کد خبر: 106539|09:31 - 1395/07/05
نسخه چاپی

اصولگرایان باید بدانند کشور فقط تهران نیست

 

 
عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از کسانی که خواهان جلوگیری از ایفای نقش جامعتین در بین گروه های اصولگرا هستند، بر لزوم تشکیل هیاتی از ریش سفیدهای قوم(اصولگرایان) برای به وحدت رساندن این جریان در انتخابات آتی تاکید کرد.
امتیاز خبر:96از100تعداد رای دهندگان6
تابناک: عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از کسانی که خواهان جلوگیری از ایفای نقش جامعتین در بین گروه های اصولگرا هستند، بر لزوم تشکیل هیاتی از ریش سفیدهای قوم(اصولگرایان) برای به وحدت رساندن این جریان در انتخابات آتی تاکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر درباره راهکارهایی که به کار گیری آن ها می تواند به وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی بیانجامد، اظهار کرد: اصولگرایان باید توجه داشته باشند که پشتیبان و ادامه دهندگان راه اصولگرایی در کشور بسیار فراوان هستند و باید بتوانند از این ظرفیت حداکثر استفاده لازم را داشته باشند.
 
اصولگرایان باید بدانند کشور فقط تهران نیست

وی با بیان اینکه مردم با همراهی و پشتیبانی امام، ولایت و استکبار ستیزی و حضور جدی در دفاع مقدس از اصول دفاع کردند و ما این را اصولگرایی تعریف می کنیم، افزود: اصولگرایان باید بدانند که کشور فقط تهران نیست، قطعا اصولگرایان هواداران و طرفداران زیادی در کشور دارند که نتیجه آن را در انتخابات مجلس دهم منهای نتایج تهران دیدیم.
 
مردم از اختلافات جریان اصولگرا نگرانند

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم از اختلافات فعلی که در جریان اصولگرایی وجود دارد، نگرانی هایی دارند و همواره می گویند اگر در فلان یا فلان انتخابات این اختلافات وجود نداشت و بخش های مختلف این جریان با هم به وحدت می رسیدند، حتما پیروز انتخابات بودند. مثلا شما ببینید در انتخابات مجلس اخیر اگرچه اصولگرایان در کل کشور پیروز شدند، اما نتیجه را در تهران واگذار کردند.

وی به اصولگرایان توصیه کرد که در مشترکاتی که قبول دارند وحدت کنند و دور یکدیگر جمع شوند و از اختلاف پرهیز کنند. ضمن اینکه جامعه روحانیت مبارز هم از هم اکنون در عرصه ایجاد وحدت بین نیروهای اصولگرا فعال باشد.
 
جامعه روحانیت نمی تواند از سیاست و کشور جدا باشد

رهبر با انتقاد از برخی افراد که می خواهند جامعه روحانیت از ایفای نقش ریش سفیدی در بین اصولگرایان کنار گذاشته شود، گفت: این تشکل روحانی نمی تواند از سیاست و کشور جدا باشد، بلکه باید به دنبال رفع اختلافات باشد و با وجود دغدغه های رهبر معظم انقلاب در صدد رفع دغدغه های ایشان بر آید.
 
وی ادامه داد: معتقدم جامعتین(جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) نباید خود را از دنیای سیاست جدا کنند، بلکه با دعوت سایر جریان ها و گروه های اصولگرا برای ایجاد اجماع بین آنها تلاش کنند.
 
اصولگرایان نگذارند نسبت به آمریکا سهل انگاری شود

عضو جدید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزبه اصولگرایان پیشنهاد کرد که نگذارند انقلاب آرام آرام استحاله بشود، چون در این صورت کار از دست می رود. همچنین جریان اصولگرایی نباید بگذارد که نسبت به آمریکا و دیگر مسائل سهل انگاری شود.

وی در توضیح مفهوم اصولگرایی نیز عنوان کرد: اصولگرایی یعنی بر محور و ایده های رهبری حرکت کردن. گروه های اصولگرا باید توجه داشته باشند که وقتی ایشان محور باشند، نباید اختلافی وجود داشته باشد، بلکه همه باید با یکدیگر تعامل، گفت و گو و نشست های مشترک برای تفاهم داشته باشند و پیشتاز این حرکت هم جامعتین باشد.
 
از اصولگرایان حوزه و مجلس خبرگان هم برای وحدت دعوت شود

رهبر درباره اقدامات برخی گروه های اصولگرا مانند جبهه پایداری که از هم اکنون ساز جدایی از سایر اصولگرایان برای انتخابات آتی را کوک کرده اند نیز، یادآور شد: افرادی که در جامعتین از وجاهت عمومی برخوردارند و از پیشکسوتان نظام و انقلاب محسوب می شوند، برای وحدت جریان اصولگرایی در انتخابات آتی از تمام افراد متمایل به این جریان در حوزه علمیه، مجلس خبرگان رهبری و ... دعوت کنند.

هیات ریش سفیدان اصولگرا خطرات وحدت شکنی را گوشزد کنند

وی اضافه کرد: در همین چارچوب هیاتی از ریش سفیدهای قوم(اصولگرایان) تشکیل شود و با دعوت از جریان های مختلف اصولگرا خطرات تک روی و وحدت شکنی را به آنها گوشزد کنند.
 
جبهه پایداری خطرات وحدت شکنی را بداند توصیه بزرگان را می پذیرد

رئیس پیشین فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اعضای جبهه پایداری قطعا با نظام و انقلاب که بد نیستند و در صورت گوشزد کردن خطرات عدم وحدت، توصیه بزرگان را می پذیرند. اینکه عده ای را کند رو و عده ای را تندرو می خوانند هم حرف درستی نیست؛ چون آقا گفتند"اصلا تندرو و کندرو نداریم" در حقیقت همه باید از تجربه گذشته درس بگیریم.
 
وی درباره عضویتش در جامعه روحانیت مبارز هم افزود: از بنده برای حضور در جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت دعوت شده است، اما به دلیل مشکل ناشی از زمین خوردگی ام، تاکنون نتوانسته ام در جلسات شرکت کنم. البته بنده قبلا در جلسات جامعه روحانیت شرکت می کردم، اما به دلیل رفتن به مجلس و ... نتوانستم در جلسات حضور پیدا کنم.
 
باید بدانیم ایده "دولت ائتلافی" دقیقا یعنی چه؟

رهبر در خصوص پیشنهاد "حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری" در خصوص تشکیل "دولت ائتلافی" و اینکه گفته می شود برخی اصولگرایان به دنبال تحقق این ایده برای انتخابات آتی هستند نیز اینگونه اظهار نظر کرد: ما آقای ناطق را در خط مستقیم و درست می دانیم و باید ببینیم حرف ایشان دقیقا چیست. بنابراین باید بیشتر در این زمینه بررسی کرد.
 
تشکیل "دولت ائتلافی" حرف بدی هم نیست

وی در عین حال تاکید کرد: برای تحقق ایده تشکیل "دولت ائتلافی" باید دید منظور چه کسی یا چه کسانی هستند. اینکه فرد یا افراد مورد نظر شایستگی لازم و سوابق درستی داشته باشند بسیار مهم است و اگر چنین شرایطی فراهم باشد، ایده "دولت ائتلافی" حرف بدی هم نیست و اتفاق قابل پیگیری هم هست.

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، باید دید که اصولگرایان و دیگر گروه ها ایده "دولت ائتلافی را می پذیرند یا نه؟ اینکه بدانیم این گروه ها چه شرایطی برای تحقق و پذیرش این ایده دارند، بسیار مهم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد