کد خبر: 108958|14:26 - 1395/10/30
نسخه چاپی

همزمان با تعطیلی 90درصدی معادن؛

فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی گیلان غرب راه اندازی می شود

 فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی گیلان غرب راه اندازی می شود
مطلع الفجر:در حالی که در هفته های اخیر رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب از تعطیلی 90 در صدی معادن خبر داده بود اکنون از راه‌اندازی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی خبر داده است.

به گزارشمطلع الفجر؛جهانبخش مرجانی در حالی که در هفته های اخیر   از تعطیلی 90 در صدی معادن  قیر طبیعی  گیلانغرب خبر داده بود اکنون از راه‌اندازی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد

وی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جواندر این راستا ابراز داشت: به زودی عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع فرآوری قیرطبیعی "شهید مسعود شاهمرادی" گیلانغرب آغاز می‌شود و برای ساخت آن حدود چهار یا پنج ماه زمان نیاز است.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این فاز را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد که از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب ظرفیت این واحد را 500 تن در روز اعلام کرد و یادآور شد: در این فاز کار ذوب قیر و تولید انواع قیربشکه‌ای و سایر فرآورده‌های قیرطبیعی انجام خواهد شد.

مرجانی در خصوص فاز اول این واحد فرآوری قیرطبیعی نیز اظهار کرد: این فاز با سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی شده و اکنون مشغول به کار است.

وی ظرفیت فاز اول را نیز 100 تن در روز دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش فقط کار میکرونیزه کردن (خرد کردن) قیرطبیعی انجام می‌شود که برای هر نوع فرآوری دیگر پیش‌نیاز است.

رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب معتقد است، این تنها واحد فرآوری قیرطبیعی در این اندازه است که فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و می‌تواند از ظرفیت بالقوه معادن قیرطبیعی گیلانغرب برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کند.

 

در هفته های اخیر مسئولان انجمن  صنفی قیر طبیعی در گیلانغرب گفتند90 درصد معادن قیر طبیعیشهرستان گیلانغرب تعطیل اند ، حال سخن این است که ایا با وجود تعطیلی معادن به عنوان بخشی از زیر ساختهای اشتغالزا در گیلانغرب  و عدم رفع مشکلات در این حوزه ،ضرورتی برای توسعه فرآوری  اولویت دارد ؟

شهرستان گیلانغرب با وجود بهره مندی از 75 در صد از ذخایر قیر طبیعی ، فاقد کارخانه فر اوری محصولات معدنی است و عملا در این حوزه سهم درخوری در اقتصاد پایدار و ارز اوری این محصول و اشتغالزایی کار امد ندارد این در حالیست که در سنوات اخیر ، سالانه 185 هزار تن این محصولات ،خام فروخته می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد