سرویس: کرمانشاهکد خبر: 108291|11:58 - 1395/09/18
نسخه چاپی

مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

از کمبود امکانات رفاه تا نداشتن مکان مناسب برای شیفت های امداد جاده ای در اسلام آباد غرب

از کمبود امکانات رفاه تا نداشتن مکان مناسب برای شیفت های امداد جاده ای در اسلام آباد غرب
مطلع الفجر: مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب ضمن بیان برخی مشکلات و کمبود امکانات، خدمات فوریت های پزشکی شهرستان در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.
 
 

به گزارشمطلع الفجر، به نقل ازاسلام آباد خبر،کیومرث کرمی مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب از عدم انعکاس زحمات همکاران توسط مسئولین و اصحاب رسانه شهرستان راظهار گلایه کرد لذا بر خود وظیفه دانستیم بعنوان یک رسانه مردمی و پیشرو پای درد دل های این نیروی تلاشگر و دلسوز بنشینیم؛

 

کیومرث کرمی در گفتگو بااسلام آباد خبر، با اشاره به مدیریت برای نجات جان انسانها، اظهار داشت: در هر سیستمی و در هر کشوری و در هر دین و مذهبی جان انسانها مورد توجه و ارزش  بوده و برای ادامه و احیای این سرمایه برنامه ریزی هایی از طرف مسئولین هر جامعه صورت می گیرد.

 

مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب افزود: در مواردی و در مکان و زمان های خاص که جان انسانها بیشتر مورد تهدید قرار می گیرد برنامه ویژه همراه با مشاورین زبده و کار آزموده و مسلط به تمامی آیتم های موجود در منطقه و توانایی های ویژه برای استقرار تیم های پوشش دهنده سلامتی انسانها را می طلبد که تمامی توان را بکار گرفت تا این سرمایه کمترین آسیب و چالش را داشته باشد.

 

مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب  با اشاره به افزایش تردد زوار اربعین در این ایام، گفت: اربعین حسینی یکی از موارد ویژه است که با توجه به نهادینه شدن این سنت حسنه و افزایش هرساله زوار، لذا  برنامه خاص در خصوص پوشش حفظ سلامتی برای این مراسم خاص و ارزشمند را با همکاری دیگر دستگاه ها می طلبد.

 

وی افزود: در محور اسلام آباد غرب به ایلام و مرز مهران امسال نیز همانند سالهای گذشته تدابیری برای پوشش زائرین اندیشیده شده بود که با توجه به حجم زائرین مواردی مثبت و در خور توجه در خصوص این پوشش از طرف مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان اسلام آباد غرب با مدیریت استان به چشم خورد که جا دارد به این گمنامان عرصه پزشکی خدا قوت گفته شود که امام حسین(ع)  اجر آنها را عنایت کند و گرنه زبان از تشکر قاصر است.

 

کرمی با بیان اینکه؛ علیرغم این خدمات خوب مواردی نیز از نقصان مدیریتی هم مشاهده و هم شنیده شد به برخی از مشکلات پرسنل فوریت های پزشکی  اشاره کرد.

 

وی افزود:  زمان استقرار کدهای فوریتها در جایگاهای مورد نطر بیش از توان پرسنل بود به طوری که از ساعت 8 و نیم صبح تا ساعت 11 شب در توان هیچ نیروی زبده ای نمی باشد و اگر فقط بحث حضور فیزیکی باشد قطعا کیفیت و چالاکی و انگیزه کاهش پیدا می کند.

 

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان  عدم امکانات رفاهی برای پرسنل مستقر درمکانهای استقرار  را یکی دیگر از مشکلات بر شمرد  و تصریح کرد: امکانات اولیه رفاهی به جهت دسترسی آسان و ایجاد انگیزه و استراحت بطوری که پرسنل اجازه ترک محل برای رفع حاجت نیز نداشته باشند از نیاز های بدوی یک نیروی خدمات رسان است.

 

وی افزود: با توجه به بررسی آمار، مشهود است که موارد استمداد برای کمک رسانی  به مصدومین و بیماران از فوریتهای پزشکی در ساعات غیر استقرار بیشتر بوده که متاسفانه این نیروها  در این ساعات در شیفت استراحت بوده و نه در محل و نه در پایگاه حضور نداشته در صورتی که اگر مکان استقرار مناسب و دائمی وجود داشته باشد، با بهره گیری از همکاران داوطلب خدمات رسانی سریع تری به نیاز مندان صورت خواهد گرفت.

 

کیومرث کرمی با  اشاره به عدم پوشش کافی در طول مسیر گفت:  با توجه به اینکه از سراسر کشور زائرین در این مسیر عبور می کنند می طلبد که  ازهمکاری دیگر استانهای همجوارکه تردد کمتری دارند  استفاده شود.

 

وی عدم هماهنگی بین گروه های پوشش دهنده مسیر در شهرستانهای استان و آمبولانس های  فاقد بی سیم و آژیر  و همچنین نداشتن محل مناسب برای تمیز کزدن آمبولانس ها از ترشحات مصدومین و بیماران را از دیگر مشکلات  مرکز فوریتهای اسلام آباد غرب بر شمرد.
 

 

مسئول فوریت های پزشکی اسلام آبادغرب با اشاره به آمار خدمات رسانی فوریتهای پزشکی درایام اربعین حسینی (ع) گفت:  ازتاریخ 20 آبان الی 5 آذر ماه 95  تعداد 6 دستگاه آمبولانس  ویک دستگاه اتوبوس آمبولانس درمسیراسلام آبادغرب-ایلام  جهت خدمات رسانی به زائرین مستقر گردید که پرسنل زحمتکش فوریت های پزشکی شهرستان بصورت شبانه روزی به مردم امداد رسانی نمودند.

 

وی با بیان اینکه در طول مدت مذکور به 763 نفر خدمات ارائه شده؛ تعداد بیماران  سرپایی را  668   نفر، تعداد بیماران تصادفی 95 نفر، تعداد بیماران انتقال به بیمارستان 83 نفر، مداوای سرپایی 8 نفر و تعداد فوتی درصحنه تصادف را 4 نفر عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد