سرویس: کرمانشاهکد خبر: 108290|11:56 - 1395/09/18
نسخه چاپی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

ضبط ۱۳۵ تن فرآورده های دامی ناسالم در کشتارگاه های استان کرمانشاه

 ضبط ۱۳۵ تن فرآورده های دامی ناسالم در کشتارگاه های استان کرمانشاه
مطلع الفجر:معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط ۱۳۵ تن دام و فرآورده های دامی ناسالم در کشتارگاه های استان خبر داد.

به گزارشمطلع الفجر، دکتر علیرضا امیری، امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ضبط ۱۳۵ تن و ۹۲۲ کیلوگرم دام و فرآورده خام دامی ناسالم از کشتارگاه های استان کرمانشاه طی ۸ ماهه امسال خبر داد.

 

وی تعداد کشتار دام سبک در کشتارگاه های این استان طی ۸ ماهه امسال را ۱۰۸ هزار و ۷۱۷ راس اعلام کرد و افزود: در این مدت ۲۳ هزار و ۹۶۸ راس دام سنگین نیز در این کشتارگاه ها، کشتار شده  که در مجموع مقدار ۸۳ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم آن غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری همچنین ۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۸۶ قطعه طیور نیز در کشتارگاه های صنعتی طیور استان کشتار شده، گفت: بالغ بر ۲۶ هزار و ۸۶ قطعه لاشه معادل ۵۲ هزار و ۱۷۲ کیلوگرم نیز از کشتارگاه های طیور استان ضبط و امحاء شد.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی ۸ ماهه گذشته همچنین ۶۹ پروانه تاسیس اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و ۱۵۵ مورد پروانه بهره برداری از این اماکن در استان صادر شده است.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: شهروندان باید گوشت و فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز و فروشگاه های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید هرگونه گوشت کشتارغیرمجاز جدأ خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی با شماره تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد