کد خبر: 105965|15:02 - 1395/05/29
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

در برهه کنونی دشمن شناسی و بصیرت مردم و مسئولان ضروریست/ عربستان، جزئى از پازل آمريكا براى ناامنى ايران‌

در برهه کنونی دشمن شناسی و بصیرت مردم و مسئولان ضروریست/ عربستان، جزئى از پازل آمريكا براى ناامنى ايران‌
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت :ماهيت دشمنان روزبه‌روز روشن‌تر مى‌شود و دشمن‌شناسى و بصيرت مردم مخصوصا مسؤولان در اين برهه از زمان بيش از پيش ضرورى است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری  در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع شهرستان اظهار داشت:فتنه تروريست ساخته و پرداخته آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستى است و داعش با دينار عربستان و دلارهاى آمريكا دست به كشتار مردم بى‌گناه مى‌زند.


 

وی افزود:گروه‌هاى تروريستى توسط خود دولت‌هاى غربى مخصوصا آمريكا ايجاد و تقويت مى‌شود و پشتوانه گروه‌هاى تروريستى، آمريكاى جنايتكار است.


 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب تصریح نمود:به‌وضوح گزارش پنتاگون ذخيره موشكى ايران را خطرى براى پايگاه‌هاى نظامى آمريكا و حمايت سپاه از تروريسم!! عاملى براى سرپوش گذاشتن به شكست‌هاى آمريكا در منطقه است و روشن است وقتى آمريكا در سوريه و در عراق نيروهاى داعش مورد حمايت آمريكا هر روز شكست مى‌خورد مجبور است دست به جنگ روانى بزند.
 

*عربستان، جزئى از پازل آمريكا براى ناامنى ايران‌

وی ابراز داشت:يكى از بهترين نشانه‌ها كه ثابت مى‌كند عربستان همچنان بخشى از يك برنامه آمريكايى براى منطقه است، نزديكى شتابان رياض به تل‌آويو و حرص و ولعى است كه هر دو طرف براى تشكيل يك جبهه واحد منطقه‌اى از خود نشان مى دهند.
 

حجت الاسلام مهری  تاکید کرد :يكى از مهم‌ترين نتايج اين نزديكى، آغاز حجم انبوهى از تحركات است كه بى‌ هيچ ابهامى ثابت مى‌كند اين ائتلاف جديد قصد دارد فاز جديدى از عمليات نيمه‌سخت عليه ايران را كه هدف اصلى آن سرايت دادن ناامنى‌هاى منطقه به داخل ايران است، آغاز كند.
 

وی گفت:شواهد در اين‌باره آنقدر زياد است كه هيچ ‌ترديدى درباره اصل موضوع باقى نمى‌گذارد. به ياد بياوريد مدتى قبل دولت فرانسه با لابى سعودى اجازه برگزارى يك همايش بزرگ به گروهك تروريستى منافقين داد.
 

خطیب نماز جمعه گیلان غرب یاد آور شد :سپس خبرهاى متنوعى به‌دست آمد كه سعودى و آمريكا در حال گفت‌وگو با گروه‌هاى مسلح ضد ايرانى در سطوح مختلف هستند و تقريبا در تمام ديدارها سخن آن‌ها اين است كه پول و اسلحه لازم براى آغاز عمليات ضد ايران را تأمين خواهند كرد به شرط اين‌كه اين گروه‌ها با هم متحد شوند؛ اتحادى كه كارشناسان ايرانى مى‌گويند با محوريت منافقين در حال ايجاد است،. به فاصله كمى از اين خبرها، گروهك دموكرات در كردستان كه سال‌ها هيچ تحركى نداشت چند حمله ايذايى عليه شهروندان كرد ايرانى انجام داد.
 

وی همچنین در این خصوص اذعان داشت: چندى بعد، يك تيم تروريستى، نزديك تهران دستگير شد كه مستقيما با عربستان سعودى ارتباط داشت و به آن‌ها گفته شده بود به هر قيمت ممكن بايد يك ضربه امنيتى جدى به ايران وارد كنند.

 حجت الاسلام مهری ادامه داد :در ميانه همين اوضاع بود كه ناگهان فايلى از حسينعلى منتظرى منتشر شد كه تلاش‌كرد نه‌تنها منافقين را از جناياتى كه كرده‌اند تطهير كند بلكه نظام اسلامى را جنايتكار و مستوجب مجازات معرفى كند!و دستگیری وهلاکت عده ای از تکفیری ها در کرمانشاه همه نشان از تلاش برای ایجاد نا امنی وبی ثباتی در ایران اسلامی است .
 

؛مقصد شيطانى؛ ميراندن انقلابي‌گرى ايران اسلامى‌

حجت الاسلام مهری تصریح نمود:چرا به يك‌باره، استراتژى عمليات نيمه‌سخت مجددا به صدر راهبردهاى ضد ايرانى آمريكا بازگشته است؟ در يك ارزيابى سريع و صريح، دو علت بسيار جدى را مى‌توان شناسايى كرد،نخست، همه در غرب منتظر آن هستند كه ببينند نتيجه انتخابات ۹۶ در ايران چه خواهد شد.
 

وی گفت: به عبارت ديگر، مي‌خواهند ببينند از مسير و حوادث انتخابات ۹۶، سكوى لازم براى پرش به سمت هدف راهبردى «پايان انقلابي‌گرى» در ايران را مى‌توانند فراهم كنند يا نه؟
 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت:سير برنامه‌ريزى‌هاى ضدامنيتى عليه ايران هم به‌گونه‌اى است كه مى‌توان به آسانى نتيجه گرفت زمانبندى آن با زمانبندى تحولات انتخاباتى در ايران منطبق است. ظاهرا آمريكايى‌ها تصميم خود را در اين‌باره گرفته‌اند كه سال ۹۶، بايد يك ۸۸ ديگر در ايران ايجاد شود،. حلقه مفقوده اين بازى فقط اين است كه كدام شريك داخلى و با كدام تحليل، قصد مشاركت در اين پروژه را دارد؟
 

حجت الاسلام مهرب تفزود:علت دوم، پيروزى‌هاى ميدانى بسيار تعيين‌كننده مقاومت در منطقه است كه آمريكايى‌ها را متقاعد كرده ايران را در سوريه، عراق و يمن نمى‌توان شكست داد و اگر بنا باشد رفتار منطقه‌اى ايران كُند يا متوقف شود، تنها راه ايجاد بحران امنيتى در تهران است، يعنى همان ايده‌اى كه ۲۵ بهمن ۸۹ منجر به دعوت موسوى و كروبى براى آشوب در تهران شد،لذا بر تمامی مسولان و ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی فرض است ضمن اتحاد و همبستگی و هوشیاری مراقب نقشه های شوم دشمن باشند
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد