کد خبر: 108265|09:04 - 1395/09/17
نسخه چاپی

در‌ جلسه انتخاباتی نياوران چه گذشت؟

 

 

 
دلسوزان سياسي و واقعي را بيش ازهمه مي‌توان در ميان آنهايي يافت كه در برهه‌هاي سخت نه تنها ذره‌اي از دفاع از اصول انقلاب و چارچوب‌هاي تعيين شده عقب‌نشيني نكردند بلكه بيش ازهمه به تقويت اين اركان در نزد ساير شخصيت‌ها و افراد جامعه پرداختند. آنها خون دل خوردند تا اخم و نگراني بر چهره مردم ننشيند.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان272
روزنامه آرمان- مطهره شفيعي: دلسوزان سياسي و واقعي را بيش ازهمه مي‌توان در ميان آنهايي يافت كه در برهه‌هاي سخت نه تنها ذره‌اي از دفاع از اصول انقلاب و چارچوب‌هاي تعيين شده عقب‌نشيني نكردند بلكه بيش ازهمه به تقويت اين اركان در نزد ساير شخصيت‌ها و افراد جامعه پرداختند. آنها خون دل خوردند تا اخم و نگراني بر چهره مردم ننشيند.
 
آنها خود را سيبل هجمه قرار دادند تا آسيبي به افراد ديگر وارد نشود. آنها مسير خود را آنچه تعيين كردند كه بنيانگذار انقلاب اسلامي به عنوان اصول اصلي تعيين كرده بود و مهم‌ترينش فراهم آوردن زمينه لازم براي خدمت به خلق و پيشرفت كشور بود. برخي از اين دلسوزان در شرايطي كه تلاش‌هاي زيادي براي حذفشان صورت گرفت ذره‌اي ميدان را به دست نوانقلابيون و تازه به دوران رسيده‌هاي مدعي ندادند، چرا كه درك چگونه طي شدن مسيرهاي پر پيچ و خم در مسير اعتلاي كشور براي این افراد دشوار بود و نه تنها قدرشناس مسافران اين مسير نبودند بلكه حتي از سنگ‌اندازي و منانع تراشي در اين راه كوتاهي نكردند و نمي‌كنند، چرا كه خود تمايل به كسب كرسي‌هاي قدرتي را دارند كه در ۸ سال يعني از ۸۴ تا ۹۲ نشان داده شد رسيدن آنها به قدرت چه نتيجه‌اي براي كشور داشته است. اكنون با تجربه آن ۸ سال هوشياري و دانايي مضاعف در جامعه پديدار شده كه نگذارند برخي بي‌تدبيري‌ها سبب هدر رفتن تلاش بزرگان و ياران امام شود. از اين رو‌ گوش به پيشنهادات و چشم به راهكارهايي دوخته‌اند كه براي انتخابات ۹۶ از همان مسير، حماسه ۹۲ را تكرار كنند.
 
 
ياران امام مقاوم در برابر هجمه نوانقلابي‌ها
 
 
يكي از تشكل‌هايي كه همواره به عنوان مرجع مهم تصميم‌گيري براي اقشار ميانه‌رو جامعه بوده، مجمع روحانيون مبارز است؛ مجمعي كه اعضاي آن را ياران امام (ره) در روزهاي سخت قبل و بعد انقلاب تشكيل مي‌دهند؛ ياراني مانند موسوي خوئيني‌ها، محتشمي پور، امام جماراني، كيان ارثي، عبدا... نوري، مجيدانصاري و... كه نامشان در تاريخ به ثبت رسيده است. اعضاي اين تشكل مسير خود را آرام و بدون هياهو طي مي‌كنند، چون هدفي كه بدان اعتقاد دارند رسيدن جامعه به آرامش است. كمتر مي‌توان ديدگاه يا عملكردي از اعضاي اين تشكل روحاني يافت كه سبب چالش و هياهو در كشور شده باشد. هر چند دلواپسان قدرت و آناني كه مي‌دانند پررنگ شدن حضور اعضاي مجمع روحانيون سبب حذف آنها مي‌شود، از سنگ اندازي در مسير فروگذاري نمي‌كنند.
 
 
جلسه مشترك با مجمع محققين و مدرسين
 
 
البته اين بزرگان تنها در مجمع روحانيون خلاصه نمي‌شوند، به نحوي كه برخي از آنان تمايل به حضوردر تشكل‌ها ندارند و ترجيح مي‌دهند به‌صورت جداگانه پيگير امور باشند و برخي ديگر هم در تشكل‌هاي ديگر مانند مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم فعال هستند كه البته فعاليت و هدف آنها مشترك است، چرا كه آرمان‌ها و اصولشان برگرفته از انديشه و آموزه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي است. از سويي نبايد فراموش شود كه رئيس‌جمهور دو دولت اصلاحات هم عضو اين تشكل روحاني بوده و هست كه اين امر نشان‌دهنده اعتنای جامعه به اين تشكل روحاني و اعضايش است. اكنون هم كه قرار است در ارديبهشت ماه انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم برگزار شود بي‌ترديد راي بزرگان روحاني جز حسن روحاني نخواهد بود و آنها اگر اين روزها جلساتي برگزار مي‌كنند، نه براي بررسي گزينه‌هاي انتخاباتي، بلكه براي چگونگي همراهي با رئيس‌جمهور در مدت باقيمانده تا پايان دولت يازدهم و كمك به او براي برنامه‌ريزي دولت دوازدهم است، مانند جلسه دوشنبه شب مجمع روحانيون كه به رياست رئيس دولت اصلاحات تشكيل شد.
 
در اين جلسه مجمع مدرسين و محققين قم همراه دبيركل اين مجمع، آيت‌ا... موسوي تبريزي، مهمان مجمع روحانيون بودند. در اين جلسه گزارشي از اوضاع سياسي- اجتماعي اصلاح‌طلبان در بسياري از استان‌ها توسط اعضا داده شد. حاضران پس از اطلاع از آخرين اقدامات انجام‌شده جهت انسجام و هماهنگي نيروهاي اصلاح‌طلب و هواداران دولت پيشنهاداتي جهت تقويت هرچه بيشتر وحدت و هماهنگي دادند‌. همچنين حاضران ضمن تقدير از تلاش‌هاي دولت، دل نگراني‌هاي داخلي و خارجي، و مسائل اقتصادي را مورد توجه قرار دادند و انتقال مسائل مهم كشور را در آستانه انتخابات آينده به رئيس محترم جمهوري مورد تصويب قرار دادند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد