سرویس: کرمانشاهکد خبر: 107065|13:10 - 1395/08/02
نسخه چاپی

مجری طرح سلول های بنیادی قصرشیرین خبر داد:

ثبت ‏نام اهداکنندگان سلول‏های بنیادین خون‏ساز در قصرشیرین

 ثبت ‏نام اهداکنندگان سلول‏های بنیادین خون‏ساز در قصرشیرین
مطلع الفجر: مجری طرح سلول های بنیادی قصرشیرین گفت: به منظور راه ‏اندازی بانک اهدا کنندگان سلول‏های بنیادین خون‏ساز در قصرشیرین، ثبت ‏نام از داوطلبان انجام می گیرد.
 
 
 

به گزارش مطلع الفجر لیدا رضاپور در گفت‏گو با الوند خبر، اظهار داشت: تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی وسایر بیماریهای وخیم خونی، پیوند سلولهای بنیادی خونساز به آنها امکان‏پذیر است.

 

وی با اشاره به این‏که، این افراد می‏توانند سلول بنیادی را از افراد فامیل یا غیرفامیل دریافت کنند، تصریح کرد: به دلیل ناسازگاری بافتی که بین فرد دهنده‏ سلول بنیادی و فرد گیرنده‏ی سلول بنیادی به وجود می‏ آید، تنها 30 درصد بیماران موفق به دریافت این سلول بنیادی از فامیل می‏شوند.

 

مجری طرح سلول های بنیادی قصرشیرین افزود: 70 درصد از بیماران باید از افراد غیرفامیل سلول بنیادی را دریافت‏ کنند، به همین جهت بانک اهدا کنندگان سلول بنیادین خون‏ساز، امسال در استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین راه‏ اندازی شده است.

 

رضاپور با اشاره به این‏که در حال حاضر کار ثبت ‏نام از افراد داوطلبی که حاضر به اهدای سلول‏های بنیادین خود هستند، در بیمارستان قصرشیرین انجام می شود، افزود: این طرح زیر نظر بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان امام رضا اجرا می شود.

 

وی گفت: نتیجه آزمون فرد در سیستم یکپارچه ی شبکه ی ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران وارد می شود تا از ین طریق بیماران نیازمند پیوند قادر به یافتن فرد همخوان خود در هر نقطه ای از کشور شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد