کد خبر: 106383|21:50 - 1395/06/30
نسخه چاپی

امام جمعه گیلان غرب؛

وظیفه امروزما انتقال و ابلاغ پیام واقعه بزرگ غدیر به نسلهای جوان است/پیام غدیر ولایتمداری است

وظیفه امروزما انتقال و ابلاغ پیام واقعه بزرگ غدیر به نسلهای جوان است/پیام غدیر ولایتمداری است
مطلع الفجر: امام جمعه گیلان غرب گفت :ما وظیفه داریم تا این واقعه مهم تاریخ اسلام را بخوبی ابلاغ کنیم و با تبیین حقایق آن با شواهد تاریخ، پیام واقعه بزرگ غدیر رابه نسلهای جوان منتقل نماییم.

امام جمعه گیلان غرب در حاشیه این مراسم معنوی و بزرگ  به خبرنگارمطلع الفجرگفت : باید از همه دست اندرکاران ،خصوصاستاد بازسازی واقعه غدیر ،بسیج  و حضور مردم عزیز و متدین  که جلوه های زیبایی از ارادت و دلدادگی به امام علی و اهل بیت (ع)  را به نمایش گذاشتند تقدیر کرد .

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  با بیان اینکه مردمی بودن و مشارکت مردم در بازسازی واقعه غدیر از موضوعات با ارزش است، ابراز داشت: در شهرستان گیلان غرب  هم از این ظرفیت استفاده شدو به شکر خدا هم استقبال  توام با لبخند رضایتمندی مردم باشکوه و هم نحوه به تصویر کشیدن این مراسم ،و این نشان از کیفیت کلی کار بود .

وی واقعه  عظیم غدیر را یک همایش بی نظیر در تاریخ اسلام خواند و تصریح نمود: حقیقتا در عصر کنونی  وجود برخی گروههای تندرو و جنایتکاران در کشورهای اسلامی و دیگر نقاط ناشی از انحرافات ایجاد شده در تاریخ اسلام و عدم معرفی واقعیات است اینها اسلام واقعی ، اسلام رئوف ، اسلام مبتنی بر ارزشهای اسلامی وانسانی را خوب نشناخته اند.

 

امام جمعه گیلان غرب  همچنين اظهار نمود: ما وظیفه داریم تا این واقعه مهم تاریخ اسلام را بخوبی ابلاغ کنیم و با تبیین حقایق آن با شواهد تاریخ، پیام واقعه بزرگ غدیر  رابه نسلهای جوان منتقل نماییم و در این راستا به حق ما امروز  در گیلان غرب شاهد يك كار با كيفيت و موثر در قالب بازسازي واقعه غدير بوديم.

 

فرمانده سپاه گیلانغرب هم در گفتگویی کوتاه باخبرنگارمطلع الفجردرخصوص  نحوه بازسازی واقعه غدیر ابراز داشت: حقیقتاًبازسازی واقعه غدیر با عنوان فروغ ابدیت به مناسبت عید غدیر خم با شکوه تمام با توجه به ظرفیت و امکانات موجود برگزار شد.

سرهنگ معصومعلی محمدی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور چشمگیر مردم ولایتمدارشهرستان گیلان غرب  همراه بود افزود: اساسا  پیام روشن بازسازی این واقعه تاریخی و عظیم در تاریخ اسلام  ارسال و انتقال بیعت با ولایت است کما اینکه امروز به شایستگی سعی در تبلور این مهم  در قالب بازسازی این واقعه توسط گروه هنری و نمایشی بود  .

وی  ضمن رضايت از اجراي روند بازسازي وقعه غدير خم گفت : مردم مومن و ولایتمدار گيلان غرب امروز با شعف و علاقه تمام  شاهد بازخوانیو بازسازی  واقعه غدیر خم در روز عید بودند و ارادت خود به ولایت را با حضور در این آیین نشان دادند.

سرهنگ دوم پاسدار معصومعلي محمدي ضمن تاكيد بر ضرورت معرفي بيش از پيش اين واقعه عظيم ديني و تاريخي ابراز داشت :به راستی الگوسازی و معرفی واقعه تاریخی غدیر برای نسل جوان، شناساندن و معرفی سیره ائمه معصومین (ع) با استفاده از آیات و روایات با سبک و ذوق هنری و ایجاد پیوند بین ولایت معصومین و نسل جدید انقلاب از مهمترین اهداف برگزاری این آیین   بود كه اميدواريم محقق شده باشد.

وي در پایان ابراز داشت: نظر به توجه به جنبه کیفی و کلی کار در مجموعه بیش از 200 نفر مقدمات اجرای این مراسم معنوی و بزرگ را فراهم و برای مردم عزیز  در منطقه انارک گیلان غرب بازسازی نمودند .

مراسم بازسازی  واقعه غدیر برای سومین بار  در سالهای اخیردر گیلان غرب در منطقه انارک این شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به شکل باشکوه و جذابی  برگزار گردید .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد