کد خبر: 107040|12:20 - 1395/08/02
نسخه چاپی

خودروهای وارد شده از آمریکا دیپورت شوند

 

 
در شرایطی که شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی وارد شده از آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است، یک کارشناس خواستار بازگشت این خودروها به کشور مبداء صادرکننده شد.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان349
خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی وارد شده از آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است، یک کارشناس خواستار بازگشت این خودروها به کشور مبداء صادرکننده شد.

محمد جعفری - رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: خودروهای وارد شده از آمریکا باید به کشور مبداء صادرکننده عودت داده شده و از ایران خارج شوند.

وی ادامه داد: وقتی اقدامی مانند واردات خودرو از آمریکا به ایران صورت می‌گیرد، این پرسش پیش می‌آید که آمریکایی‌ها چرا در راه واردات کالاهایی همچون هواپیما به ایران سنگ‌اندازی می‌کنند، اما خودروهای تولید شده در آمریکا به راحتی وارد ایران می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران در نیم قرن اخیر آسیب‌های زیادی به ما وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار غیر منطقی است که تجار ایرانی اقدام به واردات کالاهای مصرفی همچون خودرو از آمریکا کنند و مصرف‌کنندگان ایرانی نیز مطمئنا از سود بردن کشور متخاصمی چون آمریکا خوشحال نخواهند شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: این در شرایطی است که مقام معظم رهبری خواستار عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا شده‌اند بنابراین خودرو که یک کالای مصرفی است نباید از این کشور وارد شود.

وی افزود: در شرایطی که آمریکایی‌ها با سیاست‌های خود به دنبال ضربه زدن به منافع ملی ما هستند ما نیز باید هوشیار بوده و از اقداماتی چون واردات خودرو از آمریکا که فواید ناشی از ارزش افزوده آن به این کشور می‌رسد خودداری کنیم.

جعفری تصریح کرد: در این شرایط مسوولان باید با این موضوع برخورد کرده و تمام خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده است را به کشور مبداء عودت دهند زیرا استفاده از خودروی ساخت آمریکا برخلاف منافع ملی و در راستای سودجویی عده‌ای خاص است.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در ایالت اوهایو آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه از این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است.

البته فرهاد احتشام‌زاد خاطرنشان کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند. وی از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران خبر داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد