کد خبر: 106561|09:42 - 1395/07/07
نسخه چاپی

با حضور سردار کارگر انجام شد/

افتتاح مرحله نخست یادمان شهدای گمنام و یادمان مطلع الفجر گیلانغرب + تصاویر

افتتاح مرحله نخست یادمان شهدای گمنام  و یادمان مطلع الفجر گیلانغرب + تصاویر
مطلع الفجر:با حضور سردار کارگر ،صبح امروزمرحله نخست یادمان شهدای گمنام و یادمان شهدای مطلع الفجر ، شهرستان گیلانغرب افتتاح شد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،مرحله نخست یادمان شهدای گمنام شهرستان گیلانغرب که امروز با حضور سردار کارگر سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور افتتاح شد،شامل مرکز فرهنگی و سرسرای اجتماعات با ظرفیت 313 نفر می باشد.

بعد از افتتاح مرحله نخست  مجموعه یادمان شهدای گمنام با دستان فرزند شهید گیلانغربی،  در سالن اجتماعات این مجموعه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن تجلیل از رشادتهای مردم گیلانغرب و استان کرمانشاه در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: طرح احداث یادمان شهدای گمنام گیلانغرب از جمله مصوبات سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در 23 مهر ماه سال 90 به شهرستان گیلانغرب است که تاکنون در مجموع 90 درصد آن تکمیل شده است.


سرهنگ مرادعلی محمدی ، همچنین از تکمیل  اعتبار به منظور اجرای کامل طرح خبر داد و تصریح نمود: امسال 30 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل طرح یادمان شهدای گیلانغرب اختصاص یافته است.
 

 وی گفت :یادمان شهدای گمنام گیلانغرب در زمینی به مساحت هفت هزار و 500 متر مربع و با 150 میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در دست ساخت است.


سرهنگ محمدی در خصوص فضای عمومی یادمان شهدای گمنان هم ابراز داشت: این یادمان دارای پنج مجموعه اداری، موزه و محصولات فرهنگی، سرسرای اجتماعات، کتابخانه، سرسرای نمایش و مصلی با ظرفیت یک هزار و 500 تن در 2 طبقه است که با تربت پاک 2 شهید گمنام معطر شده است.


وی افزود:از مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرا و تکمیل این طرح، تاکنون 100 میلیارد ریال آن تخصیص و هزینه شده است.

بعد از ایین افتتاح ،به مناسبت  گرامیداشت حماسه مردم سلحشور و غیرتمند شهرستان گیلانغرب مراسم باشکوهی نیز در سالن ورزشی این شهر با حضور پرشور مردم و با سخنرانی رئیس  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار می شود

 

مطلع الفجر:یادمان شهدای مطلع الفجر در گیلانغرب با حضور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور افتتاح شد.
 

همچنین  امروز  یادمان عملیات مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب در منطقه آوزین افتتاح شد.

 در حاشیه این افتتاح دیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار داشت:  در کل برای احداث این یادمان نیز که در مساحتی 850 مترمربع و به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، دینی، مذهبی و موزه ای برای حضور کاروان های راهیان نور احداث شده است، 14 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد .

شهرستان گیلانغرب ، دومین شهر مقاومت شکور  با رشادت و سلحشوری  و مقاومت مردمانش  به عنوان دومین شهر مقاوم کشور لقب گرفته و با در اختیار داشتن ده ها نقطه عملیاتی و 2 یادمان شهدا و عملیات مطلع الفجر همه ساله پذیرای هزاران تن از کاروانهای راهیان نور است.

دومین شهر مقاوم کشور در غرب استان کرمانشاه ،در دوران دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

تصاویر تکمیلی: 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد