سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 107105|11:58 - 1395/08/05
نسخه چاپی

نوبخت در گفتگوی ویژه خبری:

تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ای داشته که جابه‌جا شوند؟/ آیا باید تیمی که تورم را به ۸ درصد رسانده، ازهم بپاشانیم؟

تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ای داشته که جابه‌جا شوند؟/ آیا باید تیمی که تورم را به ۸ درصد رسانده، ازهم بپاشانیم؟
مطلع الفجر: سخنگوی دولت در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم ترمیم کابینه در حوزه اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ای داشته که جابه‌جا شوند؟
 
 
 

به گزارش مطلع الفجر؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به برنامه دولت در راه اندازی 7500 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در سال جاری اظهارداشت: از طریق 2 مسیر پرداخت تسهیلات را به واحدهای تولیدی در پیش گرفته ایم که در وهله اول این تسهیلات از طریق ستاد رفع موانع تولید در استان ها به واحدها پرداخت شده که طبق آخرین گزارش ها از ابتدای سال جاری تا 4 آبان ماه 6 هزار و 595 واحد از طریق این ستادهای رفع موانع تولید استانی و همچنین 7 هزار و 82 واحد تولیدی نیز به طور مستقیم از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

 

وی افزود: بنابراین در ابتدای سال جاری تا کنون 13 هزار و 677 واحد تولیدی به ارزش 9 هزار و 884 میلیارد تومان از بانک های مختلف تسهیلات دریافت کرده اند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در 3 ماه نخست امسال 750 هزار فرصت شغلی به طور خالص ایجاد شده است، تصریح کرد: 1 میلیون 250 هزار نفر وارد بازار کار شده بودند که از این تعداد 750 هزار نفر توانستند شغل مورد نظر خود را بدست بیاورند.

 

نوبخت با اشاره به بودجه عمرانی 37 هزار میلیارد تومانی مصوب در بودجه 95 گفت: تا امروز 14 هزار 400 میلیارد تومان اعتبارات طرح های عمرانی پرداخت شده و در روزهای آینده 20 هزار 500 میلیارد تومان دیگر نیز برای پرداخت به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در مسئله ترمیم کابینه برخی معتقد بودند که با توجه به وجود مشکلات اقتصادی ترمیم در این زمینه لازم بیشتر احساس می شده و لازم بوده که نظر شما در این زمینه چیست؟ و آیا تیم اقتصادی دولت تا پایان بدون تغییر به کار خود ادامه می دهد؟ گفت: برخی ها نوشته بودند وزیر اقتصاد باید تغییر می کرد یا استیضاح می شد بنده سوالم این است که چرا باید این اتفاق بیافتد؟ چه بد کرده ای آنها دارند که باید آنها را در این فصل با نیروهای دیگری جا به جا کنیم؟

 

سخنگوی دولت ادامه داد: اقتصاد کشورمان توسط یک ستاد به ریاست آقای رئیس جمهور اداره می شود که هم وزرای اقتصادی و هم مشاورین اقتصادی آقای رئیس جمهور حضور دارند و در این جلسات همه مسائل باید مطرح شود تا با یک اجماع نظر بتوانیم انها را اجرایی کنیم.

 

نوبخت افزود: بنده سوالم از شما این است که آیا پاداش آن تیمی که توانسته نرخ تورم بالای 40 درصد را الان به زیر 8 درصد برساند و رشد منفی 6.8 را به 4.4 برساند، آیا باید این تیم را بپاشانیم؟ تیمی که منسجم، هماهنگ و هم‌فکر دارند عمل می کنند و آثار کارشان را هم دارید می بینید.

 

وی بیان کرد: در شرایطی که قیمت نفت پایین آمد و تا دی ماه سال گذشته هم که تحریم ها برداشته نشده بود، در این شرایطی که داشتیم این تیم اقتصادی توانست نرخ تورم را تقلیل دهد که در این ارتباط بنده از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دفاع می کنم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره ارائه لایحه بودجه96 اظهارداشت: پیش نویس لایحه بودجه 96 تا 7یا 8 روز آینده به هیات وزیران ارائه خواهد شد، همچنین لایحه مورد نظر در موعد مقرر هم به مجلس تقدیم می شود.

 

نوبخت درباره پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: بر اساس آخرین گزارشی که دریافت کرده ام تا الان 13 هزار و 300 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و 1 هزار و 300 میلیارد تومان دیگر از مطالباتشان باقیمانده که با توجه به تدابیری که اندیشیده شده تامین اعتبار مورد نظر صورت گرفته و طی امروز و فردا پرداخت مابقی مطالبات و توزیع آن بین گندم کاران آغاز می شود و در نهایت و حداکثر یک هفته آینده تمامی مطالبات آنان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

 

وی درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان و پاداش فرهنگیان نیز اظهارداشت: مطالبات سال93 بازنشستگان و پاداش فرهنگیان به طور کامل پرداخت شده و همچنین مطالبات سال 94 آنها با 5 هزار میلیارد تومانی که در بودجه در نظرگرفتیم ظرف یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد