کد خبر: 108296|15:05 - 1395/09/19
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

پاسخ قاطع به عهد شکنی های امریکا در قبال برجام ،کمترین انتظار توده مردم شریف ایران است

 پاسخ قاطع  به عهد شکنی های امریکا در قبال برجام ،کمترین انتظار توده مردم شریف ایران است
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت : عهد شکنی های اخیر امریکا در قبال برجام نیازمند پاسخي قاطع و مقتدرانه است و اين كمترين انتظاري است كه توده مردم شريف ايران از مسؤولان دارند.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین مهری  در خطبه های نماز جمعه   و در مصلی مسجد جامع گیلان غرب ،به موضوع  فرجام برجام و  عدم تعهد امریکا به تعهداتش در قبال آن اشاره و  اظهار داشت : يكي از توصيه‌هاي مكرر و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي به مسؤولان كشور و به همه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامي اين بوده و هست كه از اعتماد و خوش‌بيني به دشمن خودداري كنند و فريب اين طرح دشمن را كه با لبخند و دعوت به ديپلماسي سعي در جلب توجه و اعتماد مردم و مسؤولان كشور دارند، نخورند.

وی تصریح کرد :در راس دشمنان نظام اسلامي آمريكاي جنايتكار و شيطان بزرگي است كه در عين ارتكاب انواعي از جنايت‌ها عليه ملت ايران در ظاهر سعي در ارائه‌ي چهره‌اي عاري از دشمني از خود دارد و متاسفانه برخي از افراد ساده‌لوح نيز باور مي‌كنند كه دشمن از دشمني دست برداشته است و اين ساده‌لوحي مي‌تواند براي كشور هزينه‌هاي فراواني به همراه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود:از سوي ديگري خائناني هستند كه به‌صورت برنامه‌ريزي‌شده و هدفمند در پي بزك دشمنان ملت ايران و مخفي كردن چهره‌ي كريه آمريكا هستند، اين خائنان به بهانه‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند تا جنايات آمريكا و صدماتي كه به ملت ايران زده است ناديده گرفته شود و با دست‌آويز قرار دادن بهانه‌هاي مختلف مي‌كوشند از آمريكا چهره‌اي مناسب و حامي حقوق بشر و نمادي از دموكراسي و نظم بين‌المللي و... نشان دهند.

حجت الاسلام مهری اذعان کرد : اين خائنان بر جناياتي كه آمريكا عليه بشريت و ملت ايران كرده است و بدعهدي‌ها و خيانت‌هاي آمريكا سرپوش مي‌گذارند و تلاش مي‌كنند كه ذهن ملت را از خيانت‌ها و جنايات آمريكا منصرف كنند

وی به عهد شکنی ها و خصومت ورزیهای  امریکا در قبال ملت و نظام ایران اشاره کرد و گفت :خيانت مكرر و اخير آمريكا در نقض فاحش برجام كه مورد اذعان و اتفاق همه‌ي مسؤولان كشور ازجمله رياست محترم جمهوري و رؤساي ساير قواي كشور نيز هست نشان از آن دارد كه دشمنان ملت ايران و در راس آن‌ها آمريكا قابل اعتماد نبوده و نيستند و هر كس به آن‌ها اعتماد كند سيلي مي‌خورد و از خود اين جنايتكاران صدمه به او وارد خواهد شد و هر كس چنين خائناني را نزد ملت ايران بزك كند در نهايت رسوا خواهد شد.

امام جمعه گیلانغرب یاد اور شد :اكنون كه هشدارها و پيش‌بيني‌هاي مقام معظم رهبري در باب بي‌اعتماد بودن و بدعهدي شيطان بزرگ آمريكا با تمديد تحريمهاي ۱۰ ساله عليه ملت ايران آشكارتر گرديد و براي همگان به‌طور قطع نقض برجام اثبات شده است، به نظر مي‌رسد فرصتي است ارزشمند براي تقويت انسجام ملي و همگرايي همه دلدادگان واقعي نظام اسلامي و ره‌پويان راه امام و شهداي پرافتخار انقلاب.

وی تصریح کرد :همه شخصيتهاي نظام به‌ويژه سران سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه و حتي مسؤولان دستگاه ديپلماسي و امنيتي كشور با اذعان به اقدام خصمانه آمريكا عليه ايران اسلامي، تمديد قانون ظالمانه داماتو را تحت هر شرايطي نقض قطعي اصول مندرج در متن برجام دانسته و قاطعانه هشدار دادند كه در صورت امضاي آن توسط رئيس جمهور آمريكا و اجرايي شدن آن، ناقضان برجام بايد منتظر اقدام تقابلي جمهوري اسلامي باشند.

حجت الاسلام مهری بر اتخاذ یه موضع قاطع در قبال عدم پایبندی های امریکا  در خصوص برجام  تاکید کرد و ابراز داشت:حال كه همه زمينه‌ها فراهم است تا به فضل الهي با عبرت از حوادث تاريخي به‌ويژه عملكرد دولت آمريكا در مواجهه با ملت و دولت ايران (از گذشته‌هاي دور تا هم‌اكنون) با انسجام ملي در تقابل با اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب پاسخي قاطع و مقتدرانه و البته در نهايت هوشمندي و ديدن دستهاي پشت پرده پديده‌هاي سياسي و امنيتي داده شود، اين كمترين انتظاري است كه توده مردم شريف ايران از مسؤولان امر داشته و دارند.

وی گفت :اكنون زمان آن رسيده است تا ديگر اعضاي ۱+۵ رويكرد واقعي خود را در برابر نقض برجام از سوي واشنگتن مشخص نمايند، متاسفانه تاكنون شاهد واكنشي قاطعانه در خصوص نقض برجام از سوي آمريكا توسط تروييكاي اروپايي، روسيه و چين شاهد نبوده‌ايم و به عبارت بهتر، لازم است دستگاه سياست خارجي كشورمان صراحتا از ديگر اعضاي ۱+۵ بخواهد تا مواضع خود را نسبت به نقض برجام از سوي آمريكا مشخص نمايند.

*اهل بيت(ع) همواره در راستاي وحدت امت اسلامي حركت کرده و منادي وحدت بوده‌اند

امام جمعه گیلانغرب به آغاز هفته وحدت‌ اشاره کرد و تصریح کرد :وحدت يكي از آموزه‌هاي مهم قرآن كريم و از سفارش‌هاي مؤكد رسول گرامي اسلام است،پيامبر(ص) هم با كلمات روشن‌بخش و هدايت‌گر و هم با سيره عملي خود، همواره امت را به اتحاد و هم‌بستگي و دوري از تفرقه و پراكندگي دعوت نموده است و هرگز اجازه بروز اختلاف و تفرقه ميان مسلمانان را نداده است‌.

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد :اسلام هرگونه مرزبندي فكري، سياسي، اعتقادي و طبقاتي را در درون جامعه اسلامي نفي مي‌نمايدازاين‌رو بر اساس اين تعليم قرآني و سيره نبوي، اهل بيت(ع) نيز همواره در راستاي وحدت امت اسلامي حركت و تلاش نموده و منادي وحدت بوده‌اند و در گفتار و كردار و سيره عملي خود، با محور قرار دادن قرآن و سيره رسول اكرم(ص) در جهت تعليم معارف دين و حفظ دين و مبارزه با تحريف و بدعت و انحرافات فكري و عملي در ميان امت اسلامي حركت نموده‌اند.

وی گفت:با رحلت پيامبراكرم(ص) اختلاف بر سر خلافت صورت گرفت و آن به‌خاطر بي‌توجهي به توصيه‌ها و سفارش پيامبر اكرم(ص) به مسأله‌ي خلافت و تعيين جانشين آن‌حضرت بود هرچند مي‌توان اغراض ديگري را براي اين اختلاف نام برد.

خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود:اين اختلاف به‌تدريج گسترش يافت و متأسفانه دشمنان اسلام ازجمله «يهوديان و مسيحيان» به اين اختلاف‌ها دامن زدند تا بتوانند حركت پيشتاز اسلامي را متوقف سازند.

حجت الاسلام مهری گفت :آمريكا و به‌خصوص انگليس در راستاي ايجاد و تشديد تفرقه مسلمانان، گروههاي تكفيري و امثال طالبان و داعش را ايجاد و حمايت كرده‌اند.

وی خاظر نشان کرد : تكفير و تكفيرگرايي را مي‌توان عامل اصلي رواج انحراف‌هاي فكري و اجتماعي و ايجاد ظلم، فساد و محروم شدن عده‌اي از مسلمانان از حقوق اجتماعي خود برشمرد،بيش‌ترين درگيري‌ها بين مسلمانان، ريشه در رويكرد و آموزه‌هاي مذهبي ندارد بلكه متأثر از مسايل اجتماعي و رشد تعصب‌هاي مذهبي است.

امام جمعه گیلانغرب نقش علمای دین و نخگبان شیعه وسنی در خاموش کردن فتنه مذهبی استکبار و وحدت میان مسلمین را  بسیار حایز اهمیت دانست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد