کد خبر: 108281|13:53 - 1395/09/17
نسخه چاپی

حجت الاسلام مهری؛

موضوع گیری خواص انقلابی در ورود به عرصه بایدبه موقع ،بصیرانه وبدور از مسامحه باشد

موضوع گیری خواص انقلابی در ورود به عرصه بایدبه موقع ،بصیرانه وبدور از مسامحه باشد
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت:موضوع گیری خواص انقلابی در ورود به عرصه بایدبه موقع ،بصیرانه وبدور از مسامحه و منفعت طلبی به منظور صیانت از آرمانهای امام، انقلاب و نظام باشد.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری  در همایش بصیرتی دهها نفر از فعالان جبهه فرهنگی یاوران انقلاب اسلامی در گیلان غرب به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و اظهار نمود : علما،معلمین ، روشنفکران سیاسی و اجتماعی و حتی کشاورزان  و کسبه هم میتوانند با رصد بروز و موثر اوضاع جاری جزو خواص قرار گیرند.

وی  تصریح کرد : در بسیاری موراد تصمیم گیری های خواص میتواند مسیر جامعه را مورد تاثیر قرار دهد، خواص  دانا و بینا در امور سیاسی و اجتماعی  ،فضا را خوب درک میکنند  و با تحلیل درست از اوضاع تصمیم تاثیر گذار را لحاظ می کنند .

امام جمعه گیلانغرب  از شاخصه های خواص به بصیر و دانا بودن اشاره کرد و گفت :خواص جامعه برای رصد اوضاع معیار دانایی و بصیرت را در کنار خصوصیت پرهیزگاری و خدا ترس  بودن در هم می امیزند تا با شناخت مرز بندیها،  فضای ارام را از بستر فتنه تشخیص دهد .

حجت الاسلام مهری ضرورت عصر کنونی را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت : اگر با رصد اوضاع جاری و تحلیلی  روشن و منصفانه و حق مدارانه  به تصمیمی عادلانه بر مدار عدالت و خدا ترسی نرسیم بی شک عده ای گرگ صفت که مترصد ایجاد شکاف و اختلاف در بین ماهستند از اوضاع مغشوش  بهره برداری سوء خواهند کرد .

وی بصیرت  و دانایی ،خدا ترسی، پرهیزگاری و تصمیم گیری بجا و به موقع  را از خصوصیات خواص برشمرد و گفت : ادم بصیری که جرو خواص است همواره به موقع در صحنه ها و عرصه ها حضور می ابد  و به جانبداری بدون مصلحت از حق و انقلاب برمی خیزد .

امام جمعه گیلانغرب حق گویی بدون ترس و هراس از سرزنش را خصلت دیگرخواص برشمرد و ابراز داشت : خواص هیچکاه تحت لوای مصلحت اندیشی و منفعت گرایی  و ترس از موضع گیری های مخالفان ،جانب حق و موضع انقلابی خود را رها نمیکند  و از سرزنش های مخالفان بی بصیرت و منفعت گرا، ترس و واهمه نخواهد داشت .

 منفعت طلبی،پست گرایی و اجتناب از بیان واقعیات  از افتهای خواص بود که امام جمعه شهرستان گیلانغرب به انها پرداخت و ابراز داشت : عده ای سعی دارند مردم  را بدور از واقعیات جاری جامعه نگر دارند  و انهارا به فرعیات  مشغول نمایند .

وی افزود: عده ای منفعت طلب  امروز در قبال مطالبات به حق  و  انتقادهای دلسوزانه مردم تاب تحمل ندارندو همان وزیری که خود در مرفه ترین جای شهر زندگی میکند و فرزندانش  از لوکس ترین امکانات  بهره میبرند ، امروزساختن چهار دیواری(مسکن مهر)  برای خانواده های مستمند را  طرحی مزخرف میداند چرا چون او درد بیخانمانی و اوارگی را درک نکرده است .

حجت الاسلام مهری  در ادامه  ودر جمع  فعالان جبهه فرهنگی  یاوران انقلاب اسلامی  گیلان غرب به رسالت اصلی خواص اشاره داشت و گفت : کسانی که خود را در جرگه خواص میدانند باید جایگاه خود را در قبال قرار گرفتند در جبهه حق و باطل به وضح مشخص نمایند، موضوع گیری های مصلحتی و مسامحه امیز درخور یک الگوی خواص انقلابی نیست ، خواص باید یا انقلابی باشند  یا ضد انقلاب و در این وسط طرف سومی بنام معتدل میانه رو مصلحت اندیش نداریم.

 وی در پایان گفت:حرکت در مسیر فرامین رهبر معظم انقلاب،دفاع از ارمانهای امام ،شهدا و انقلاب اسلامی،رسالتی است که باید همه ما با هر سلیقه و طیف سیاسی و حزبی  به ان متعهد و معتقد باشیم .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد