کد خبر: 108268|09:06 - 1395/09/17
نسخه چاپی

وعده روحاني درباره‌ حصر محقق مي‌شود؟

 

 
علي مطهري كه روز ۱۵ آذر در دانشگاه كرمان سخنراني داشت، ديروز به دانشگاه اميركبير رفت و در آنجا براي دانشجويان از موضوعات مختلف سخن گفت. خبرگزاري‌ها بخشي از اظهارات روز گذشته مطهري را به‌طور جدا از كل اظهارات او منتشر كردند كه آن هم خبري درباره برنامه تعدادي از نمايندگان بود.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان188
روزنامه آرمان - ياسمين طالقاني: علي مطهري كه روز ۱۵ آذر در دانشگاه كرمان سخنراني داشت، ديروز به دانشگاه اميركبير رفت و در آنجا براي دانشجويان از موضوعات مختلف سخن گفت. خبرگزاري‌ها بخشي از اظهارات روز گذشته مطهري را به‌طور جدا از كل اظهارات او منتشر كردند كه آن هم خبري درباره برنامه تعدادي از نمايندگان بود.
 
نایب‌رئيس مجلس از تصميم برخي نمايندگان براي ملاقات با رهبري و محصوران براي حل مشكل حصر خبر داد. علي مطهري اظهار كرد:«ما از مسئولان كشور مي‌خواهيم صداي دانشجويان را بشنوند و به دنبال حل موضوع حصر خانگي باشند. به هر حال اين خواست بخش مهمي از جامعه است و بايد تلاش كنيم اين مشكل را از طريق گفت‌وگو، همدلي و راه مسالمت آميز حل كنيم». وي افزود:«ما به عنوان نماينده تصميم داريم ملاقاتي با رهبري و محصوران داشته باشيم تا بتوانيم اين مشكل را كه مانعي در راه وحدت ملي است حل كنيم.»
 
البته ديروز صادق خرازي كه سخنران مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد تهران جنوب بود، در پاسخ به سوال‌هاي بي‌شمار دانشجويان درباره اينكه رفع حصر خانگي مطالبه مردم در انتخابات ٩٢ بوده‌ است، اما چرا هنوز حاصل نشده، مكثي كرد و گفت: «خيلي سوال سختي است. حصر، واقعه تلخ امروز كشور ماست. آقاي روحاني هم قول داده بود اين مطالبه را پيگيري كند. اولويت اصلي دولت روحاني، امنيت ملي و مقوله سياست خارجي است. من اطلاع دارم كه روحاني در شوراي امنيت براي حصر رايزني كرده ‌است.»
 
 
آناني كه درباره حصر گفتند
 
 
در ۱۹ ارديبهشت ۹۲ حسن روحاني هنوز بر مسند رياست‌جمهوري ننشسته بود و خبر آنلاين نوشت روحاني آن روز در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه از وي درباره رفع حصر مي‌پرسيد، تنها سكوت اختيار كرد و گفت:«من در اين زمينه حرف‌ها و نظرات خود را بيان كردم و براي پاسخ به پرسش بعدي آماده هستم.» ۱۵ مهر ۹۳، علي مطهري در نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور نوشت:«پيشنهاد مي‌كنم كه جناب‌عالي به عنوان رئيس‌جمهور و رئيس شوراي عالي امنيت ملي در اجراي قانون اساسي به تنها راه باقيمانده يعني آزادي سه محصور مورد نظر عمل نماييد.» ۷ شهريور ۹۴ رئيس‌جمهور گفت:«اگر موضوعي از قبل در كشور بوده و ما مي‌توانيم بر طبق قانون پايان بدهيم، بايد پايان بدهيم. البته اين قانون بر عهده قوه قضائيه است. اما اينكه يك موضوع را تبديل به يك مساله دائم كنيم، كسي سود نمي‌برد. به كجا مي‌خواهيم برسيم؟ اقتدار يك دولت اين است كه مسائلش را سريع‌تر نهايي كند.
 
مثل همين مساله هسته‌اي. خوب بود كه ۲۰ سال طولش مي‌داديم. مقام معظم رهبري چند روز پيش كه خدمتشان بوديم ابراز خوشحالي كردند كه پرونده تمام شده است.» وي افزود: «در زمان تبليغات انتخابات، صريح‌ترين بحث در دانشگاه شيراز صورت گرفت. اين دانشگاه سه قسمت بود. راست و چپ و ميانه. من گفتم برخي مسائل هست كه كار دولت نيست اما دولت مي‌تواند شرايط را فراهم كند. من تلاش خود را براي حل مسائل اجتماعي مي‌كنم. واجب هم نيست همه‌چيز را آدم اعلام كند. پيش از موعد اعلام كردن، چيدن ميوه نارس است. از گذشته همه بايد درس بگيريم تا خطاها و انحرافات تكرار شود.
 
بايد هم تعادل گرا باشيم و هم تحمل‌گرا.» شهريور ۹۵ هم نوبخت در جايگاه سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره «رفع حصر» گفت: «من مي‌توانم به اين جمله رسا اكتفا كنم كه دكتر روحاني بر سر پيمان خود با مردم همچنان هست.» ۲۳ مرداد سال جاري هم محمدرضا عارف رئيس فراكسيون اميد مجلس در پاسخ به سوالي در ارتباط با مساله حصر اضافه كرد:«رئيس‌جمهور محترم حل مساله حصر را فراموش نكرده‌اند و مي‌دانم دغدغه بسياري از دلسوزان هم رسيدگي به اين موضوع است. البته همگان با شرايط پيچيده كشور هم آشنايي دارند و ان‌شاءا... با‌سازو كار منطقي اين مساله حل شود.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد