کد خبر: 105849|15:37 - 1395/05/21
نسخه چاپی

مروری بر زندگینامه امام جمعه فقید گیلانغرب؛

حجت الاسلام عسکری از تلمذدرمحضر حضرت امام خمینی (ره)تا حضور در میدان جنگ گیلانغرب

حجت الاسلام عسکری از تلمذدرمحضر حضرت امام خمینی (ره)تا حضور در میدان جنگ گیلانغرب
مطلع الفجر:حاج آقا عسگری در مهرماه سال 1360 جهت لبیک گویی به ندای امام راحل و برای انجام ماموریت 3 ماه به منطقه عملیاتی گیلانغرب اعزام شد ولی بعد از اتمام ماموریت منطقه را ترک نکرد و به مبارزه و جهاد ادامه داد .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،ایشان در چهاردهم خردادماه سال 1311 در شهرستان کبودر آهنگ، قریه روعان از توابع استان همدان در خانواده ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش آغاز و پس از مدتی به شهر همدان عزیمت نمود و در سال 1334 جهت ادامه تحصیل و کسب مدارج بالاتر و کسب فیض از محضر اساتید بزرگ به نجف اشرف هجرت نمود وپس از تلمذ از محضر اساتیدی همچون امام خمینی، آیت الله مدنی و آیت الله حائری شیرازی رهسپار ایران گردید و رحل اقامت در دیار قم افکند و در آنجا به تحصیل و تدریس علوم دینی پرداخت.

وی یکی از طلبه هایی بود که در 15 خرداد 42 در حجره خود در حالی که شهید مطهری میهمانش بود مورد ضرب و شتم نیروهای شاه قرار گرفت.

ایشان از همان زمان تا قبل از شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت نمود و به پخش اعلامیه ها و ترویج و تبلیغ اسلام و انقلاب پرداخت و در این راه بارها توسط ساواک دستگیر شد.

 

حاج آقا عسگری در مهرماه سال 1360 جهت لبیک گویی به ندای امام راحل و برای انجام ماموریت 3 ماه به منطقه عملیاتی گیلانغرب اعزام شد ولی بعد از اتمام ماموریت منطقه را ترک نکرد و به مبارزه و جهاد ادامه داد و دوشادوش رزمندگان اسلام حماسه آفرید.

وی در تاریخ 7 شهریور سال 61 با حکم امام خمینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه گیلانغرب منصوب شد.

 

ایشان اهل سخن و سخنرانی بود فلسفه و منطق را خوب می دانست. خطبتین او مملو از ادبیات عرب، فلسفه و منطق و تفاسیر قرآن بود و برای هر سنی یک جور سخن می گفت.
http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1394/01/20/6666666.jpg

حضور همیشگی ایشان در کنار مردم و حماسه آفرینی و مبارزاتش در هشت سال دفاع مقدس و حمایت از نیروهای ارتشی و سپاه و بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست. ایشان بعد از جنگ نیر منشاء خدمات فراوانی بود.

وی در اواخر جنگ به عارضه قلبی دچار شد و در تاریخ 21 مرداد سال 79 به ملکوت اعلی پیوست . روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد