کد خبر: 105479|15:16 - 1395/05/08
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

داعیه داران حقوق بشر در غرب خود به اصلي‌ترين و جدي‌ترين ناقضان آن بدل شده اند/ دهه كرامت فرصتى براى‌ترويج فرهنگ و اخلاق رضوى‌ است/ مقابله جدى با فساد اقتصادى وقاچاق ضروریست

داعیه داران حقوق بشر در غرب خود به اصلي‌ترين و جدي‌ترين ناقضان آن بدل شده اند/ دهه كرامت فرصتى براى‌ترويج فرهنگ و اخلاق رضوى‌ است/ مقابله جدى با فساد اقتصادى  وقاچاق ضروریست
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت:روز حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني‌- حقوق بشر در حال حاضر به شعاري توخالي در دست كشورهاي به‌ظاهر قدرتمند غربي تبديل شده است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع گیلانغرب   به مناسبت اتی  آغاز هفته حج، سالگرد نهضت مشروطه - صدور فرمان مشروطيت اشاره کرد و اظهار داشت:روز حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني‌- حقوق بشر در حال حاضر به شعاري توخالي در دست كشورهاي به‌ظاهر قدرتمند غربي تبديل شده است كه با آن بر سر مخالفان خود مي‌كوبند اما اصلي‌ترين و جدي‌ترين ناقضان آن خود ايشان هستند.

 

 وی تصریح نمود:دنياي غرب هم در تعريف و تعيين مصداق حقوق بشر ظالمانه و غيرانساني و ضد ديني عمل مي‌كند و هم در پايبندي به همان حقوق بشر غربي نيز دوگانه و غيرانساني و ظالمانه رفتار مي‌نمايد.

 

 خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود:عینیت یافتن برخورد دوگانه ، فریبکارانه و منفعت طلبان با مبحث حقوق بشر در غرب ماهیت بدور از کرامت انرا هویدا میکند و از اين‌جهت است كه نياز به معرفي حقوق بشر بر مبناي اسلام و كرامت انساني بر اساس تعاليم ديني ضرورت جدي مي‌يابد.

 

 وی اذعان نمود: بر مصداق فرامین  مقام معظم رهبری باید گفت که حقوق بشر در سايه اسلام و حكومت اسلامي تأمين مي‌شودو جمهوري اسلامي، پرچم‌دار حقوق انسان است.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت:دفاع ما از مردم مظلوم در فلسطين، در لبنان، در عراق، در افغانستان، در هر نقطه‌اي كه مردم مظلوم واقع شدند، نشانه همين است، نشانه اين است كه پرچم حقوق بشر به‌وسيله اعتقاد به اسلام، ايمان به اسلام در اين كشور برافراشته شده است. ما احتياج نداريم كه براي حقوق بشر، كسي ما را نصيحت كند.

 

حجت الاسلام مهری ادامه داد:امروز دشمنان دنياي اسلام، دشمنان وحدت اسلام، با ابزارهاي دين وارد مي‌شوند، با ابزارهاي اخلاق وارد مي‌شوند، بايد هشيار بود،آنجائي كه مي‌خواهند افكار عمومي مردم غيرمسلمان را فريب بدهند، نام حقوق بشر را مي‌آورند، نام دموكراسي را مي‌آورند، آنجائي كه مي‌خواهند افكار عمومي دنياي اسلام را فريب بدهند، نام قرآن‌را مي‌آورند، نام اسلام را مي‌آورند، در حالي كه نه به اسلام و قرآن اعتقادي دارند، نه به حقوق بشر اعتقادي دارند. اين‌را امت اسلامي بايد بداند.



*مقابله جدى با فساد اقتصادى كه متأسفانه در بخش‌هايى از بدنه اجرايى كشور لانه گزيده است ضروریست

وی همچنین در خطبه های نماز جمعه كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق كشوراشاره کرد و یاد اور شد : كشف بزرگ‌ترين محموله قاچاق كشور توسط نيروى انتظامى استان هرمزگان كه طى آن افراد يك شبكه با استفاده از اسناد جعلى و نفوذ در برخى سازمان‌ها و ادارات مرتبط و هم‌چنين پرداخت رشوه، اقدام به قاچاق كالا مى‌كردند، در كنار خبر بازداشت مديرعامل سابق بانك ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه كه در ارتباط با موضوع نفوذ و شبكه فساد اقتصادى است، بار ديگر موضوع مقابله جدى با فساد اقتصادى و قاچاق را كه متأسفانه در بخش‌هايى از بدنه اجرايى و مديريتى كشور لانه گزيده است، به‌عنوان ضرورتى انكارناپذير و براى اصلاح نظام اقتصادى و مديريتى كشور مورد تأكيد قرار داد.

 

امام جمعه گیلانغرب مقوله قاچاق کالا  را مورد تاکید قرار داد و اذعان نمود:قاچاق كالا كه از آن به‌عنوان يك پديده شوم ياد مى‌شود، داراى اثرات منفى بر اقتصاد، فرهنگ و امنيت كشور است.

 

وی گفت: نتايج منفى و تبعات و ابعاد گوناگون و زيانبار قاچاق كالا به قدرى مهم است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى(مدظله العالى) نيز از قاچاق كالا به‌عنوان پديده‌اى كه براى كشور خطر امنيتى و اقتصادى را در پى دارد، نام مى‌برند و تمامى انسان‌هاى خوب، با انصاف و مؤمن را براى مقابله با اين پديده زشت و منطبق بر خواست دشمن فراخواندند.

 

خطیسب نماز جمعه گیلانغرب ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه .س. ،روز دختران‌ و آغاز دهه كرامت‌ را یاد اور شد و تصریح نمود:چند سالى است كه فاصله ميلاد حضرت معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) در ماه ذى‌القعده را «دهه كرامت» نامگذارى كرده‌اند.


*دهه كرامت فرصتى براى‌ترويج فرهنگ و اخلاق رضوى‌ است

وی گفت:روز اول ذى‌القعده ميلاد حضرت معصومه(س) كه روز دختران نيز نامگذارى شده و يازدهم ذى القعده ميلاد شمس الشموس، انيس النفوس، حضرت امام رضا(ع) است و يكى ازمهم‌ترين دلايل آن عواطف سرشار و محبت زايدالوصفى است كه بين اين خواهر و برادر وجود دارد كه قلم ازترسيم آن عاجز مي‌باشد.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد:اين دهه يادآور بسيارى از مطالب عالى و مفاهيم بلند و سازنده و ارزشمند است و يادآور لطيف‌ترين علائق و مهر و وفاهاى كم‌نظير يك خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوى برادر است.

 

حجت الاسلام مهری افزود:مهر و وفايى كه خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بيمارى و مرگ در فصل جوانى را براى او آسان كرده است،مهربانى كه جز در مورد امام حسين و حضرت زينب(عليهماالسلام) سابقه ندارد.

 

وی گفت:دهه كرامت تداعى‌كننده عزم و قاطعيت و اراده آهنين زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان مى‌باشد، دهه كرامت فرصتى براى‌ترويج فرهنگ و اخلاق رضوى‌ است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد