کد خبر: 108283|08:49 - 1395/09/18
نسخه چاپی

نماینده مردم در مجلس؛

دولت‌ موظف به حمایت از رزمندگان‌معسر دفاع‌مقدس است/ فاقد شغل و بیمه بودن این افراد پذیرفتنی نیست

دولت‌ موظف به حمایت از رزمندگان‌معسر دفاع‌مقدس است/ فاقد شغل و بیمه بودن این افراد پذیرفتنی نیست
مطلع الفجر:نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ضمن بیان اینکه دولت بنابر قانون برنامه پنجم توسعه موظف به حمایت از رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس است، گفت: متاسفانه تعداد بسیاری از این افراد فاقد شغل، بیمه و مستمری هستند.

 به گزارش مطلع الفجر،فرهاد تجری درگفت‌وگوییدر توضیح وضعیت ایثارگران و رزمندگان معسر، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه که در مجلس هشتم به تصویب رسید، دولت موظف شد تا پایان برنامه نسبت به شناسایی و ساماندهی بسیجیان و رزمندگانی که فاقد شغل، بیمه و مستمری هستند اقدام کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات حمایت از رزمندگان و بسیجان معسر دوران دفاع مقدس مقطعی و موردی بوده است، تصریح کرد: تعدادی از افراد به میزان حضور در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس شناسایی شدند اما  اعمال حقوق به صورت صحیح و کامل نسبت به آنها انجام نشده در حالیه که دولت باید این کارها را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه رزمندگان معسر دفاع مقدس هنوز از دریافت حقوق خود محروم هستند، افزود: درقانون بودجه سنواتی سالانه نیز اعتباراتی برای این افراد پیش‌بینی نشده، پدیده تورم نیز موجب افزایش فشار مالی به این افراد شده و منابع اندکی که برای آنها در نظر گرفته‌اند در شان این افراد نیست، بنابراین وزارت دفاع به عنوان متولی حقوق ایثارگران و دولت باید سریعتر نسبت به رفع مشکل آنها اقدام کند.

تجری معتقد است: بسیاری از رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس فاقد شغل و بیمه هستند، بازنشستگان نیروهای مسلح هم از مشکلاتی چون موارد مطرح برخورداند و علی‌رغم حمایت‌های کم‌رنگ صورت گرفته حقوق مکفی بازنشستگی دریافت نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان ستون صیانت و دفاع از کشور هستند که باید از آنها حمایت شود، فاقد شغل و بیمه بودن برخی از آنها و عدم حمایت مناسب از بازنشستگان نیروهای مسلح قابل قبول نیست، شرایط جامعه و هزینه هایی که به آن تحمیل می‌شود ضرورت تقویت حمایت‌ها را بسیار می کند./

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد