کد خبر: 106559|14:45 - 1395/07/06
نسخه چاپی

بمناسبت روز مقاومت مردم گیلانغرب؛

دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه و هیئت رزمندگان اسلام گیلانغرب بیانیه ای را صادر کرد

دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه و هیئت رزمندگان اسلام گیلانغرب بیانیه ای را صادر کرد
مطلع الفجر:در چنین روزی که به روز مقاومت مردم گیلانغرب عنوان شده است ، مردم ولایتمدار و غیوراین شهرستان در مقابل ارتش کلاسیک به ظاهر بعثی صدام،اما در حقیقت در مقابل اراده نظام سلطه ،مقاومتی مثال زدنی از خود به نمایش گذاشتند .

 به گزارش مطلع الفجر ،دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه و هیئت رزمندگان اسلام گیلانغرب بیانیه ای رابمناسبت روز مقاومت مردم گیلانغرب صادر کرد که بدین شهرح است :

چهارم مهرماه یاد آور رشادت ها و دلاور مردیهای مردم شهر بلوط های زخمی –گیلانغرب-می باشد.در چنین روزی مردمان غیور این دیار اعم از زن و مرد و پیرو جوان با سلاح گرم و سرد و آنجه دم دست بود برای دفاع از دین و انقلاب برگ زرینی از دفتر دفاع مقدس را رقم زدند.

مردم شجاع و ولایت مدار گیلانغرب برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های بلند و مترقی آن تیپ عملیاتی ظفرمند مسلم ابن عقیل(ع) را که تا پایان دفاع مقدس در مقابل ارتش کلاسیک رژیم بعثی عراق صف آرایی و مقابله کرد تشکیل دادند.

در چنین روزی مردم ولایتمدار و غیور گیلانغرب در مقابل ارتش کلاسیک به ظاهر بعثی صدام،اما در حقیقت در مقابل اراده نظام سلطه ،مقاومتی مثال زدنی از خود به نمایش گذاشتند .مقاومتی که نشان داد ارابه های جنگی ارتش کلاسیک رژیم بعثی نه در خرداد ماه سال 61 در خرمشهر،بلکه در پشت دروازه اراده پولادین مردم شجاع گیلانغرب در 4 مهرماه 1359متوقف شد.

گیلانغرب نگین مقاومت و ایثارگری غرب کشور و شهر سرداران شهید گمنامی همچون صفر خوشروان،حسین بسیطی،سیاوش خدا کرمیان،شهریار قلی پور،علی اکرم پرما و صدها شهید ،جانباز ،آزاده و ایثارگر است که عزت و سربلندی امروز و فردای آن مرهون رشادت ها و جانفشانی های این مجاهدین گمنام فی سبیل الله است.

در کنار دلاور مردان ،این خطه شاهد رشادت شیرزنانی از قبیل خانم فرنگیس حیدر پور است که واژه ایثار و مقاومت را به زیباترین شکل ممکن معنی کردند و نقش مکمل زنان در اعتلای نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور نشاندند.

این شهر همواره در سفرهای ولی امر مسلمین جهان به استان کرمانشاه از اولویت های سفر معظم له بوده و در سفر اخیرشان به گیلانغرب فرمودند"مردم این شهر در دوران دفاع مقدس امتحان خوبی پس دادند".

امروز آوازه شهر گیلانغرب به یمن نامگذاری آن توسط امام خامنه ای مد ظله العالی به عنوان "دومین شهر مقاوم کشور"بر تارک اطلس دفاع مقدس می درخشد .لذا زیبنده است آخرین تکه پازل اطلس دفاع مقدس با ملی شدن روز مقاومت مردم گیلانغرب -4 مهرماه 1359-در تقویم ملی کشور و اطلس دفاع مقدس تکمیل گردد.

دفاع مظلومانه اما شجاعانه مردم غیور گیلانغرب از انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی با دستان خالی ما را به یاد این جمله تاریخی امام امت می اندازد که"ما در جنگ مظلومیت خود و ستم متجاوزین را اثبات کردیم،ما در جنگ انقلابمان را صادر کردیم،ما در جنگ پرده از تزویر دو ابر قدرت غرب و شرق کنار زدیم".

ما رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان سرداران شهید گیلانغرب از مسئولین ذیربط استدعا داریم به مظلومیت و گمنامی سرداران شهید و روز مقاومت مردم گیلانغرب،با ملی کردن روز مقاومت مردم این شهر در تقویم کشور و اطلس دفاع مقدس، که همواره رشادت های مردمان آن مورد توجه فرماندهی معظم کل قوا بوده پایان داده و با حمایت های مادی و معنوی خود مقدمات توسعه پایدار این خطه مقدس از کشورمان را فراهم سازند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد