سرویس: سیاسیکد خبر: 107237|12:04 - 1395/08/10
نسخه چاپی

ترجمه:

پیروزی کلینتون در انتخابات رياست جمهورى امریکا با استناد به نظرسنجی‌‌‌ اکتبر

پیروزی کلینتون در انتخابات رياست جمهورى امریکا با استناد به نظرسنجی‌‌‌ اکتبر
مطلع الفجر:آخرین نظر سنجی‌های ماه جاری نشان داده که هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا بر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری پیشی گرفته است.

به گزارشمطلع الفجربه نقل ازالعربیه، نظر سنجی‌های نیمه دوم اکتبر ماه جاری نشان می دهد که هیلاری کلینتون به شکل بی‌سابقه ای از دونالد ترامپ پیشی گرفته است به طوری که در هیچ یک از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اکتبر سال 1984 تاکنون هیچ نامزدی از نامزدهای دمکرات نتوانسته چنین نتایجی را در برابر رقیب خود به دست بیاورد.

به گزارش سایت (politicususa.com) نتایج نظر سنجی نشان می‌دهد که کلینتون نه تنها ترامپ را مغلوب انتخابات خواهد کرد بلکه پیروزی او در مقابل نامزد حزب جمهوریخواه از نظر آراء با فاصله‌ای زیاد به طوری که در سه دهه اخیر بی سابقه بوده، تحقق خواهد یافت.

طبق گزارش تلویزیون ABC هیلاری کلینتون در آخرین نظر سنجی ماه اکتبرماه جاری در کل 12 امتیاز بیشتر از ترامپ داشته است.

در انتخابات سال 2008 و 2012 باراک اوباما تنها 4 امتیاز بر رقیب جمهوریخواه خود داشت.

جورج بوش پسر در انتخابات 2004 تنها 4 امتیاز بیشتر از رقیب خود داشت و در سال 2000 دو رقیب در چنین روزهایی نزدیک به انتخابات با هم مساوی بودند.

در انتخابات سال 1992 و 1996 بیل کلینتون با 8 امتیاز بر 6 امتیاز بر رقیب خود پیشی گرفت.

امتیازی که هیلاری به دست آورده در تاریخ معاصر آمریکا فقط رنالد ریگان در برابر رقیب خود به دست آورده بود. رنالد ریگان در سال 1984 با کسب 18 امتیاز با فاصله آراء زیادی بر رقیب خود پیروز شد.

جمهوری خواهان می گویند پس از درز نوار صوتی رنالد ریگان و توهین های وی به زنان و همچنین شکایت 11 زن از وی به دلیل آزار جنسی، محبوبیت وی در میان هوادارانش نیز کاهش یافت.

در حالیکه تنها تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، هیلاری کلینتون تلاش خود را بر جلب آرای جمهوریخواهان متمرکز کرده و دونالد ترامپ نیز به کوبیدن رسانه ها پرداخته و وعده داده که پس از ورود به کاخ سفید واشنگتن را پاکسازی خواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات، در سخنرانی خود در روز شنبه در ایالت پنسیلوانیا، رسانه های آمریکا را به دروغگویی، بی صداقتی، و جانبداری از دموکرات ها متهم کرد و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، واشنگتن را از فساد پاک کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد