معاملات آسیایی سقوط کرد

 

 

 
دلار در پی تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای دنبال کردن سیاست حمایت گرایانه، روز دوشنبه در معاملات آسیایی کاهش یافت.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان838

خبرگزاری ایسنا: دلار در پی تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای دنبال کردن سیاست حمایت گرایانه، روز دوشنبه در معاملات آسیایی کاهش یافت.

دونالد ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد مذاکرات با مکزیک و کانادا درباره توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ به اجرا درآمد، مجددا آغاز کند. بعلاوه ترامپ اعلام کرد آمریکا را از پیمان شراکت ترانس آتلانتیک که بلوک تجارت آزاد متشکل از ۱۲ کشور ایجاد کرده است، خارج خواهد کرد.

در معاملات آسیا، ین صعود کرد و نرخ برابری ارز ژاپن در برابر دلار به ۱۱۳.۴۲ ین رسید با این همه کمتر از رکورد ۱۱۵ ین معاملات جمعه بود. پوند هم در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و به حدود ۱.۲۴۳۳ دلار رسید.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزها دنبال می‌کند، در معاملات آسیایی روز جاری به رکورد پایین ۱۰۰.۲۹ واحد اُفت کرد.

تحلیلگران به سیاستهای تجاری ترامپ اشاره کرده اند. آدام رینولدز، مدیرعامل ساکسوبانک آسیا اقیانوسیه به شبکه سی ان بی سی گفت: کاهش تجارت در بلندمدت برای دلار منفی است و سیاست انزوا، عامل خوبی برای دلار نیست. اما وی خاطرنشان کرد تا زمانی که دلار بالای ۱۰۰ واحد ایستاده است، این ارز احتمالا در روند صعودی می ماند.

سایر تحلیلگران هم منتقد سیاستهای ترامپ و تاثیر منفی آن بر دلار هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد