سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 105998|10:18 - 1395/05/30
نسخه چاپی

وال‌استریت‌ژورنال:

رهبر عالی ایران برنده بزرگ برجام است!

 رهبر عالی ایران برنده بزرگ برجام است!
مطلع الفجر: روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته رهبر عالیقدر ایران و طرفدارانش برندگان بزرگ استدلال‌ها پیرامون برجام هستند.
 
 
 

به گزارشمطلع الفجر؛ یک روزنامه آمریکایی روز جمعه در یادداشتی نوشته آمریکا امیدوار بود که توافق هسته‌ای می‌تواند گروه‌های موسوم به «میانه‌رو» در ایران را تقویت کند، اما یک سال بعد از برجام، رهبر عالی ایران (آیت‌الله) علی خامنه‌ای و متحدانش، ظاهراً برندگان بزرگ (این توافق) هستند.

 

وال‌استریت‌ژورنال در این یادداشت نوشته از زمان جمع‌بندی توافق هسته‌ای، رهبر عالیقدر ایران، بارها و بارها از آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش انتقاد کرده است.

 

این روزنامه می‌افزاید: «اما سخنرانی‌ای که ایشان در تاریخ 1 آگوست در تهران انجام داد، بیانات آمریکاستیزانه وی را به سطح جدیدی ارتقا داد.»

 

مقام معظم رهبری در سخنرانی مورد اشاره وال‌استریت‌ژورنال از زورگویی آمریکا انتقاد کرد و فرمود که وعده‌ها درباره رفع تحریم‌ها کمکی به بهبود زندگی مردم نکرده است. ایشان همچنین با شااره به تجربه برجام هر گونه همکاری با واشنگتن در مبارزه با گروه تروریستی داعش را رد کرد.

 

وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در وهله اول به عنوان توافقی برای کنترل اشاعه تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد اما مقام‌های کاخ سفید و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، در محافل غیرعلنی، این توافق را راهی برای آشتی‌جویی‌های گسترده‌تر بین تهران و واشنگتن و تقویت جناح اصطلاحاً میانه‌رو در ایران نیز می‌دانستند.

 

وال‌استریت‌ژورنال در بخش دیگری از این گزارش نوشته توافق هسته‌ای برای رهبر ایران و طرفدارانش زیربناهای شکل دادن نوعی از انتقال سیاسی که خواهان آن هستند را فراهم آورد. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد