سرویس: سلامتکد خبر: 108031|12:15 - 1395/09/06
نسخه چاپی

حریق در سرزمین های اشغالی؛

آتش در لانه عنکبوت/ ۱۴ حریق دیگر همچنان در فلسطین اشغالی ادامه دارد

آتش در لانه عنکبوت/ ۱۴ حریق دیگر همچنان در فلسطین اشغالی ادامه دارد
مطلع الفجر:این حریق با مشارکت هواپیماهای آتش‌نشان از اقصی نقاط دنیا، از جمله امریکا، خاموش شد. چندین کشور از جمله روسیه، فرانسه، قبرس، ترکیه، کرواسی، یونان و آلمان نیز در عملیات اطفای حریق اخیر فلسطین اشغالی شرکت کرده‌اند.

به گزارشمطلع الفجر،نتانیاهو بزرگ‌ترین آتش‌سوزی تاریخ سرزمین‌های اشغالی را عمدی و مصداق تروریسم خواند / هشتگ «اسرائیل می‌سوزد» به زبان‌های مختلف از روز سه‌شنبه در میان کاربران شبکه‌ای اجتماعی دست به دست می‌شود.
هشتگ «اسرائیل می‌سوزد» به زبان‌های مختلف از روز سه‌شنبه در میان کاربران شبکه‌ای اجتماعی دست به دست می‌شود. با امروز پنج روز است که شهرهای بزرگ صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی یکی پس از دیگری مورد هجوم شعله‌های آتش قرار گرفته‌اند و دهها هزار نفر جابه‌جا شده‌اند، در حالی که مقامات امنیتی از احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی خبر داده‌اند مقامات مذهبی صهیونیستی آتش‌سوزی را خشم خداوند توصیف کرده‌اند.

شعله‌های آتش در سرزمین‌های اشغالی که از چند روز پیش شروع شده روز جمعه به حومه‌های تل‌آویو رسید و مقامات اسرائیلی مجبور شدند فرودگاه بن گورین، بزرگ‌ترین فرودگاه سرزمین‌های اشغالی و واقع در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تل‌آویو را تعطیل کنند. آتش‌سوزی سه‌شنبه قبل در منطقه «نو شالوم» نزدیک بیت‌المقدس آغاز شد و به دلیل خشکی هوا و وزش باد به دیگر مناطق فلسطین اشغالی از جمله به نزدیک بیت‌المقدس سرایت کرد. همزمان منابع خبری گزارش دادند، با گسترش آتش‌سوزی گسترده سرزمین‌های اشغالی به سمت شهر «حیفا» و ناتوانی مقامات رژیم صهیونیستی در مهار شعله‌های آتش دهها هزار نفر از مردم در حال فرار از این شهر هستند. شرایط آب و هوایی خشک و عدم بارندگی و همچنین وزش بادهای شدید موجب شعله‌ورترشدن هرچه بیشتر آتش‌سوزی و گسترش سریع آن به بخش‌های دیگر می‌شود.

حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و سومین شهر بزرگ صهیونیست‌نشین محسوب می‌شود. این شهر به دلیل داشتن ذخایر آمونیاک نیز معروف است چرا که گفته می‌شود انفجار این ذخایر قدرت مانند انفجار بمب اتم خواهد داشت. آتش‌سوزی همچنین تاکنون موجب خروج نزدیک به 80 هزار صهیونیست شهرک‌نشین از «حیفا» شده است. مقام‌های صهیونیست از ساکنان حیفا خواسته‌اند که به سرعت آنجا را ترک کنند. دنیل نیسمن تحلیلگر اسرائیلی این تعداد از جابه‌جایی افراد را از جابه‌جایی افراد در طول تمامی جنگ‌های اسرائیل بیشتر عنوان کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در سرزمین اشغالی مرخصی نظامیان را لغو کرد.

میکی رزنفیلد سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس 14 حریق دیگر همچنان در چندین منطقه فلسطین اشغالی ادامه دارد. روز جمعه منابع خبری گزارش دادند، نیروهای امداد و نجات در اراضی اشغالی همچنان به تلاش‌های خود برای مهار آتش و خاموش کردن آن ادامه می‎دهند، ولی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد، هنوز کاری از پیش نبرده‌اند. این وسیع‌ترین حریق از سال 2010 در فلسطین اشغالی است. در سال 2010 نیز حریقی گسترده که چهار روز ادامه داشت 42 نفر را به کام مرگ کشید.

این حریق با مشارکت هواپیماهای آتش‌نشان از اقصی نقاط دنیا، از جمله امریکا، خاموش شد. چندین کشور از جمله روسیه، فرانسه، قبرس، ترکیه، کرواسی، یونان و آلمان نیز در عملیات اطفای حریق اخیر فلسطین اشغالی شرکت کرده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیشنهاد همکاری در عملیات اطفای حریق به رژیم صهیونیستی داده است.

در همین حال، مقام‌های این رژیم از برخی کشورها برای خاموش کردن آتش سوزی که مناطق وسیعی از جمله مناطق اطراف شهرک‌های صهیونیست‌نشین و برخی روستاها در کرانه باختری را فراگرفته، درخواست کمک کرده‌اند. بنا به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چهار هواپیمای اطفای حریق از یونان و قبرس وارد فلسطین اشغالی شده است. همچنین قرار است چهار هواپیمای دیگر نیز از ایتالیا، کرواسی و روسیه برای مهار آتش وارد منطقه شوند. ترکیه، مصر و اردن نیز برای کمک به رژیم صهیونیستی در خاموش کردن آتش اعلام آمادگی کرده‌اند.

نتانیاهو: حادثه عمدی است
سران صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را متهم به ایجاد عامدانه این آتش‌سوزی کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو روز پنج‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران در شهر اشغالی حیفا گفت: «هر آتشی که به عمد برافروخته شده باشد… مصداق کامل تروریسم است و واکنش ما در مقابل آن با این رویکرد خواهد بود. هرکسی که سعی کند بخش‌هایی از اسرائیل را بسوزاند به شدت مجازات خواهد شد.» گلعاد اردان، وزیر امور داخلی رژیم تل‌آویو نیز از این آتش‌سوزی به‌عنوان یک حادثه تروریستی یاد کرد و گفت این رژیم تعدادی را در ارتباط با آن دستگیر کرده است. اما مقامات مذهبی صهیونیستی آتش‌سوزی حیفا را مجازت نتانیاهو توسط خداوند عنوان کردند.

الیکیم لفنون خاخام ارشد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری در اظهار نظری عجیب در مورد آتش‌سوزی در اراضی اشغالی، آن را مجازاتی از جانب خداوند به خاطر تصمیم نتانیاهو به تخلیه شهرک یهودی‌نشین عمونا دانست. وی گفت: بارانی از آسمان نمی‌بارد و دامنه آتش‌سوزی لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود و نتانیاهو اکنون به خاطر تصمیم به تخلیه کانون‌های شهرک‌نشین در کرانه باختری مورد مجازات خداوند قرار گرفته است. از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی از دستگیری ۱۲نفر به ظن دست داشتن در آتش‌سوزی گسترده اخیر در اراضی اشغالی خبر داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد