کد خبر: 106027|08:41 - 1395/06/04
نسخه چاپی

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

کلیدواژه مشکلات استان کرمانشاه "بیکاری" است

کلیدواژه مشکلات استان کرمانشاه "بیکاری" است
مطلع الفجر:نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: کلیدواژه مشکلات اساسی استان کرمانشاه، بیکاری است.

به گزارش مطلع الفجر ، فرهاد تجری در جلسه شورای اداری استان همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارکرد: استان کرمانشاه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، اما همه می دانیم که اصلی‌ترین مشکل این دیار، بیکاری است.

 

وی افزود: اگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان اجرایی شود بخش قابل توجهی از مشکلات این دیار مرتفع خواهد شد.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از نیازهای این استان بحث راه آهن است و در این بین باید موضوع راه آهن کرمانشاه به خسروی به عنوان یک فرصت ملی قلمداد شود، چراکه اگر این راه آهن به بهره برداری رسد، یک مسیر ترانزیتی بین المللی ایجاد خواهد شد.

 

وی ضمن تقدیر از اجرای پروژه های مناسب حوزه راه و شهرسازی، گفت: انصافا در حوزه پروژه های راه سازی در این استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

تجری تصریح کرد: بحث تکمیل پروژه های سد سازی و استفاده از منابع آبی آنها موضوع حائز اهمیت دیگری است که نیاز است حتما پیگیری شود.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه های سد سازی استان ناتمام باقی مانده و بحث انتقال آب آنها به زمین‌های زراعی هنوز اجرایی نشده که از دولت انتظار داریم توجه ویژه تری به این پروژه ها داشته باشد.

 

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث منطقه آزاد تجاری قصرشیرین موضوع مهم دیگری است که امیدواریم دولت آن را به این هفت منطقه ارائه شده به مجلس برساند، چراکه اگر در قالب این لایحه به مجلس نرسد، نوش داروی بعد از مرگ سهراب خواهد بود.

 

تجری همچنین به پتانسیل های حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: توجه به مقوله گردشگری در استان کرمانشاه بسیار مهم است که امیدواریم دولت برنامه‌های مدون تری در این راستا داشته باشد.

 

وی به شرایط مرزی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه آنگونه که شایسته است از موقعیت مرزی استان استفاده نکرده و نمی کنیم، چرا که نه تردد زوار داریم و نه وضعیت بازاچه های مرزی ما مطلوب است.

 

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: تاکید ما بر این است که دولت شرایطی را فراهم آورد که شاهد تردد زوار از مرز خسروی باشیم و حتی اگر این مهم مقدور نشد بتوانیم تردد زوار را از مرز سومار داشته باشیم، چرا که این مرز هم نزدیک است و هم امن.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد